چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

چرا عرضه دارا دوم منتفی شد؟

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 736568
کارشناس بورس گفت: تفاوت در دیدگاه مسئولان درباره نحوه جمع آوری و مدیریت منابع حاصل از فروش نفت موجب شد تا عرضه دارا دوم منتفی شود.
چرا عرضه دارا دوم منتفی شد؟
به گزارش جهان نيوز، علی حیدری کارشناس بورس در گفت‌وگو با میزان درباره مشکلاتی که درباره عرضه دارا دوم به وجود آمد، اظهار کرد: آنچه که روز گذشته برای دارای دوم اتفاق افتاد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله مشکل نرم افزاری که به دلیل حجم بالایی که در بورس فعال شدند به وجود آمده و از این پس بیشتر هم نمود پیدا خواهد کرد و حتی اگر زمان‌های بازار نیز جابجا شود باز هم این مشکل را خواهیم داشت.

کارشناس بورس با بیان اینکه برخی از مدیران لایه دوم دولتی با توجه به رشد بورس دچار یک سوءتفاهم شدند، افزود: آنچه که در بازار سهام در حال صورت گرفتن است به خاطر عملکرد مناسب مسئولان اقتصادی نیست بلکه افزایش قیمت به دلیل تورم کالا‌های منقول و غیرمنقول موجب شد صورت‌های مالی شرکت‌ها به لطف تورم سوده باشد.

وی گفت: هر موضوعی که در شرایط فعلی دولت از آن حمایت کند مورد استقبال سرمایه گذاران خواهد بود و جلوی ذوب شدن سرمایه‌ها را خواهد گرفت و حتی کسب سود هم خواهد داشت.

حیدری با اشاره به اختلافاتی که در عرضه صندوق دارا دوم به وجود آمد، بیان کرد: دولت و وزارت نفت مشکل نقدینگی ناشی از بازگشت ارزهای صادراتی دارند بنابراین مسئولان برای بازگشت ارز‌های صادراتی روش‌ها و احتمالات گوناگونی را در نظر می‌گیرند.

کارشناس بورس ادامه داد: بر این اساس قرار بود دولت از سبد انرژی استفاده کند و نفت را پیش فروش کند و مشکل کمبود نقدینگی را به آینده منتقل کند که این اختلاف در زیر مجموعه دولت طبیعی به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت اخیر قیمت نفت افزایش داشته است و برخی مسئولان نظرشان صادرات نفت به هر روشی است و برخی دیگر معتقد به عرضه در بازار بورس برای تامین نقدینگی هستند بنابراین اختلاف در این زمینه طبیعی است.

حیدری تصریح کرد: دولت به دنبال این است که یکسال پایانی خود را در اعداد و شاخص اقتصادی با خاطرات خوش بگذارند بنابراین تفاوت در دیدگاه مسئولان درباره نحوه جمع آوری و مدیریت منابع حاصل از فروش نفت موجب شد تا عرضه دارای دوم منتفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با دخالتهايي كه دولت در بورس مي‌كند اين بازار مالي به يك كازينو تبديل شده است. .
Iran, Islamic Republic of
به مردم عادي كه تا حالا وارد بورس نشده اند توصيه ميكنم وارد اين بازار پر ريسك نشن. دولت هر وقت راده كنه نابودش ميكنه. مثل ديروز و امروز