پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۵

مدت زمان ماندگاری زعفران چقدر است؟

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 736522
عضو شورای ملی زعفران گفت: خوشبختانه زعفران 2 تا 3 سال ماندگاری دارد و با توجه به اینکه بازار زعفران دنیا در دست ایران است نباید نگران کُندی روند صادرات بود.
مدت زمان ماندگاری زعفران چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با میزان در خصوص آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم زعفران با توجه به کیفیت با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
 
وی افزود: یک نمونه زعفران ویژه نیز در بازار وجود دارد که با قیمتی بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که مورد تایید شورای زعفران نیست و مشتریان خاص خود را دارد.
 
عضو شورای ملی زعفران گفت: زعفران ویژه با دستکاری همراه است و با قیمت بالاتری به مشتریان خارجی فروخته می‌شود و به دلیل تغییر شکل ظاهری زعفران ممکن است در آینده به عنوان حربه‌ای علیه زعفران ایرانی استفاده شود.
 
حسینی در مورد روند صادرات زعفران در مدت اخیر گفت: صادرات در حال انجام است، اما به دلیل آنکه بازار‌های صادراتی همانند گذشته نیست و تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد به کندی انجام می‌شود.
 
وی افزود: فعالیت بسیاری از بازار‌های هدف به طور ۱۰۰ درصد آغاز نشده و به دلیل محدودیت پرواز‌ها و افزایش چندبرابری هزینه‌های حمل بار باعث شده صادرات با شتابی که مورد انتظار است پیش نرود.
 
عضو شورای ملی زعفران تاکید کرد: مشکلاتی که در زمینه صادرات اتفاق افتاده برای تمام کشور‌ها برابر است که امیدواریم با بهبود اوضاع روند صادرات بهتر شود و خلا به وجود آمده جبران شود.
 
حسینی گفت: خوشبختانه زعفران ایرانی هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت در دنیا رقیب ندارد و قطعا بازار زعفران جهان در اختیار ایران است و نباید نگران پیدا شدن رقیب در این بازار بود.
 
وی در مورد ادامه کندی صادرات و نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران گفت: زعفران بین ۲ تا ۳ سال ماندگاری دارد به طوریکه تا ۲ سال درصورتی که شرایط نگهداری مناسب باشد بدون اُفت کیفیت می‌توان از آن استفاده کرد و تا ۳ سال ممکن است اندکی از کیفیت آن کاسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تولیدش شاید! البته تا اندی دگر! افغانها بزودی پیشتر!
Iran, Islamic Republic of
افغانستانی ها
United States
زعفران کهنه را کسی نمیخرد!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال صادرات کنین نه این که تا سه سال ماندگار باشه .
United States
زعفران ایران رقیب ندارد ولی مهر دست افغانستان