پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

آلمان لانه امن تروریست‌ها/برلین پاسخگو نیست

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 736015
آلمان با پناه دادن به گروههای تروریستی ضد ایرانی علنا خود را با سیاست براندازی و فشار حداکثری آمریکا همسو کرده است. از همین رو از وزارت امور خارجه کشورمان انتظار می رود با پیگیری این موضوع در محاکم و سازمان‌های بین المللی برلین را پاسخگو بداند.
آلمان لانه امن تروریست‌ها/برلین پاسخگو نیست
به گزارش جهان نيوز،  جمشید شارمهد سرکرده گروهک تندر که چندین عملیات تروریستی در ایران انجام داده است اخیرا در دام نیروهای امنیتی ایران افتاد.

یکی از عملیات‌های تروریستی این گروهک در ایران در 24فروردین1387 در شیراز صورت پذیرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب 8پوندی میان عزاداران حسینیۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌ شهادت‌ رسیدن 14 تن و مجروحیت 200 تن دیگر شدند.

یکی از مقرهای این گروه در لس آنجلس آمریکاست. اما غزل شارمهد، دختر جمشید شارمهد به تازگی در مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی توضیحاتی را درباره پدرش ارائه کرده است. یکی از نکات مهم در این گفتگو این است که شارمهد تابعیت آلمان را  داشته است و به دلیل مسائل مربوط به اقامت و حفظ آن بین آمریکا و آلمان در رفت و آمد بوده است.

اینکه علاوه بر آمریکا، آلمانی ها هم از این گروهک تروریستی حمایت کرده اند، قابل توجه است. آمریکایی‌ها و اروپاییها همواره با اتهامات بی پایه سعی کردهاند ایران را به حمایت از تروریسم متهم کنند. به ویژه کشورهای اروپایی بدون مدرک و بدون اینکه جرم یا اتفاقی افتاده باشد، به دیپلمات های ایرانی اتهام زده و آنها را بازداشت کرده اند. اما جالب است که خود همین کشورها از جمله آنها به مأمن و پناهگاه تروریستها تبدیل شده اند. بحث اقامت جمشید شارمهد هم نه از زبان ایران بلکه از زبان دختر شارمهد اعلام شده است.

این موضوع حکایت از رویکرد دوگانه و نفاق کشورهای غربی در خصوص پدیده تروریسم دارد. آنها نه تنها با تروریسم مقابله نمی کنند، بلکه آن را پرورش داده و پناه میدهند.

این رویکرد علاوه بر حمایت از تروریسم گویای حمایت برلین از سیاست براندازی در ایران دارد. گروهک تندر در زمان تاسیس خود یک بازه زمانی یکساله را برای براندازی در ایران تعریف کرد.

جدای از اینکه چنین ادعایی عجیب و غریب بوده و در حد توان چنین گروهک و چه بسا حامیان اصلی آنها مثل آمریکا و آلمان نیست.

با این وجود انتظار میرود که وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی دولت این موضوع را در محاکم و سازمان های بین المللی مجدانه پیگیری کرده و برلین را در این خصوص پاسخگو بدانند.

آلمان چندی پیش گروه حزب الله را در لیست گروه تروریستی قرار داد. این در حالی است که حزب الله از جمله گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است.

این اتفاق هم علنا نشان میدهد که برخی از دولت‌های اروپایی به ویژه آلمان با تضعیف بازوهای ضدتروریستی در منطقه به دنبال بال و پر دادن به تروریسم در منطقه هستند. هر چند که در این زمینه رد پای ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در برلین هم مشهود بود.

عملکرد آلمان طی سال‌ها و دهههای گذشته نشان میدهد که این کشور اغلب از گروه‌های تروریستی استفاده‌های ابزاری میکند، از گروه‌هایی همچون پ ک ک علیه ترکیه و از گروه‌هایی مانند پژاک و منافقین نیز علیه ایران استفاده می‌کند.

از همین رو است که شاهد هستیم این گروه‌های تروریستی و اعضای آنها به راحتی در آلمان حضور داشته و این کشور پناهگاه امنی برای آنها تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آلمان جنایتکار شماره یک درجنگ تحمیلی هشت ساله تسلیحات نظامی رژیم صدام را تامین کرده است.
Iran, Islamic Republic of
آلمان فرقی با آمریکا ندارد.
آلمان فرقی با اسرائیل ندارد.
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی متاسفانه ازسال 1945 تاکنون ثابت کردند که فقط از جنایتکاران جنگی حمایت و همکاری کردند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کرد غیر قانونی است و هم ناقض قوانین بین المللی است.
Germany
آیا سفیر ایران در بلژیک اجازه ملاقات با اسد الله اسدی (دیپلمات ایرانی زندانی در آن کشور) را داشته است؟
Iran, Islamic Republic of
آلمان جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر از تروریسم، القاعده، طالبان، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.