کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هواپیمای مسافربری مافوق صوت در راه است

15 مرداد 1399 ساعت 9:14

شرکت ویرجین گالاکتیک قصد دارد با همکاری شرکت رولزرویس پرسرعت‌ترین جت مسافربری جهان را بسازد.


به گزارش جهان نیوز، شرکت ویرجین گالاکتیک از ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت خبر داد.

بر این اساس، این هواپیمای مافوق صوت قرار است با همکاری شرکت رولزرویس ساخته شود. شرکت ویرجین گالاکتیک که در زمینه برنامه‌های فضایی فعالیت دارد، می‌کوشد با ساخت این جت مسافربری، وارد صنعت هواپیمایی نیز بشود. برآورد می‌شود سرعت این هواپیما به ۲ هزار و ۳۰۰ مایل در ساعت (۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. این شرکت مجوز‌های لازم را از سازمان هواپیمایی آمریکا کسب کرده است.

جورج وایتساید، مدیر اجرایی شرکت ویرجین گالاکتیک در این زمینه گفت: ما از اینکه پروژه ساخت جت مافوق صوت خود را تکمیل خواهیم کرد بسیار هیجان زده هستیم. ما می‌خواهیم سریعترین هواپیمای مسافربری جهان را بسازیم.

نمایندگانی از سازمان ناسا و نیز سازمان هواپیمایی آمریکا در این پروژه حضور دارند. این هواپیما می تواند در ارتفاع ۶۰ هزار پایی پرواز کند. ظرفیت این جت مسافربری ۹ تا ۱۹ نفر خواهد بود که در دو دسته درجه یک و اقتصادی (بیزنِس کلس و فِرست کلس) دسته بندی می‌شود.

تام بل، مدیر اجرایی رولزرویس در آمریکای شمالی نیز در این باره گفت: ما پیشرانی با سرعت بالا و خاص را برای این پروژه طراحی خواهیم کرد. این امر یادآور هواپیمای کنکورد (که رولزرویس موتور آن را طراحی کرده بود) است.


کد مطلب: 736069

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/736069/هواپیمای-مسافربری-مافوق-صوت-راه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com