سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۸۶
روحانی:

سلامت مردم با سوگواری باید کنار هم باشد/ نبود عزاداری قابل تحمل نیست/ ان‌شاءالله محرم خوبی داشته باشیم

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 736383
رئیس‌جمهور گفت: اگر بگوییم نباید عزاداری ماه محرم انجام شود، نادرست است و قابل تحمل نیست و مردم را مغموم می‌کند، غیر از اینکه خود مصائب عاشورا غم‌آور است ولی اینکه مراسم نباشد مردم را دلگیر می‌کند.
سلامت مردم با سوگواری باید کنار هم باشد/ نبود عزاداری قابل تحمل نیست/ ان‌شاءالله محرم خوبی داشته باشیم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی کرونا طی سخنانی ضمن تبریک ایام عید غدیر اظهار داشت: از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم که در این ایام انفاق مومنانه‌ای را در سراسر کشور انجام دادند و یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) دستگیری از فقرا و انفاق است. امیرالمومنین(ع) در شب و روز به صورت سرّی و علنی انفاق می‌کرد و مردم ما نیز همان راه امیرالمومنین(ع) را تبعیت کردند.

وی افزود: به ایام ماه محرم نزدیک می‌شویم و ممکن است شکل نذورات مردم مقداری تغییر کند ولی حتما باید از لحاظ بهداشتی رعایت شود.

رئیس‌جمهور گفت: امروز در جلسه مطرح شد که در استان‌ها، مردم در مرحله اول به خوبی مراعات کرده، کادر درمانی در مرحله دوم مجاهدت شبانه‌روزی داشتند و مسئولین استانی و ناظرین نیز در مرحله سوم کار خود را بخوبی انجام دادند؛ مردم، کادر درمانی و مسئولین این بار را بر دوش گرفتند. نمودارهای استان‌ها که از پیک پایین می‌آیند، خصوصا مناطقی که شیب تندی دارند، خوشحال‌کننده است.

روحانی با بیان اینکه از اوایل مرداد ماه تغییر محسوسی اغاز شده و این تغییرات را تا الان شاهد هستیم و امیدواریم تا پایان مرداد شاهد روزهای بهتری باشیم، اظهار داشت: زمانی بود که مراعات مردم 77 درصد بود و در سایه رعایت‌ها توانستیم از عدد فوتی‌های سه رقمی به دو رقم برسیم ولی بعد از آن، رعایت‌ها به 17 درصد رسید و وقتی این مراعات کم شد و مردم سهل گرفته و فکر کردند دوران بیماری تمام شده، دوباره دچار موج شدیم. البته در کشورهای دیگر نیز موج دوم را می‌بینیم؛ آنجا هم شاید رعایت‌ها هم شده باشد.

وی ادامه داد: یکی از کشورهای اروپایی که نخست وزیر آن در روزهای گذشته می‌خواست اختیار قرنطینه برای دومین بار را از مجلس آن کشور بگیرد، این اوضاع بعد از شرایطی رخ داد که همه پروتکل‌ها آزاد شده بود ولی با فشار تشدید بیماری مجبور  به اعمال دوباره محدودیت‌ها شدند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ما هم با موج دوم روبرو شدیم و شاید این بالا و پایین رفتن‌ها به اعمال و رفتار ما مسئولین و چه مردم عزیزمان باز می‌گردد. وقتی همه مراعات و توجه می‌کنیم، به حالت ثبات می‌رسیم ولی وقتی رعایت‌ها رها می‌شود، آمار بالا می‌رود. باید بدانیم تخت بیمارستانی، پزشک و امکانات درمانی ما محدود است و فشار روانی بر کادر درمانی خسته‌کننده است ولی وقتی کادر درمانی ببیند 30 درصد تخت‌ها خالی شد، نشاط و روحیه می‌گیرد.

روحانی خاطر نشان کرد: ما در هفته‌های اخیر هم در کشور خودمان و هم در دنیا شاهد افت و خیز این بیماری بودیم و این بیماری در برخی مناطق اوج و در مناطقی هم افت داشت. ما تا الان تقریبا 6 ماه است که با این ویروس مواجه هستیم؛ شاید روز اول می‌گفتیم این ویروس را برای یک یا دو هفته در نظر نگیرید و بحث ماه و سال مطرح است، آن زمان برخی می‌گفتند تا یک ماه دیگر این بیماری را از پا در می‌آوریم. کار بخش درمانی ما خوب بوده و بخش تولید و بخش علمی ما به خوبی عمل کرده و مردم عزیزمان هم همراهی کردند.
وی افزود: باید حداقل در نظر بگیریم که 6 ماه دیگر نیز این اوضاع را داریم، البته شاید بیشتر شود ولی باید در نظر بگیریم 6 ماه دیگر با این اوضاع روبرو خواهیم بود. تا روزی که واکسنی به دست ما برسد و موثر باشد و به اندازه کافی در اختیار قرار بگیرد و مردم استفاده کنند، آن زمان شرایط جدیدی حاکم می‌شود؛ همه ما باید تا آن زمان مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: زمانی بود که عده‌ای نامه می‌نوشتند که چرا می‌خواهید محدودیت‌ها را افزایش دهید زیرا ماه محرم و عزاداری در پیش است؛ عده‌ای هم می‌گویند امسال محرم معنا ندارد؛ عده‌ای به من نامه نوشتند امسال حج واجب برگزار نشد، چرا بر عزاداری که مستحب است اصرار می‌کنید؟ عده‌ای می‌گفتند باید مغازه‌ها بسته باشد و مردم از خانه‌ها خارج نشوند. نمی‌شود فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی را به طور کامل تعطیل کنیم و هم‌چنین نمی‌توان این فعالیت‌ها را مانند سابق اجرایی کرد. باید حد وسط که همان مراعات است، عمل شود.

روحانی با تأکید بر اینکه ادامه محدودیت‌های شدید امکان‌پذیر نیست زیرا جامعه را دچار التهاب و اضطراب می‌کند، اظهار داشت: وقتی می‌گوییم باید سلامتی در جامعه حاکم باشد، منظور فقط سلامت جسم نیست و سلامت روح هم مهم است؛ مردم باید آرامش داشته باشند.

وی اضافه کرد: هرکس در دنیا تند عمل کرد و هرکس که پروتکل‌ها را رها کرد، موفق نبود و دچار گرفتاری شد. ما باید معتدلانه رفتار کنیم و بدانیم این ویروس برای مدتی هست و  خود را آماده کنیم، یکسال برای زندگی، سازگاری و تعامل با این ویروس برنامه‌ریزی کنیم. زندگی، اشتغال، تولید، کالاهای اساسی و مواد بهداشتی برقرار وجود دارد ولی اگر با پروتکل همراه نباشد ما را دچار مشکل می‌کند. اعتدال این است که هم فعالیت باشد و پروتکل نیز اجرا شود.

رئیس‌جمهور گفت: اگر پروتکل‌ها را رها کنیم، بیماری جامعه را فرا می‌گیرد و مردم هم اذیت می‌شوند و تلفات زیادی می‌دهند و غیر قابل قبول است.

روحانی تصریح کرد: تأکید می‌کنم که کسی فکر نکند این ویروس دو یا ده روز دیگر خواهد رفت، این ویروس با ما هست و باید برنامه‌ریزی بلند‌مدت شش‌ماهه ویا یکساله داشته باشیم. اینکه مرتبا بگوییم این ماسک خسته‌کننده است و سختی دارد، بله درست است ولی چاره‌ای جز این نداریم و باید به گونه خاصی زندگی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دوستان در جلسه گفتند که دستورالعمل‌ها را تحت عنوان «شفا» مطرح کنیم؛ حرف «شین» همان شستشو و بهداشت و نظافت فردی است؛ حرف «ف» فاصله‌گذاری است که همه باید رعایت کنیم؛ «الف» اول استفاده از ماسک، «الف» دوم اجتناب از ترددهای غیر ضروری و «الف» سوم اجتناب از تجمعات بزرگ است. اگر شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری، ماسک، کاهش تردد و عدم اجتماعات بزرگ را در کنار هم قرار دهیم، ما را از مشکلاتی که داریم نجات می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیماریابی یکی از مسائل مهم است، افزود: بیماریابی دوگونه است، یکی اینکه بیمار با علائم سراغ کادر درمان می‌آید و دیگری اینکه ما سراغ بیمار می‌رویم. بعد از اینکه وقتی بیماری یافته شد، باید سراغ کسانی برویم که با بیمار ارتباط داشته اند و از آنها باید تست گرفته شود. وقتی به بیمار گفته می‌شود باید 14 روز خود را حصر کند، او باید این مراعات را انجام دهد و اگر مراعات نکرد، طبق دستورالعمل‌های مجازاتی که آقای رحمانی‌فضلی هفته بعد به ستاد می‌آورد، اگر کسی مراعات نکرد باید با او برخورد شود زیرا دیگران را مبتلا می‌کند.

