کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت ماسک سه لایه چقدر است؟

فارس , 19 مرداد 1399 ساعت 3:49

هفته گذشته جلسه‌ای با انجمن داروسازان تهران داشتیم که مقرر شد حداقل روزانه ۵۰ هزار ماسک استاندارد سه لایه به انجمن داروسازان تهران برای توزیع در داروخانه‌های پایتخت تحویل داده شود.


به گزارش جهان نیوز، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور درخصوص گلایه‌های داروسازان مبنی در دریافت نکردن ماسک از وزارت صمت اظهار داشت: قرار بود که واحدهای صنعتی زیرمجموعه معاونت صنایع وزارت صنعت ماسک را با قیمت دولتی به داروخانه‌ها تحویل دهند که طبق اظهارات نمایندگان داروسازان تاکنون ماسکی را دریافت نکرده‌اند، اما در بخش تولیدی نیمه صنعتی و صنفی تا کنون بالغ بر ۲ میلیون ماسک توسط بسیج اصناف کشور فقط به داروخانه‌های تهران تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با انجمن داروسازان تهران داشتیم که مقرر شد حداقل روزانه ۵۰ هزار ماسک استاندارد سه لایه به انجمن داروسازان تهران برای توزیع در داروخانه‌های پایتخت تحویل داده شود که این موضوع به صورت روزانه انجام خواهد شد.

رئیس بسیج اصناف کشور درباره قیمت این ماسک‌ها گفت: قیمت تمام شده این ماسک‌ها ۱۲۶۰ تومان در کارخانه است به صورت بسته بندی شده و استریل با قیمت ۱۳۶۰ تومان به شرکت‌های پخش تحویل داده می‌شود و با قیمت ۱۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که مسؤولیت نظارت توزیع ماسک بر عهده چه کسی است اظهار داشت: داروخانه‌هایی که توسط بسیج اصناف ماسک دریافت می‌کنند توسط بازرسان بسیج اصناف کشور نظارت می‌شوند و خوشبختانه تاکنون شاهد تخلف فاحشی نبوده‌ایم.

حسین پور با بیان اینکه ماسک‌های توزیع شده توسط بسیج اصناف از کیفیت لازم برخوردارند گفت: تا کنون از طریق نرم افزار «با ماسک» بالغ بر ۳ میلیون عدد ماسک سه لایه به صورت رایگان درب منازل تحویل داده شده است و ما یقین داریم که این ماسک‌ها از طریق فروش آنلاین و با قیمت مصوب به دست مردم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از هفته آتی با تکمیل ظرفیت خطوط تولید و توزیع مردم می‌توانند پس از ثبت نام در این سامانه حداکثر ظرف مدت یک هفته ماسک مورد نیاز را از طریق این نرم افزار تهیه کنند. این نرم‌افزار باعث شد تا قیمت ماسک تا حدودی کنترل شود و افزایش زیادی نداشته باشد.


کد مطلب: 736328

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736328/قیمت-ماسک-سه-لایه-چقدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com