کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسؤولان انفجار بیروت را شدیدا مجازات می‌کنیم

16 مرداد 1399 ساعت 3:00

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان در جلسه هیأت وزیران این کشور بر لزوم پیگیری هر چه سریع‌تر تحقیقات در خصوص حادثه روز گذشته در بیروت تأکید کردند.


به گزارش جهان نیوز، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور، امروز (چهارشنبه)، در نشست هیأت وزرا درباره انفجار روز گذشته در بندر بیروت به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، رئیس‌جمهور لبنان در این خصوص گفت:‌ «بر ادامه تحقیقات و پرده برداشتن از ابهامات [حادثه] در اسرع وقت مصر هستیم».

میشل عون در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و کادرپزشکی، تأکید کرد: «مسئولان این انفجار را به شدیدترین شکل ممکن مجازات خواهیم کرد».
عون ادامه داد: « از هیأت عالی امداد رسانی می‌خواهم خسارت‌های به وجود آمده را پاکسازی کنند و کمک‌رسانی‌های لازم را انجام دهد».

وی همچنین گفت: «از کشورها می‌خواهیم در درمان مجروحان و برطرف کردن خسارت‌های وارد شده به بندر بیروت پایتخت هر چه سریع‌تر به ما کمک کنند».

پایگاه خبری «النشره» نیز با گزارش بخش‌هایی از سخنرانی رئیس‌جمهور لبنان نوشت: «هیچ کلمه‌‌ای وجود ندارد که بتواند وحشت ناشی از فاجعه دیروز در بیروت را توصیف کند.

اکنون زمان اندوه بر شهدا، مجروحان و مفقودشدگانمان است. بی‌شک این شوک بسیار بر لبنانی‌ها تأثیر گذاشته است. از مردم می‌خواهم دست به دست هم دهند تا با یکدیگر این فاجعه را پشت سر بگذاریم».

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان نیز در این خصوص گفت: «آنچه در لبنان رخ داد ضربه بزرگی بود. کارگاه‌ها در تمامی سطوح آغاز به کار کرده‌اند».

نخست‌وزیر لبنان در ادامه گفت: «نتایج تحقیقات باید سریع و در اولویت باشد.

جستجوی مفقودشدگان، امدادرسانی به مجروحان و کمک‌های لازم برای ترمیم [ساختمان‌ها] نیز با شدت بیشتری پیگری شود».

حسان دیاب در ادامه با بیان اینکه امروز روز اثبات لبنانی بودن شهروندان این کشور است، از احزاب سیاسی این کشورها خواست که در این شرایط حساس اختلافات را کنار بگذارند و با فاجعه‌ به بار آمده به مقابله بپردازند.

منابع خبری عصر روز گذشته از وقوع یک انفجار مهیب در بندر بیروت خبر داده بودند که طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صلیب سرخ لبنان بیش از ۴۰۰۰ نفر در این انفجار مجروح شدند و ۱۰۰ تن دیگر جان باختند.

شورای عالی دفاع لبنان در پی وقوع این انفجار مهیب در بندر بیروت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


کد مطلب: 736158

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736158/مسؤولان-انفجار-بیروت-شدیدا-مجازات-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com