روحانی گفت: اعمال قانون نکته دیگری بود که در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت؛ عمدتا نیازی نبوده که از مجازات استفاده کنیم ولی همیشه افرادی هستند که نیازمند تنبیه و یا مجازات می‌باشند و نباید بگذاریم تخلفات صورت بگیرد. اعمال قانون برای ما مهم است و امروز نیز مواردی از آن مورد بحث قرار گرفت و قوانین و دستورالعمل‌ها برای ادارات، اصناف و جامعه در جلسه بعدی نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: خیلی مهم است که باید بپذیریم از پایان بهمن سال گذشته زنگی به صدا در آمد و به ما گفت باید سبک زندگی اجتماعی شما تا اطلاع ثانوی تغییر کند و هرکس این زنگ را نشنید، ضرر کرده است. رفت‌وآمد، مهمانی، عروسی و عزا و ترددای غیر ضرور مانند قبل امکان‌پذیر نیست. همه می‌دانیم که فصل تابستان است و بچه‌ها خسته شده‌اند؛ مدارس تعطیل شد و بچه‌ها به مدرسه نرفتند و این خستگی روحی ایجاد کرده ولی باید بدانیم در شرایط ویژه‌ای هستیم و اگر سفر ضروری هم وجود دارد، دستورالعمل‌ها باید رعایت شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید فکر جداگانه‌ای برای سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، داشته باشیم، خاطر نشان کرد: جزو وظایف ماست که باید وضعیت این افراد را بررسی کنیم، خصوصا جاهایی که در خانه سالمندان و مانند آن هستند و باید مراقبت بیشتری انجام بگیرد.

روحانی تصریح کرد: نظام دیجیتال باید توسعه فزاینده و روزافزون داشته باشد؛ وضع ما نسبتا خوب است ولی نسبت به شرایطی که داریم، مقداری کُند هستیم. تا حد امکان باید از سیستم دیجیتال استفاده شود تا رفت و آمدها کاهش یابد. یکبار دیگر گفتم اگر انجام کاری از طریق الکترونیک امکان دارد و مسئل اداری می‌گوید که افراد باید به اداره مراجعه کنند، انفصال از خدمت با زمان لازم باید برای او اعمال شود. موارد مشخص بوده و به مسئولین تذکر دادم که کاری که امکان داشته از طریق سیستم فضای مجازی انجام بگیرد، مسئولین مربوطه گفتند افراد باید مراجعه حضوری داشته باشد و یک فرد چهار روز برای انجام این کار به سفر رفته و مبتلا شده، مسئول اداری که مردم را زجر می‌دهد مستحق یک یا سه ماه انفصال از خدمت است.

وی یادآور شد: این هفته جلسه ویژه‌ای با افرادی که در زمینه دارو و واکسن کرونا تلاش می‌کنند خواهیم داشت و دولت آماده هرگونه کمک است. یافتن دارو و واکسن برای ما اولویت دارد و در این زمینه اشکالی هم ندارد که کار موازی صورت بگیرد تا زودتر به نتیجه برسیم.

رئیس‌جمهور گفت: اگر بگوییم نباید عزاداری ماه محرم انجام شود، نادرست است و قابل تحمل نیست و مردم را مغموم می‌کند، غیر از اینکه خود مصائب عاشورا غم‌آور است ولی اینکه مراسم نباشد مردم را دلگیر می‌کند. ما می‌توانیم با جمعیت‌های کمتر عزاداری کنیم؛ قرار بوده در یک حسینیه 1000 نفر عزاداری کنند ولی در شرایط فعلی 100 نفر بیایند و مابقی از طریق فضای مجازی مراسم را مشاهده و عزاداری کنند. نذورات مردم را می‌توان ادا کرد و الان می‌گوییم نمی‌شود مانند سال‌های قبل سفره انداخت ولی می‌شود در یک بسته بهداشتی به مردم ارائه کرد.

روحانی تصریح کرد: سلامت مردم با سوگواری باید کنار هم باشد و شدنی هم هست؛ دستورالعمل‌ها تهیه و ابلاغ شده است. همه باید بدانند چکار باید بکنند؛ برخی در جلسه از دستورالعمل‌ها بی‌خبر بودند و ما به محرم نزدیک شده‌ایم و همه باید بدانند باید چه کنند. باید اطلاع رسانی صورت بگیرد و برای مردم توضیح داده شود که عزادری و سلامت قابل جمع و امکان‌پذیر است. این‌کار باید از طریق صدا و سیما  و سایر رسانه‌ها انجام شود و هماهنگی‌های لازم از امروز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هم‌چنین باید هماهنگی لازم بین ناظرین، برگزارکنندگان مراسم‌ها، استانداران و مسئولین استانی وجود داشته باشد. ان‌شالله ماه محرم خوبی داشته باشیم و ممکن است روزها و یا ساعات عزاداری کمتر باشد. اعلام می‌کنیم که در مکان‌هایی که عزاداری انجام می‌گیرد، پذیرایی با شربت، چای و خرما ارائه نشود.

رئیس‌جمهور بیان کرد: کسانی برای جلسه هفته بعد نهایی می‌کنیم کسانی که از دستورالعمل‌ها تخلف کرده و آن را زیر پا می‌گذارند باید مجازات بشوند و دستورالعمل‌ها را در سه بخش برای ادارات، اصناف و در سطح جامعه آماده کردیم که ابلاغ خواهد شد.

روحانی در پایان اظهار داشت: امیدواریم همگی دست به دست دهیم و از سلامت خود و جامعه حراست کرده و بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و بخش‌های «آی‌سی‌یو»ها را خالی کنیم و ما می‌توانیم این‌کار را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بخدا امام حسین و یارانش در بهترین جای بهشت ساکن هستند و نیازی به عزاداری شماها ندارن
نیاز ماست
Iran, Islamic Republic of
معلومه ائمه علیهم السلام به عزاداری ما نیازی ندارن - این مائیم که به عزاداری و توسل به اونها نیازمندیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت ما نیاز داریم و باید نیازمون رو برطرف کنیم
Canada
....
Iran, Islamic Republic of
این چه منطق غلطیه که امثال تو دارید ؟.
Iran, Islamic Republic of

عزاداری جزء شعائر دین هست
خود اهل بیت مروج عزاداری بودند ،فلسفه الهی دارد
Iran, Islamic Republic of
شما چرا با عزاداری مشکل دارین
Iran, Islamic Republic of
اینو به اونایی که جاده شمال رو قفل کرده بودن بگو
Iran, Islamic Republic of
سوگوار ی و سلامت همیشه با مردم بوده و هست اما برخی ها هستند که سلامت رو بهانه حمله به محرم کرده اند
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا یاد این جمله افتادم " هم سانتریفیوژ بچرخه هم اقتصاد مردم بچرخه "
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین عامل تلفات از کرونا ، اصرار بر ادامه اجرای طرح ترافیک بود. چرا مسئولین خاطی محاکمه و مجازات نمی شوند؟
Iran, Islamic Republic of
در ابتدای شیوع کرونا در کشور ، دیر شروع کردن قرنطینه و زود تمام کردن قرنطینه یک اشتباه بزرگ و غیر عاقلانه بود.
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی تحولات لبنان ضربه زدن به محور مقاومت است
سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در تحلیلی به بررسی نقش آمریکا و اسرائیل در تحولات اخیر لبنان پرداخت.
Iran, Islamic Republic of
مردم لبنان اگه درک کنند حزب الله چه کمک هایی به وطنشون کرده این فتنه گرا رو بشدت سرکوب می کنند ملت مال ما محرم ماه سرکوبی فتنه گراست چه در لبنان چه در ایران
اعتراف روحانی دولت پول ندارد
Iran, Islamic Republic of
ارسال دو هزار و ۳۲۶ بسته غذایی از قم به لبنان
جمعیت هلال احمر استان قم دو هزار و ۳۲۶ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته را برای کمک به حادثه دیدگان لبنان ارسال کرد.
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت:
ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است.
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران در ماه محرم است که برکات و سلامتی خود را تضمین می کنه و دشمنان رو سرکوب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به دنبال موشکباران هوشمند و اقدام ترکیبی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی چند روز گذشته علیه مواضع گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم کردستان عراق که توسط یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، خبرهای رسیده به نقل از منابع موثق از دیدار پنهانی تعدادی از تروریست‌های آمریکایی با سران این گروهک‌ها حکایت دارد.
Iran, Islamic Republic of
پولی که هر سال نذری میدادیم در این شرایط اقتصادی سخت با خرید بسته های حمایتی مردم را یاری کنیم ...
Iran, Islamic Republic of
این هم خوبه با سوگواری هم منافات نداره
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شکایت فلسطینی ها از اسرائیل به دادگاه لاهه
درخواست جهاد اسلامی از اسیران فلسطینی برای مقابله با اقدامات اشغالگران
Iran, Islamic Republic of
اگرحمایت سفارت آمریکا از آشوب‌های لبنان است پس چرا سران لبنان با مقامات آمریکا همکاری می کنند. ...
Iran, Islamic Republic of
مثل همین لیبرال های خودمون!!!
111
Iran, Islamic Republic of
عامو بذار مردم تو خونشون بشینن
Iran, Islamic Republic of
انهایی که همیشه تو خونه بودن که هستن اونهایی که هیات هستند با رعایت بهداشت باز هم هستند
111
Iran, Islamic Republic of
بیست روز بعد از دهه اول محرم نگاه به آمارکرونایی ها بکن و ببین و نظر بده عزیزم
Iran, Islamic Republic of
شورشیان تحت حمایت آمریکا در سوریه مرتکب جنایات جنگی شده اند.
Iran, Islamic Republic of
تکلیف ۲۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی معلوم نیست
Iran, Islamic Republic of
قاچاقچیان خودرو محاکمه شدند ولی متاسفانه چرا اعدام نمی شود
Iran, Islamic Republic of
مجلس ۵ سوال اقتصادی از رئیس‌جمهور دارد...
Iran, Islamic Republic of
بگو این سئوالات چی بوده من که هنوز چیزی ندیدم
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چگونه میخواهد مشکل مردم را حل کند
Iran, Islamic Republic of
سوال از رئیس‌جمهور مشکلات مردم را حل نمی‌کند
سوال از رئیس‌جمهور مشکلات کشور را حل نمی‌کند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعتراف دیرهنگام دولت به عقب‌ماندگی بخش مسکن
Iran, Islamic Republic of
این ربطی به محرم نداشت اما باید گفت که مشکل مسکن مشکلی که دولت روحانی استراتژی اون رو ندانست و این همه بیکاری و بی خانمانی را بوجود اورد
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید قبول کند، با سیاست ‌های این دولت امکان حل مشکلات وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
دولتی که برنامه و استراتژی نداره باید هم نتونه مشکلات مردم رو حل کنه
Iran, Islamic Republic of
دولت آقای روحانی می‌خواهد باید قبول کند که با این مدیران ـ غیر برخی از آن‌ها ـ و سیاست‌های این دولت، امکان حل مشکلات وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درسته انگار عقد برادری با هم بستند که تا پایان دولت همین ها باشند و اگر نبود فشار افکار عمومی باز هم برخی از وزیران رفته باز می گشتند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رییس محترم جمهور در سال ۹۲ گفت چرا هر روز دست در جیب مردم می‌کنیم و نصف پول مردم را برداشت می‌نماییم؟ و پرسیدند که چرا ارزش پول ملی را نصف کردیم؟ حالا ایشان می‌توانند پاسخ بدهند که چه تدبیری برای حل مشکلات دارند تا مردم بتوانند در صحنه به ایشان کمک کنند؟`
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات از بی مدیریتی هاست.
Iran, Islamic Republic of
موضع ترامپ در التماس برای مذاکره با ایران از روی واقعیت طلبی نیست. از روی عجز است..
Iran, Islamic Republic of
اقدامات ایشان امیدواری‌هایی را برای مردم پدید آورده است و با این زمینه مناسب، ایشان برنامه تحول اساسی که مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ۹۹ فرمودند، در قوه قضائیه ایجاد نمایند تا مشکلات قضایی به طور اساسی و اصولی حل شود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی: ادعای ناکارآمدی دولت و نظام جمهوری اسلامی نارواست
Iran, Islamic Republic of
اصلا کی با نظام کار داره چرا دولت رو با نظام یکی میکنی دولت ناکارامد نه نظام
Iran, Islamic Republic of
ما همه زندگیمان به عشق حسین ع است و محرم و اهل بیت . خود اقا مواظب عزادارانشون هستن
Iran, Islamic Republic of
محرم امسال را باید با شکوه برگزار کرد با کمک به خانواده های نیازمند
Iran, Islamic Republic of
دولت درسته
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون با پول مردم مظلوم ایران، کشور را اداره کرده است و می کند.
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال 98 توسط دولت روحانی از نگاه و نظر مردم ایران درست نبود
Iran, Islamic Republic of
اقدامات اسرائیل در حرم ابراهیمی تنقض آشکار قوانین بین المللی است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت نرخ مرغ به ۱۹ هزار تومان رسید
Iran, Islamic Republic of
زلزله ۵.۱ ریشتری گیلان غرب را لرزاند
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت کسانی که سهام عدالت ندارند چه شد؟
Iran, Islamic Republic of
پس کسانی که سهام عدالت ندارند چه کنند؟..
.
Iran, Islamic Republic of
سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد؟
فلسفه سهام عدالت این بود که شکاف میان مردم کاسته شود و بنا بود همه کسانی که جزو دهک های پایینی جامعه هستند همگی سهام عدالت دریافت کنند......÷
Iran, Islamic Republic of
سامانه سهام عدالت
متاسفانه برخی سودجویان به بهانه سود سهام عدالت و ثبت نام سهام عدالت (sahamedalat) از برخی شهروندان وجوهی را دریافت کرده اند و یا اطلاعات حساب بانکی آن ها را گرفته اند و از این طریق دست به کلاهبرداری رده اند..
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
هر ماه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
شورای همکاری خلیج فارس خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد...!1
Iran, Islamic Republic of
شورای همکاری خلیج فارس دیگر نمی تواند بر جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی عربستان و متحدانش در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه سرپوش بگذارد.
.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۱ سپتامبر لبنان مُهر ساخت اسرائیل دارد
Iran, Islamic Republic of
وحشت صهیونیست‌ها از اشراف سید حسن نصرالله بر بندر حیفا
Iran, Islamic Republic of
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو از تنش آفرینی منطقه‌ای در پی تعویق حکم دادگاه است / نگرانی رژیم صهیونیستی از عملیات انتقام حزب‌الله
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به شورای همکاری خلیج فارس
سرقت نفت سوریه توسط آمریکا با سوءاستفاده از بحران ۹ ساله، برای جامعه جهانی شرم آو است
Iran, Islamic Republic of
دستگاه‌ها بر قیمت خودروسازان نظارت داشته باشند/ دولت مدیران ناکارآمد و بی‌انگیزه را مرخص کند
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی از ناکارآمد ترین دولت های موجود از زمان آفرینش انسان تا قرن حاضر است
Iran, Islamic Republic of
مدیریت بازار دیگر کار سختی نیست الان هیچ یک از اجناس به غیر مواد سوپری قیمت مصوب و برچسب ندارد دولتی که از پس ساده ترین کار بر نمی آید چه انتظار داریم رونق اقتصادی ایجاد کند
Iran, Islamic Republic of
...،
Iran, Islamic Republic of
با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم....
Canada
اقای رزمنده شما ماسکت رو بزن و پروتکل های بهداشتی رو رعایت کن
Iran, Islamic Republic of
انفجار اخیر لبنان به احتمال زیاد کار اسرائيل و اسرائیلی‌ها است. این رژیم کودک‌کش باید از بین برود تا کشورها امنیت و آسایش داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی از روزنامه‌ها درباره حادثه انفجار مهیب در بیروت لبنان جو زده شده و تحت‌تاثیر این جوزدگی تیتر زده‌اند. خوشحال شدم که کیهان جو زده عمل نکرد.
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی آهن و فولاد به قیمت 6 تا 8 هزار تومان عرضه می‌شود در بورس و بازار آزاد 12 تا 22 هزار تومان برای مردم آب می‌خورد!! سود حاصل از این تفاوت قیمت به جیب چه کسی می‌رود که باعث تاثیرگذاری روی صنایع و ساختمان‌سازی و در نتیجه تعطیلی کارها و بیکاری مردم و کارگران می‌شود.
تا وقتی موضوع جذاب دوگانه عزاداری کرونا هست چرا باید درباره مشکلات و فساد اقتصادی گسترده مسئولین و آقازاده ها و خورد شدن کمر قشر ضعیف زیر بار گرانی ها حرف زد..
navid
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.........
رحمت
Iran, Islamic Republic of
....