سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۳
برگی از جنایت تاریخی منافقین در عملیات مهندسی

روایتی تلخ از بلایی که منافقین سر یک شهید آوردند

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 736704
دادستانی انقلاب اسلامی تهران از خانواده‌های قربانیان دعوت کرد تا برای شناسایی و تشخیص هویت اجساد پاسداران مراجعه کنند، حال آن که تغییر شکل و دگرگونی جنازه‌ها به حدی زیاد بود که کار تشخیص هویت دشوار و غیرممکن ساخته بود.
به گزارش جهان نيوز، "عملیات مهندسی" عنوان جنایتی است که منافقین با دستگیری و شکنجه پاسداران کمیته‌ انقلاب اسلامی رقم زدند. جلادهای دهه شصت با شکنجه‌های مشمئزکننده و وحشتناک پس از به شهادت رساندن پاسداران کمیته، بدن نیمه جان آن‌ها را در بیابان‌ها دفن کردند.

در بخشی از کتاب «عملیات مهندسی» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره نحوه کشف اجساد و شناسایی پیکر شهدای کمیته آمده است: دادستانی انقلاب اسلامی تهران از خانواده‌های قربانیان دعوت کرد تا برای شناسایی و تشخیص هویت اجساد پاسداران مراجعه کنند، حال آن که تغییر شکل و دگرگونی جنازه‌ها به حدی زیاد بود که کار تشخیص هویت دشوار و غیرممکن ساخته بود.

برادر شهید طالب طاهری در این خصوص اظهار داشت: «روزی که ربایش شد، آقای فکور از دادستانی به من زنگ زد... گفت برای اخوی شما چنین اتفاقی افتاده است. جزئیات را هم نگفت. سریع به همان منطقه رفتم و از بچه‌های کمیته سؤال کردم...

تا اینکه فردی رفته بود یک نفر را ترور کند، مردم ریختند و او را گرفتند. موقعی که او را آوردند، در ملات‌هایش چیزی پیدا می‌کنند و عملیات چال‌کردن را در ملات‌هایش پیدا می‌کنند... به سردخانه اوین رفتم. همین که بدن‌ها را نگاه کردم، او را برگرداندم و جای زخمش را در کمرش دیدم و گفتم این است. بیشتر از همه آسیب دیده بود. دندان‌ها، صورت، چشم، سر، بدن و پشت بدنش کاملاً جای داغ باقی مانده و پوستش ور آمده بود. ناخن‌هایش را کشیده بودند. از روی دست‌های بلندش می‌توانستم او را تشخیص بدهم، منتهی می‌خواستم بیشتر مطمئن شوم و شدم. بچه‌ها نمی‌گذاشتند اعصاب ما خیلی به هم بریزد. گفتم این اخوی ماست، ولی بقیه را نمی‌شناسم...

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شادي روح اين شهداي عزيز صلوات
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
لعنت ابد و ازل بر اين حيوان صفتان