کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های مترو برای افزایش مطالعه مردم

میزان , 25 مرداد 1399 ساعت 9:32

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به تشریح جزییات افتتاح کتابخانه در مترو تهران و برنامه‌های این شرکت برای افزایش سرانه مطالعه مردم پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، فرنوش نوبخت  مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به تشریح جزییات افتتاح کتابخانه در مترو تهران پرداخت و گفت: این اولین کتابخانه ملی است که در مترو راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مردم به سادگی می‌توانند از این کتابخانه‌ها کتاب امانت بگیرند، خاطرنشان کرد: تدابیری اندیشیده شده است که افرادی که عضو کتابخانه‌های سراسر شهر تهران باشند، بهتر از کتابخانه مترو هم کتاب بگیرند.

نوبخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مساله تنها در میدان ولیعصر احداث شده است، اما قصد توسعه آن را داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دسترسی افراد به کتاب از طریق فیدباکس خاطرنشان کرد: برنامه‌های را برای فیدیباکس‌ها در نظر داریم و باید به این مساله هم بیشتر بپردازیم تا توسعه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

نوبخت با اشاره به شیوع کرونا و ظرفیت فیدباکس‌های مترو برای تشویق مردم به کتابخوانی تصریح کرد: این مساله را هم را در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم برای توسعه بیشتر این مساله گام برداریم.

اولین کتابخانه عمومی در متروی تهران در حالی عصر روز پنج شنبه ۲۲ مردادماه افتتاح شد که به گفته مسئولان راه‌اندازی آن قرار است خدمات متفاوتی در این کتابخانه ارائه شود.

این کتابخانه که با ظرفیت ۴ هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز کرد، قرار است فعالیتی مستمر باشد و هر ماه شاهد افتتاح یک کتابخانه در ایستگاه‌های مترو باشیم و تاکنون برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح «متروکتاب» در هشت ایستگاه منتخب انجام شده است.

پیش از این در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در ۲۲ ایستگاه منتخب متروی تهران فیدباکس‌هایی برای تشویق مردم برای استفاده از کتاب الکترونیکی راه اندازی شده بود که این مساله نیز در حال برنامه‌ریزی برای توسعه است و ایستگاه‌های بیشتری از این مساله در آینده بهره‌مند خواهند شد.


کد مطلب: 736914

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736914/برنامه-های-مترو-افزایش-مطالعه-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com