کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی با ترس از کرونا به مجلس اهانت کرد

فارس , 24 مرداد 1399 ساعت 15:41

عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از روحانی برای حضور نیافتن در مجلس به خاطر ترس از کرونا گفت: چگونه است روحانی ۷۵ ساله نباید کرونا بگیرد اما یک و نیم میلیون جوان ۱۸ تا ۲۰ ساله شرکت کنند در کنکور به کرونا مبتلا شوند، ایرادی ندارد؟


به گزارش جهان نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نیافتن حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت گفت: رییس جمهور موظف است با حضور در مجلس به تشریح کلیات برنامه های وزیر یا وزرای پیشنهادی پرداخته و مستقیما پاسخگوی مجلس باشد.

وی به حسن روحانی، رییس جمهور توصیه کرد شان و جایگاه مجلس را رعایت کند و افزود: آقای روحانی به بهانه واهی عدم صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا از حضور در مجلس خودداری کرد.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: همین رفتار مغرورانه و خودخواهانه رییس جمهور موجب واکنش فوری مجلس شد و یکی از دلایل عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت همین رفتار رئیس جمهور با مجلس بود.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه روحانی به ستاد کرونا دستور داده کنکور کارشناسی لغو نشده و در موعد مقرر برگزار شود، افزود: چگونه است روحانی ۷۵ ساله نباید کرونا بگیرد اما یک و نیم میلیون جوان ۱۸ تا ۲۰ ساله به کرونا مبتلا شوند، ایرادی ندارد؟

وی با اشاره به اینکه مجلس به هیچ وجه اجازه اهانت به شان و جایگاه خانه ملت را نخواهد داد، افزود: در آینده به هیچ وجه رفتار توهین آمیز علیه جایگاه مجلس و نمایندگان خانه ملت که عصاره فضایل ملت شریف ایران هستند با هر بهانه ای من‌جمله ترس از کرونا و یا هر دلیل دیگری از سوی رئیس جمهور فعلی و یا هر فرد دیگری قابل گذشت نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به فرموده حضرت امام (رضوان الله) در راس امور است و این رفتار رئیس جمهور با نمایندگان مجلس بسیار اتفاق تلخ و ناگواری بود و از آن بدتر توجیه گواهی عدم حضور ایشان در مجلس از سوی ستاد ملی کرونا برای این رفتار تحقیر آمیز بود.

موسوی لارگانی افزود : بنده به عنوان عضو هیات رئیسه که باید حافظ شأن و منزلت نمایندگان محترم خانه ملت باشم همین جا به رئیس جمهور فعلی و یا هر فرد دیگری از مسئولان تذکر جدی می دهم منزلت مجلس شورای اسلامی که نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که منتخب و نماد مردم شریف ایران اسلامی هستند باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: تضعیف مجلس جایز نیست نباید رخداد تلخ جلسه رای اعتماد بار دیگر تکرار شود و با شیوه های بدتر از آن عمل توجیه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس نماد اقتدار و مردم سالاری است و تضعیف آن قابل پذیرش نیست؛ به خصوص از رئیس جمهوری که خود سابقه نمایندگی مجلس را دارد انتظار بیشتری داریم.

موسوی لارگانی گفت: در غیر اینصورت واکنش هیات رئیسه مجلس به عنوان مسئول رسیدگی و صیانت از جایگاه؛ منزلت و هویت مجلس شورای اسلامی برخوردی قاطع و جدی با اینگونه رفتارها خواهد داشت.


کد مطلب: 736870

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736870/روحانی-ترس-کرونا-مجلس-اهانت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com