پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

واعظی: دشمن هجمه های فراوانی به هیات دارد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 736272
مداحان نسل جوان را خیلی دوست دارم یکی از عنایت های امام حسین(ع) این است که خداوند به واسطه سیدالشهدا برای هر فردی یک ویژگی خاص عنایت کرده و مانند اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد است.
واعظی: دشمن هجمه های فراوانی به هیات دارد
به گزارش جهان نيوز، مهیار عبدالهی شب گذشته در برنامه «رو به راه» میزبان حاج احمد واعظی مداح اهل بیت بود.

در بخشی از گفتگو واعظی درباره قدم گذاشتن در وادی اهل بیت گفت: در خانواده ای به دنیا آمدم که پدرم همیشه مشغول شعر خواندن و مداحی  مطالعه کردن بودند، پیر غلام امام حسین هستند. همچنین  از هر دو طرف خانواده ام پدر و مادری به روضه و مراسم هیئت می رسم.

وی ادامه داد: در مقطع کودکی قبل از اینکه به مدرسه بروم اولین نوحه را در هیئت خواندم در این فضا آرام آرام  قد کشیدم مقطع راهنمایی ما همزمان با انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی بود و در ادامه هم جنگ بین ایران و عراق شاهد بودیم.

وجه مشترک و پتانسیل اصلی نسل قدیم و جدید مداحان عشق به سیدالشهدا است
این مداح اهل بیت درباره تفاوت نسل مداحان گذشته و امروز اظهار کرد: شرایط، محیط و اتفاقات این قدر پیچیده است که نمی توانیم بعضی چیزها را تفکیک کنیم. در گذشته  اتفاقاتی را شاهد بودیم که جنس آنها متفاوت بوده اما فضای امروز هم ویژگی دیگری دارد، البته باید گفت وجه مشترک و پتانسیل اصلی یعنی عشق به سیدالشهدا است.

دشمن هجمه های فراوانی به هیات دارد
واعظی یادآور شد: هیئت و روضه از اسمش مشخص است که همیشه اسباب برکات است از طرفی هجمه های فراوان که دشمن به این جایگاه دارد به خاطر همین جایگاه ویژه و  بزرگ سیدالشهدا است، چرا که انرژی فراوان دنیایی و آخرت در این فضا نهفته است.

این مداح اهل بیت تصریح کرد: در گذشته خیلی جالب نبود که مداحان  از روی کاغذ بخوانند و به آنها تذکر داده می‌شد که باید از حافظه خود استفاده کنند. اما امروزه به خاطر تنوع کاری در گذشته به این اندازه نبود و از طرفی فضای مجازی، رسانه ، صوت و تصویری به مثل امروز وجود نداشت؛ کار یک مقدار متفاوت شده است.

وی اذعان کرد: در گذشته ما به این اندازه هیئت نداشتیم و امروز تعداد هیئت ها بیشتر شده و این فوق العاده است که  جوانان حضور پیدا می کنند. در همه حوزه ها با حضور این جوانان حرف برای گفتن داریم.

واعظی بیان کرد: هیئت ها بالندگی فراوانی پیدا کرده‌اند، به خاطر حجم زیاد هیئت شما باید توانایی هر فرد را برای سنجش خودش در نظر بگیرید. امروز اگر یک مطلبی را اشتباهی بخوانید به سرعت دیده می‌شود باید کار به خوبی صورت بگیرد چرا که کار تاثیر گذار است.

این مداح اهل بیت توضیح داد: کار انقلابی و جهادی دست بچه‌های جوان و هیئتی است باید روح علوی و حسینی در آنها باشد چرا که حماسه کار امام حسین (ع)است، انقلابی و جهادگر امام حسینی است و ریشه حسینی می‌خواهد که کار جهادی صورت بگیرد.

مداحان نسل جوان را خیلی دوست دارم
وی درباره مداحان نسل امروز اظهار کرد: مداحان نسل جوان را خیلی دوست دارم یکی از عنایت های امام حسین(ع) این است که خداوند به واسطه سیدالشهدا برای هر فردی یک ویژگی خاص عنایت کرده و مانند اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد است.

توفیق 2 بار اجرا در محضر رهبر انقلاب را داشتم
واعظی درباره دیدار رهبری و  اجرا کردن در آن مراسم گفت: دیدار رهبر معظم انقلاب که  تجربه خاص و متفاوت است و  همه عزیزانی که در این دیدار شرکت می‌کند از تمام کشور حضور دارد .از طرفی چون رهبر معظم انقلاب در  حوزه‌ها صاحب نظر هستند، کار اجرا را سخت می‌کند و توفیقی برای من بود که  دو بار اجرا داشتم.

خادمی امام رضا (ع) مسئولیت را سنگین تر می کند
این مداح درباره خادمی امام رضا (ع) نیز افزود:  پوشیدن لباس خادمی امام رضا(ع) حس فوق العاده و تعریف نشدنی دارد و بار مسئولیت شما را سنگین تر میکند و خداوند را شکر می کنم که این اتفاق را در زندگیم شاهد بودم.

«رو به راه» به تهیه کنندگی و اجرای مهیار عبدالهی کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما است که در سی قسمت، شب های جمعه  ساعت 24 تقدیم ارادتمندان به ساحت اهل بیت (علیهم السلام) می شود.
مرجع : فارس
برچسب ها: واعظی مداح هیات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محمود واعظی و دیگر مدیران ارشد دولت روحانی باید از مردم ایران عذرخواهی کنند.