پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خوراکی‌هایی که عمرتان را کوتاه می‌کند

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 736103
بعضی موادغذایی از قبیل نوشابه‌های انرژی زا، سس‌های پرچرب، سوسیس،کالباس برای سلامت بدن مضر است.
خوراکی‌هایی که عمرتان را کوتاه می‌کند
به گزارش جهان نيوز، زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: خوردن مواد غذایی از جمله نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا، نوشیدنی‌های میوه‌ای، شیرینی‌های تر، شربت میوه‌ای، فرآورده‌های یخی خوراکی، چیپس، سس‌های پرچرب، روغن‌های  جامد، شکلات، پنیر پیتزا، سمبوسه و فلافل، ساندویچ، سوسیس و کالباس زمینه ایجاد التهاب و رادیکال آزاد را در بدن افزایش می‌دهند.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: رژیم غذایی و تغذیه سالم یکی از اصول اصلی  برای حفظ سلامت بدن است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با ویروس‌ها و میکروب‌ها قوی کند.

احدی با اشاره به این که تغذیه سالم ارتباط بسیاری با سلامت بدن دارد گفت: مصرف موادغذایی مضر می‌تواند اثر منفی روی سیستم ایمنی بدن و عملکرد اندام‌ها بگذارد، به همین دلیل باید موادغذایی مفید مثل میوه، سبزی، لبنیات و گوشت‌های فرآوری نشده را مصرف و موادغذایی مضر را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کرد.

او با بیان این که در این روز‌های کرونایی که ویروس منحوس در کمین نشسته است تا سالم و بیمار، پیر و جوان و کودکان را آلوده کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف موادغذایی مقوی و سالم و پرهیز از مصرف موادغذایی مضر توصیه می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: خوراکی عمر سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *