کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکسن کرونا روسی از ۱۲ دی عمومی می شود

22 مرداد 1399 ساعت 3:02

نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا که در روسیه تولید شده، امروز به ثبت رسیده و در تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۲۱ (۱۲ دی ماه سال جاری) به گردش عمومی در خواهد آمد.


به گزارش جهان نیوز، خبرگزاری «نووستی» با استناد به استناد به اطلاعات ثبت دولتی داروهای وزارت بهداشت فدراسیون روسیه امروز گزارش داد که واکسن تولید شده علیه ویروس کرونا در تاریخ اول  ژانویه سال 2021 (12 دی ماه سال جاری) وارد گردش عمومی شده و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.  

بر اساس این اطلاعات، تاریخ ورود واکسن روسی ویروس کرونا به گردش عمومی، روز اول سال آینده میلادی تعیین شده است.

وزارت بهداشت روسیه، امروز نخستین واکسن در جهان برای پیشگیری از ابتلا به عفونت ویروس کرونا (کووید-19) که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" (تحت نظارت وزارت دفاع روسیه) و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شده را ثبت کرده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز، سه‌شنبه ، در نشست با اعضای دولت از ثبت نخستین واکسن روسی علیه ویروس کرونا خبر داد. وی تأکید کرد که واکسیناسیون در روسیه باید داوطلبانه باشد.

پوتین همچنین گفت که یکی از دخترانش، واکسن کرونا را تزریق کرده و در حال حاضر وضعیت جسمانی او بسیار خوب است.

پیش از این، مقامات وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده بودند که واکسن تولید شده در مرکز تحقیقات ملی "گامالی" علیه ویروس کرونا، در تاریخ 12 آگوست (22 مرداد ماه) ثبت خواهد شد.


کد مطلب: 736680

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736680/واکسن-کرونا-روسی-۱۲-دی-عمومی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com