کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوراکی‌هایی که عمرتان را کوتاه می‌کند

باشگاه خبرنگاران , 15 مرداد 1399 ساعت 11:34

بعضی موادغذایی از قبیل نوشابه‌های انرژی زا، سس‌های پرچرب، سوسیس،کالباس برای سلامت بدن مضر است.


به گزارش جهان نیوز، زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: خوردن مواد غذایی از جمله نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا، نوشیدنی‌های میوه‌ای، شیرینی‌های تر، شربت میوه‌ای، فرآورده‌های یخی خوراکی، چیپس، سس‌های پرچرب، روغن‌های  جامد، شکلات، پنیر پیتزا، سمبوسه و فلافل، ساندویچ، سوسیس و کالباس زمینه ایجاد التهاب و رادیکال آزاد را در بدن افزایش می‌دهند.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: رژیم غذایی و تغذیه سالم یکی از اصول اصلی  برای حفظ سلامت بدن است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با ویروس‌ها و میکروب‌ها قوی کند.

احدی با اشاره به این که تغذیه سالم ارتباط بسیاری با سلامت بدن دارد گفت: مصرف موادغذایی مضر می‌تواند اثر منفی روی سیستم ایمنی بدن و عملکرد اندام‌ها بگذارد، به همین دلیل باید موادغذایی مفید مثل میوه، سبزی، لبنیات و گوشت‌های فرآوری نشده را مصرف و موادغذایی مضر را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کرد.

او با بیان این که در این روز‌های کرونایی که ویروس منحوس در کمین نشسته است تا سالم و بیمار، پیر و جوان و کودکان را آلوده کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف موادغذایی مقوی و سالم و پرهیز از مصرف موادغذایی مضر توصیه می‌شود.


کد مطلب: 736103

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736103/خوراکی-هایی-عمرتان-کوتاه-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com