جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۱

طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین/ بهره‌مندی خانوارهای فاقد خودرو از یارانه انرژی

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 736827
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس جزئیاتی از طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین را ارائه کرد و گفت:‌ در این طرح افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده کرده و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد.
طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، اظهار داشت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

وی افزود: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ در این طرح مقرر شده افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوارهایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: طبق آمارها بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودور هستند البته برخی از این خانوارها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند. لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: بنا داریم با حفظ میزان مصرف بنزین در کشور و محاسبات انجام شده به ۷دهم تا ۸ دهم لیتر در روز به ازای هر کد ملی رسیده‌ایم که به هر فرد و اعضای خانوارها و روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شود و اگر آنها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاد نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ‌در سامانه در نظر گرفته شده قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دو کیلو گوشت گوسفندی ۲۸۵ هزارتومان نتیجه عملکرد دولت روحانی، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در این مدت هفت تا هشت سال خدمت به مردم ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین هیچ فایده ای، نتیجه ای سودی و ارزشی برای مردم ایران ندارد. مجلس با همدستی دولت روحانی در آبان ماه 98 بنزین را سه هزار تومان کرده است.
Iran, Islamic Republic of
چرا با گذشت 5 ماه از سال و افزایش بیش از حد اجاره و خرید مسکن هنوز حق مسکن کارگران افزایش نیافته و پرداخت نمی شود؟.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وزیر آیا می‌دانید اجاره مسکن در برابر و خرید مسکن هم تبدیل به آرزو برای کارگران شده است؟.....
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس شورای اسلامی 99 درصد عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس شورای اسلامی متاسفانه ازسال 1392 تاکنون هیچ کاری برای مردم و کشور نکردند و همچنان نیزادامه دارد.
عسگر
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان جدید دیدند که کار به همین سادگی ها هم نبود و الان دارند سهمیه ها را کم می کنند تا همه از بنزین 3 هزار تومنی استفاده کنند . ...
Iran, Islamic Republic of
به جای این طرح‌های پیچیده، بهتر بود مابه‌التفاوت پول همان 20 لیتر بنزین را (40 هزار تومان) به یارانه افراد اضافه وبساط بنزین دو نرخی را جمع می‌کردند.
البته کارت س. خت برای کنترل میزان مصرف و جلوگیری از قاچاق کماکان باید فعال باشد.
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتمادبه مدرس خیابانی نبود....؟!
درود
Iran, Islamic Republic of
آفرین طرح خوبیه
Iran, Islamic Republic of
روحانی: سرزمین ما هر روز آبادتر می شود
سرزمین ما بنزین سه هزار تومان هر روز آبادتر می شود.