جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد+بیوگرافی

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۶
کد مطلب: 735927
منابع لبنانی از انتخاب «شربل وهبه» به جای «ناصیف حتی» وزیر خارجه مستعفی این کشور پس از جلسه‌ای که میان «حسان دیاب» نخست وزیر و «میشل عون» رئیس جمهور لبنان برگزار شد، خبر دادند.
«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد+بیوگرافی
به گزارش جهان نيوز،  به نقل از النشره، میشل عون رئیس جمهور و حسان دیاب نخست وزیر لبنان با قبول استعفای ناصیف حتی وزیر خارجه این کشور، شربل وهبه را به جای وی انتخاب کردند.

انتخاب شربل وهبه به عنوان وزیر خارجه جدید لبنان پس از جلسه میان «حسان دیاب» نخست وزیر و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور صورت گرفت.

سایت ریاست جمهوری لبنان در صفحه توییتری خود اعلام کرد: میشل عون رئیس جمهور و حسان دیاب نخست وزیر لبنان با استعفای «حتی» موافقت کردند و شربل وهبه را به عنوان وزیر خارجه لبنان معرفی کردند.

درباره سوابق وی باید گفت که «شربل وهبه» در برهه‌ای از زمان که جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان بود، سمت معاونت وزارت امور خارجه را برعهده داشت و پس از آن، به عنوان مشاور میشل عون رئیس جمهور لبنان در امور دیپلماتیک به کاخ ریاست جمهوری این کشور منتقل شد.

بیوگرافی وزیر خارجه جدید لبنان
وی زاده ۱۵ جولای ۱۹۵۳ میلادی منطقه العاقوره در استان جبل لبنان است و سه فرزند دارد. شربل وهبه مدرک حقوق از دانشکده حقوق در دانشگاه لبنان در سال ۱۹۷۹ و نیز مدرک حقوق از انستیتوی عالی حکمت برای مطالعات حقوق در سال ۱۹۷۹ دارد و علاوه بر آن دیپلم ریاضیات از دانشکده علوم دانشگاه لبنان در سال ۱۹۷۴ دارد. وی مسلط به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و عربی است. هنگامی که وی از وزارت خارجه لبنان بازنشسته شد، میشل عون رئیس جمهور لبنان وی را به عنوان مشاور خود در امور دیپلماتیک از اکتبر سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد.

شربل وهبه در مدت ۴۲ سالی که در وزارت خارجه لبنان سپری کرده است، به امور دیپلماتیک اشراف کامل دارد. روندی که وی آنرا به عنوان مدیر کل وزارت خارجه لبنان از فوریه ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۷ به پایان رساند. وی سمت مدیر امور سیاسی و کنسولی وزارت خارجه لبنان در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را داشته است و به عنوان سفیر این کشور در ونزوئلا در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بوده است.

وی همچنین در فاصله سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ کنسول لبنان در لس آنجلس آمریکا و کنسول لبنان در مونترال کانادا در فاصله سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ بوده است و مناصب دیپلماتیک در سفارت‌های لبنان در قاهره مصر، لاهه هلند، برلین آلمان و کنسولگری لبنان در تورنتو کانادا داشته است. وی نشان درجه یک ونزوئلا را دارد.

گفتنی است که «ناصیف حتی» امروز رسماً استعفای خود از وزارت خارجه لبنان را اعلام کرد که با پذیرش فوری حسان دیاب نخست وزیر روبرو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *