پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
حجت الاسلام مومنی:

متدینین بیشتر مراقب رعایت ضوابط بهداشتی هستند

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 736204
حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه اگر دستورالعمل ستاد کرونا برگزاری عزاداری در فضاهای باز باشد، قطعاً هیأت ها رعایت خواهند کرد، گفت: متدینین مقیدتر از سایرین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.
متدینین بیشتر مراقب رعایت ضوابط بهداشتی هستند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم و صفر، ابراز کرد: هیچ شکی نیست که اصل برگزاری مراسم عزاداری سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اجتناب‌ناپذیر بوده و باید این مراسم برگزار شود.

مدرس حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه همه مراسم عزاداری محرم و صفر باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌هایی که از ناحیه ستاد ملی کرونا صادر می‌شود برگزار شود، ادامه داد: قطعاً در برگزاری مراسم عزاداری هیچ شک و شبهه‌ای برای رعایت مسائل بهداشتی وجود ندارد.

وی بیان داشت: در موج اول شیوع کرونا همه مردم شاهد حضور جریان مؤمن انقلابی هیئتی در گندزدایی سطوح و ضدعفونی کردن معابر همچنین در امر تجهیز و تغسیل اموات کرونایی تا برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بودند و دیدند که جوانان جهادی ولایی هیئتی چه اقداماتی در مقابله با ویروس منحوس کرونا انجام دادند، پس قطعاً مردم مؤمن و متدین نخستین کسانی هستند که به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پایبند خواهند بود، لذا مسئولان امر هرچقدر می‌خواهند دستورالعمل‌های بهداشتی را سخت‌تر بگیرند، زیرا متدینین در شب‌های قدر ثابت کردند که به رعایت این دستورالعمل‌ها پایبندتر از سایرین هستند.

مؤمنان و متدینین مقیدتر از سایرین به رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متدینین بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی هستند، اظهار داشت: زمانی که ستاد ملی کرونا دستور داد نماز جمعه‌ها، مساجد، دعای عرفه و غیره تعطیل شود این متدینین بودند که این محافل و مراسم معنوی و مذهبی را تعطیل کردند و نشان دادند که جریان مؤمن انقلابی هیئتی می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به نحوه برگزاری مراسم عزاداری حسینی اشاره و گفت: اگر دستورالعمل ستاد ملی کرونا بر برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز باشد قطعاً هیئات مذهبی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را در محیط و فضای آزاد و سرباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهند کرد.

عزاداری محرم نباید تعطیل شود
مدرسه حوزه علمیه قم ادامه داد: حتی می‌توان در محیط‌های بسته با سقف بلند یا به‌صورت راه انداختن دسته‌های عزاداری آن‌هم با رعایت فاصله اجتماعی مراسم محرم را برگزار کرد، زیرا عزاداری محرم نباید تعطیل شود.

استاد حوزه علمیه به برگزاری مراسم‌های ماه رمضان و لیالی قدر در مساجد و محافل مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مراسم‌های مذهبی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در فضای پوشیده و آزاد برگزار شد؛ برای مثال در مسجد ارک و مهدیه تهران مسئولان هیئتی پیش از ورود افراد به آنان ماسک و دستکش می‌دادند و تست تب می‌گرفتند همچنین مکان‌ها را قبل و بعد از مراسم ضدعفونی می‌کردند.

وی افزود: عده‌ای از هیئتی‌ها نیز در همان ایام به سبک جدید و نوین جلسات معنوی و مناجات خوانی ماه رمضان را در پارک ارم و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کردند و این نشان می‌دهد که هیئتی‌ها و متدینین پایبند به رعایت قوانین بهداشتی ستاد ملی کرونا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه برخی از دوستان می‌گویند خانه‌ها باید حسینیه شوند شاید از این کلام چنین برداشت شود که جلسات عزاداری بیرون تعطیل شود و مردم مؤمن حسینی در خانه‌هایشان برای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان روضه و عزاداری بگیرند، نخیر! مقصود از این کلام تعطیلی محافل و مجالس حسینی بیرونی نیست، زیرا این مجالس در مکان‌های عمومی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قطعاً برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *