چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

فروش اوراق سلف نفتی امروز تعیین تکلیف می‌شود

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 737307
وزیر نفت با اشاره به بررسی فروش اوراق سلف نفتی در مجلس گفت: امروز این موضوع تعیین تکلیف می‌شود، نمایندگان مجلس به دنبال حل مشکل هستند تا ابهامی وجود نداشته باشد.
فروش اوراق سلف نفتی امروز تعیین تکلیف می‌شود
به گزارش جهان نيوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز (سه‌شنبه 28 مرداد) در حاشیه حضورش در نشست صبح امروز کمیسیون برنامه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه درباره اوراق مالی اسلامی که برای طرح‌های نفت براساس تبصره ۵ قانون بودجه قرار است منتشر شود، توضیحاتی ارائه شد و در این مورد دیوان محاسبات و سازمان بورس و انرژی توضیحاتی را ارائه کردند و نمایندگان مجلس هم سوالات خود را مطرح کردند.

وی افزود: یکی از موارد مورد بررسی توسط کمیته فقهی بورس و شورای عالی بورس بحث معاملات سلف موازی استاندارد بود که جزو اوراق مالی اسلامی تعریف می‌شود و البته انواع و اقسامی دارد.

زنگنه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اوراق سلف چه زمانی عرضه می‌شود، اظهار کرد: فکر می‌کنم امروز این موضوع تعیین تکلیف شود، دوستان به دنبال حل مشکل هستند تا ابهامی وجود نداشته باشد. برداشت من این است که همه اعضای کمیسیون دنبال این بودند که به حوزه نفت کمک کنند که بدون ایجاد مشکلی این اوراق هرچه زودتر منتشر شود.

وزیر نفت افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات خود را پس از بررسی و مشورت اعلام می‌کند، اما نظر آنها را مثبت دیدم.

وی در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های نفتکش ایرانی، گفت: نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نیست، بلکه این محموله‌ها شامل بنزین فروخته شده ایران به ونزوئلا بوده است. آمریکا به دنبال تهیه یک پیروزی برای خود است، نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نبوده است.

زنگنه تاکید کرد: این محموله‌ها شامل بنزین ایران بوده که به صورت فوب به ونزوئلا فروخته شده بود، آمریکا نه اموال جمهوری اسلامی ایران، بلکه اموال ونزوئلا را توقیف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *