جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷
نمکی:

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد/ برای خرید از سایر کشورها هم اقدام کرده‌ایم

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 736771
وزیر بهداشت گفت: سه چهار مورد از پروژه‌های تحقیقاتی واکسن کرونا در ایران پیشرفت‌هایی داشته و این واکسن‌ها وارد کارآزمایی بالینی شده‌اند.
واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد/ برای خرید از سایر کشورها هم اقدام کرده‌ایم
به گزارش جهان نيوز، دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر خوشی درباره واکسن کرونا وجود دارد، گفت: حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملاً در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده‌ای است که تا به حال مشابه آن در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وزیر بهداشت گفت: ما هم برای اینکه از دنیا عقب نیافتیم همزمان با دنیا در شرکت‌های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی کارهای واکسن را آغاز کردیم.

وی گفت: امروز می‌گویم که در سه چهار مورد این همکاری چند جانبه واکسن پیشرفت‌هایی داشته است و این واکسن‌ها مراحل مدل حیوانی را پاس کرده است و وارد کارآزمایی بالینی شده است. اما اینکه این واکسن و یا واکسن‌های جهانی چه زمانی به بازار می‌آید مورد تردید است.

نمکی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید واکسن هم اقدامات لازم انجام شده و در مجمع جهانی که سازمان جهانی بهداشت برای واکسن تشکیل داده است سبد خودمان را در صف خرید گذاشته‌ایم تا برای شهروندانمان بخریم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که تا واکسن و داروی موثر برای کروناویروس نیامده است به همه مردم تاکید کنید که شستن دست‌ها، اجرای شیوه‌ها نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
مثل گشایش نشه صلوات
Iran, Islamic Republic of
واکسن روپیش خریدکنین لطفا
United Arab Emirates
.........
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
ایول به کشورم ایران مرحبا به مسئولین بهتون افتخار میکنم خیلی خوشحالم از شنیدن این خبر خداقوت انشالله خدا کمکتون کنه هرچه زودتر به نتیجه برسید .
زهره
Iran, Islamic Republic of
سلام من بچه چهارماهه دارم اول واکسن رو بزنید برای بچه من ...