پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۰

طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 736389
نماینده تهران در مجلس از تدوین طرح نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین خبر داد.
طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط فعلی نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوارهای که خودرو دارند خوب است.

وی با بیان اینکه 50 درصد خانواده ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی بهره هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتما باید اصلاح شود.

نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و عنوان کرد: در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی 7 دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد به طور مثال به  یک خانواده 5 نفره ماهیانه 100 لیتر بنزین تعلق می‌گیرد.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه 20 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: البته این موضوع نیز پیش بینی شده که دولت بنزین افرادی که خودرو ندارند را در انتهای ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا باتوجه به آشفتگی کشور وناراحتی اعصاب مردم هر روز برای مردم خواب جدیدنبینید
Iran, Islamic Republic of
البته احتمالا منظور ایشان این است که این موضوع و طرح خوب در حد حرف و وعده نباشد
موسی پنده
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی ،
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه. قبلا هم قرار بود اینکار بکنند
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ب بیان دیگر یعنی 60لیتر هر ماشین حذف و به 20 لیتر تبدیل شود. چرا لقمه رو میپیچونی قرار بود 60 لیتر به 90 یا 120 تبدیل بشه که دوستان زحمت کشیدن کردنش 20 لیتر!!!! ب اسم هر نفر بیشتر برای فریب ذهنه میخوان قیمت رو هرجور دلشون میخواد بزارن دیگه فک نمیکنن افزایش قیمت یا کاهش سهمیه باعث میشه هر مسافرکشی بهانه بیاره الکی کرایه بکشه بالا!!!! حتی اگه سهمیه جداگانه داشته باشن قبل هرکار باید فکر کرد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
Niyavar
Romania
طرح جدیدم میدین... من یک نفرم یارانه یه نفر می گیرم ولی دو تا برادر زادم که پدرو مادر ندارن من نگه می دارم سرپرستیشون با عموشون هست که یارانه نمیگیره حالا من چیکار کنم یا 20لیتر ماهیانه چه جوری برم دانشگاه و برگردم دانشگاهم تا خونه 70کیلومتر هست.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این طرح عادلانه است و به نفع دهک های پایین. با وضعیت موجود بیشترین یارانه به دهک های بالا می رسه.