جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یک کشته در جریان ناآرامی‌ها و اعتراضات در بلاروس

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 736575
وزارت کشور بلاروس خبر داد که در جریان ناآرامی‌ها و اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست کم یک نفر کشته شده است.
یک کشته در جریان ناآرامی‌ها و اعتراضات در بلاروس
به گزارش جهان نيوز، «الگا چمودانوا» سخنگوی وزارت کشور بلارس روز دوشنبه از کشته شدن یک معترض در جریان تظاهرات اخیر در این کشور خبر داد.

وی در پیامی در یکی از شبکه‌های مجازی نوشت: «روز 10 آگوست (20 مرداد) حدود ساعت 23، در جریان آشوب‌ها در خیابان پریتیسکی شهر مینسک، جمعیت اقدام به ایجاد مانع در برابر حرکت کردند. در جریان درگیری با نیروهای ویژه که با هدف رفع موانع در مسیر حرکت به محل رفته بودند،‌ یکی از معترضان ‌تلاش کرد تا شی انفجاری ناشناخته‌ای را به سوی ماموران قانون پرتاب کند. این شی در دستان وی منفجر شد و در پی آن، این فرد جان خود خود را از دست داد.»

پیروزی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، واکنش‌های بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از این کشور به همراه داشته است.

بلافاصله بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس که روز یکشنبه بر‌گزار شد، معترضان بسیاری به خیابان‌های شهر مینسک، پایتخت بلاروس ریختند و به نتیجه این انتخابات و پیروزی لوکاشنکو اعتراض کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *