کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳ اصل اساسی عزاداری در دوران کرونا

27 مرداد 1399 ساعت 1:00

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه اصل بنیادین را با توجه به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب و ستاد ملی کرونا در محرم امسال مورد توجه قرار می‌دهیم.


به گزارش جهان نیوز، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظر می‌گذرد.

- محرم ماه پاسداری از حماسه بی‌بدیل کربلا و یاد شهدای کربلا، تاسوعا و عاشوراست. امسال فعالیت و حرکت خود را با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که دو اصل بسیار مهم را بیان فرمودند، هدایت کردیم. ایشان تأکید داشتند که ابتدا محرم باشکوه برگزار شود و دوم اینکه مبتنی بر دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت برای کاهش خطرات ناشی از انتقال بیماری کرونا باشد.

- با همت و محوریت حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جلسات متعددی را با وعاظ، مداحان و همچنین دلسوزان عرصه برگزاری مراسم عزاداری محرم برگزار کردیم و به همدلی و اتفاق نظر رسیدیم.

- در وزارت کشور و کمیته اجتماعی - امنیتی نیز جلسات متعدی را برگزار کردند که همه این جلسات به صدور یک شیوه‌نامه جدید با محوریت‌های بسیار متفاوت‌تر از قبل منتهی شد.

- در این شیوه‌نامه سعی شد که سه اصل بنیادین را مورد توجه قرار دهیم. اصل اول این است که تلاش کنیم محرمی گسترده‌تر، ولی با توجه به پروتکل‌ها برگزار کنیم و نام و یاد امام حسین(ع) و شهدای کربلا را به شکل گسترده در اقصی نقاط سرزمین‌مان گرامی بداریم. دوم، اصولی را مانند فاصله‌گذاری و عدم تحرک و برون‌رفت دسته‌های مذهبی در سطح شهر‌ها و مواردی، که می‌تواند به هر شکلی باعث انتقال ویروس و شیوع آن شود، کنترل کنیم. سوم، بتوانیم الگوی بسیار مناسبی را از برگزاری محرم در دنیا ارائه کنیم که بتوانیم با افتخار اعلام کنیم که حتی یک نفر هم در این سرزمین به دلیل برگزاری مراسم محرم آلوده به ویروس کرونا نشده است.

- جلسات متعددی برگزار شد و خوشبختانه به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و ما و همکارانمان در وزارت بهداشت به عنوان کارشناسان ناظر در خدمت این برنامه‌ها خواهیم بود. قطعاً هیئات مذهبی، وعاظ، مداحان، اهل هیئت و همه مردم بزرگوار ما، که تا امروز مدیون همه همراهی‌ها و محبت‌های آن‌ها هستیم، ما را در این مسیر یاری خواهند کرد.


کد مطلب: 737112

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/737112/۳-اصل-اساسی-عزاداری-دوران-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com