جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار:

ریزش شاخص بورس نگران کننده نیست

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 736585
عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس را نگران کننده ندانست و گفت: این ریزش به معنی ریزش سنگین بورس نخواهد بود.
ریزش شاخص بورس نگران کننده نیست
به گزارش جهان نيوز، سید مهدی سدیدی عضو هیات مدیره شرکت بورس در گفتگو با برنامه تیتر امشب، ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس بر اثر  لغو عرضه سهام 4 پالایشگاه در قالب ETF را نگران کننده ندانست و گفت: دولت اهتمام جدی بر واگذاری سهام دولتی دارد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت نیز گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در صندوق دارا دوم آمادگی دارد. این وزارتخانه طی سال های اخیر موفقیت در واگذاری شرکت های تابعه را داشته است. سال جاری هم مصوبه ای در قالب بودجه ۹۹ مطرح شد که در این ارتباط نشست هایی با حضور مسئولان سازمان خصوصی سازی و وزارت نفت برگزار شده و راهکارهای مختلف برای واگذاری سهام شرکت ها بررسی شده است.

وی تاکید کرد: آماده همکاری برای واگذاری این سهام هستیم به هر روشی که وزارت اقتصاد تعیین کند. واگذاری سهام پالایشگاه ها به هر صورت با روش صندوق ETF و یا بلوکی باشد آمادگی انجام آن را داریم. در واگذاری سهام تابع نظر آنها هستیم. در دو سه روز اخیر دیدیم هیات واگذاری با واگذاری بلوکی سهام پالایشگاه‌های مورد نظر موافقت کرده و ما هم هیچ مخالفتی نداریم. امیدواریم هر چه زودتر با هماهنگی و تعامل مستمر و بیشتر، بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات نیز در این برنامه گفت: ممکن است آمادگی پذیرایی 50 میلیون نفر در بورس وجود نداشته باشد در حال حاضر که 50 میلیون کد سهامداری صادر شده باید با احتیاط بیشتری برنامه ریزی شود.

مهدی رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران هم به علل استقبال مردم از بازار سرمایه پرداخت و گفت: دلیل استقبال مردم ناامیدی از بازارهای سرمایه گذاری دیگر مانند مسکن، طلا و ارز نسبت به بازار سرمایه است. بی اعتمادی مردم به نهادهای مدیریت دارایی و استقبال از ریسکِ ورودِ مستقیم به بازار از جمله دلایل اقبال بی سابقه مردم به بورس است. بازار سرمایه یک تیغ دو لبه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
فقط طلا و دلار