سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آموزش صفر تا صد بورس

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 736663
آموزش صفر تا صد بورس
صحبت‌های داغ و هیجان‌انگیز «بورس و آموزش بورس» را این روزها در همه‌جا می‌شنوید. از جمع خانواده تا محیط کار و تقریبا در تمامی فضاهای اجتماعی؛ و مهمتر اینکه تقریباَ همه برای جانماندن از سوددهی‌های جذاب بازار بورس، به دنبال یادگیری و آموزش بورس هستند. آموزشی که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه و سوددهی‌های فراوان بازار سبز بورس در ایران، کاملاَ لازم و ضروری به نظر می‌آید.

امـــــــا شما از بازار جذاب و سبز بورس چه می‌دانید؟! و در مسیر آموزش بورس، کجای کار هستید؟

یک بورس‌باز حرفه‌ای باشید...
اگر اصول یک حضور قدرتمند در بازار بورس را به خوبی می‌دانید، پس نانتان حسابی در روغن است؛ اما اگر خود را در مسیر آموزش بورس ضعیف می‌بینید، به هیچ وجه نگران نباشید! ما با یک پکیج آموزش بورس جامع و حرفه‌ای، آموزش بورس از صفر تا صد را برایتان آماده کرده‌ایم و پیشنهادمان برایتان این است: «که یا به بازار سرمایه ورود نکنید و یا اگر ورود می‌کنید، بهترین باشید». بله! شما می‌توانید نفر حرفه‌ای بعدی در بازار بورس باشید.

بورس چیست؟!
بورس نوعی بازار سرمایه رسمی است که در آن ثانیه‌ها برای سود و ضررتان تعیین کننده هستند؛ اگر که استفاده صحیح از زمان را در بورس بدانید. به بیان بهتر موفقیت یا عدم موفقیت شما و سهامتان در بورس می‌تواند به عوامل مختلفی چون: آموزش بورس صحیح و دانش اقتصادی، توانایی تحلیل تکنیکال و بنیادی، عملکرد شرکت‌ها، رویدادهای جهانی و تأثیرات بازار بین‌المللی وابسته باشد.

بازار سرمایه بورس دارای انواع مختلفی چون: فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا، بورس اوراق بهادار و البته جدیداَ بازار بورس املاک است. باید به این نکته توجه داشت که این روزها آموزش بورس از صفر تا صد، بیشتر برای فعالیت در فرابورس و بورس انرژی تمرکز داشته و افزایش چشمگیر و هرروزه‌ی تعداد کدهای بورسی بر درستی این مسئله تأکید دارد.

آموزش بورس از صفر تا صد، چگونه از ضرر در بازار جلوگیری می‌کند؟
قطعاَ شما هم شنیده‌اید که بسیاری از افراد در بازار بورس ضررهای وحشتناکی را داشته‌اند! متأسفانه این داستان حقیقت دارد؛ اما هیچ از خود پرسیده‌اید که این افراد کجای راه را اشتباه رفته‌اند؟! در پاسخ باید گفت که قطعاَ اشتباهات فراوان در بازار بورس، ریشه در عدم آموزش بورس صحیح دارد و آموزش بورس از صفر تا صد، می‌تواند زوایای پنهان بازار را برایتان روشن سازد.

بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که اگر شما مفاهیم ابتدایی، نحوه کار با نرم افزار معاملات، انتخاب سهام بر اساس تحلیل تکنیکال، بررسی نمودار نوسان و زمانهای خرید و فروس مناسب را به خوبی بدانید، دیگر نگران این نخواهید بود که روحیه و سرمایه‌تان را به طور همزمان در بورس ببازید!

پکیج آموزش بورس؛ یک نیاز واقعی و کاربردی
یک پکیج آموزش بورس حرفه‌ای و قدرتمند، می‌تواند به شکلی واضح و ویژه به تمامی سوال‌های ابتداییتان در رابطه با بازار بورس پاسخ دهد. در واقع شما در اولویت اول نیاز دارید بدانید که:
  • کدام سهام قابلیت رشد چشمگیر دارد؟ و در چه زمانی به خرید و فروش سهام بپردازید؟

    چه مقدار سرمایه برای شروع بازار بورس نیاز است؟ و چگونه می‌توان از ریسک زیاد دوری کرد؟

    کدام کارگزاری برایتان مناسب است؟ و کارمزد کدام کارگزاری برای معاملات مربوط به سهام مناسبتر است؟!

  •  
همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، شما در آموزش بورس یاد خواهید گرفت که هیچ ترسی از بازار بورس نداشته باشید و با پرهیز از رفتارهای هیجانی در خرید و فروش، بهترین سوددهی ممکن را از بازار بورس و سهام‌های موجود داشته باشید.

سرمایه ابتدایی برای ورود به بازار بورس
شما برای ورود به بازار بورس و خرید سهام از یک نماد معاملاتی به حداقل 505 هزار تومان پول نیاز دارید. نماد معاملاتی به برند هریک از شرکت‌های حاضر در بورس گفته میشود. درواقع هیچگونه خرید سهامی در مبالغی پایینتر از 505 هزار تومان ممکن نیست. به عنوان مثال در یک آموزش بورس حرفه‌ای به خرید سهم مناسبی با مبلغ 5000 تومان برخورد می‌کنید. بنابراین برای هر خرید سهم به ارزش 5000 تومان، حداقل بایستی 101 سهم از همان نماد معاملاتی را انتخاب کنید تا مجموعه معامله خود را به عدد 505 هزار تومان برسانید (101 سهم + 5000 تومان ارزش هر سهم = 505 هزار تومان مبلغ کل خرید).

همچنین بایستی بدانید سرمایه‌گذاری در بورس هیچ سقفی ندارد و شما هرچقدر که بخواهید می‌توانید در بازار جذاب بورس سرمایه‌گذاری داشته باشید. البته که تمامی کارشناسان حوزه اقتصاد و بورس اعتقاد دارند که افراد بایستی رفتار اعتیادوار برای سرمایه‌گذاری هیجانی در بازار بورس را کنترل کنند و تنها با سرمایه مازاد خود در بازار بورس حضور داشته باشند. به این خاطر است که همچنان بر مطالعه‌های عمیق بر پکیج آموزش بورس تأکید داریم و معتقدیم افرادی که به درستی آموزش بورس از صفر تا صد را یاد بگیرند، اسیر هیجانات و بازار فریبنده و به ظاهر سبز بورس نخواهند شد. از سویی باید به این نکته نیز توجه داشت که رویدادهای پیش‌بینی‌ نشده‌ جهانی مانند نوسانان شدید قیمت‌های صنایع پراهمیت دنیا، موج ویروس کرونا و یا وقوع جنگ‌های اقتصادی و فیزیکی، خارج از کنترل همه افراد است و می‌تواند نوسانات شدید قیمتی را به همراه داشته باشد. چنانکه آمارها نیز نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد از بازار بورس ایران نیز در اختیار صنایعی همچون پتروشیمی، نفت، فولاد و صنایع مرتبط (مانند ذوب آهن)،‌ سنگ آهن، فلزات رنگی، سیمان و... است که عمده‌ی نوسانات قیمتی آن، مستقیماَ مربوط به سود و ضررهای بازارهای جهانی می‌باشد.

عرضه اولیه بورس چیست؟!
قطعاَ یک آموزش بورس حرفه‌ای، شما را از اهمیت عرضه‌های اولیه بورس آگاه می‌کند. سرمایه لازم برای خرید عرضه اولیه بورس با تنها 20 هزار تومان نیز ممکن است؛ اما اخیراَ با توجه به افزایش قابل توجه تعداد کدهای بورسی، خرید عرضه‌های اولیه‌ با مقداری کمتر از 20هزار تومان نیز انجام شده است؛ چرا که تنها مقدار کمی از عرضه اولیه به هر کد بورسی تعلق گرفته است. عرضه اولیه نماد معاملاتی رافزا در هفته‌های اخیر، مصداق بارز همین مسئله بود.

خرید اتوماتیک عرضه اولیه
یکی از اهداف مهم یک پکیج آموزش بورس حرفه‌ای این است که اهمیت آموزش بورس در خرید عرضه اولیه را به مخاطبان تأکید کند. همچنین یاد دهد چگونه می‌توانند با اتوماتیک‌کردن گزینه خرید عرضه اولیه در نرم‌افزار کارگزاری مورد نظرشان، خرید سهام عرضه اولیه داشته باشند؛ حتی اگر هیچ اقدام فیزیکی انجام ندهند.

البته یادتان باشد که شما برای خرید یک عرضه اولیه بایستی مقدار مناسبی سرمایه را در سیستم کارگزاری مورد نظرتان ذخیره کنید. مثلاَ اگر طی اطلاعیه‌های بورسی اعلام می‌شود که عرضه اولیه یک نماد معاملاتی در یک روز خاص با مبلغ 100هزار تومان ارائه می‌شود، شما بایستی حداقل سرمایه‌ای به همین اندازه در سیستم کارگزاری مورد نظرتان ذخیره داشته باشید.

اهمیت ریزش قیمت سهام در آموزش بورس
همچنین در یک آموزش بورس حرفه‌ای یاد خواهید گرفت که ریزش قیمت سهام‌ها، همیشه به معنای ورشکستگی و ضرر نیست و در واقع شما بایستی استراتژی‌های متفاوتی در قبال این موضوع داشته باشید.

به عنوان مثال وقتی یک سهام عالی، دچار ریزش قیمت مقطعی می‌شود، مناسب برای خرید است؛ چرا که شما می‌توانید آن سهام را با پایینترین قیمت خریداری کنید و بیشترین سود ممکن را در مسیر رشد آینده‌ی آن دریافت نمایید. همچنین اگر خودتان هم سهامی با بنیاد قوی دارید، از ریزش‌های مقطعی قیمت آن نگران نشوید و منتظر رشد دوباره آن سهام، پس از اصلاح قیمت‌ها در مجمع باشید. شاید حالا، با همین توضیحات خلاصه‌وار، شما هم با ما هم‌عقیده شوید که اگر آموزش بورس از صفر تا صد را به خوبی یاد بگیرید، دیگر هیچ نگرانی از بابت اتفاقات هیجانی بورس نخواهید داشت.

هوش بورسی داشته باشید
برای ورود به بازار بورس، مشخصاَ اگر اطلاعات شما هم به اندازه سایر افراد باشد، سود چندانی نصیبتان نخواهد شد؛ تازه اگر در این میان با رفتارهای اقتصادی ناشیانه، ضرر وحشتناکی به سراغتان نیاید! بنابراین شما به یک تعلیم قدرتمند و آموزش بورس از صفر تا صد نیاز دارید تا هوش بورسی خود را به شکلی حرفه‌ای افزایش دهید. هوش بورسی بالا به شما کمک می‌کند که به مفاهیم تخصصی همچون سودهای عملیاتی و غیرعملیاتی، EPS، DPS، P/E و... مسلط شوید و بتوانید بر اساس اطلاعیه‌های متفاوت و متعدد سازمان بورس و پیام‌های ناظر، برداشت‌های درستی برای ادامه روند مثبتتان در بورس داشته باشید.

هوش بورسی چگونه به شما سیگنال بورس می‌دهد؟

شما زمانی می‌توانید خود را یک حرفه‌ای بدانید که علاوه بر درک مفاهیم پایه و ابتدایی، با یک آموزش بورس قدرتمند، هوش بورسیتان را به بالاترین میزان ممکن برسانید و اصطلاحاَ از هوش بورسی‌تان، سیگنال بورسی تولید کنید و به ارزیابی نقاط ضعف و قوت سهام‌ها بپردازید. به بیان بهتر باید بگوییم که هوش بورسی شامل مجموعه‌ای از اطلاعات و مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های:
  • مبانی و مفاهیم کالبدی و مفهومی سرمایه‌گذاری
    تحلیل تکنیکال
    تحلیل و ارزیابی بنیادی
    و مدیریت زمان‌محور و سود‌محور سرمایه
آموزش بورس از صفر تا صد؛ لازمه‌ی موفقیت، موفقیت و موفقیت!

بازهم تأکید داریم که آموزش بورس از صفر تا صد و به صورت حرفه‌ای، می‌تواند تمامی اتفاقات خوب دنیای بورس را برایتان رقم بزند؛ مسیر زندگیتان را متحول سازد و سرعت پیشرفت مالی زندگیتان را چندین برابر کند.

شاید نیاز باشد که دوباره به جمله معروف «سنگفرش هر خیابان از طلاست» فکر کنیم؛«سنگفرش بازار بورس هم از طلاست». فقط بایستی بلد باشید که چگونه طلاهای کف خیابان بورس را جمع‌آوری کنید و از آنها به درستی نگهداری نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *