کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات بامزه عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌‌طلبان

كل حاكميت در وضعیت فعلی کشور سهيم است/ تکرار دولت خاتمی، راه حل مشکل اقتصادی کشور است/ اگر اجازه بدهند كه يك اصلاح‌طلب رئیس جمهور شود کشور از بحران نجات می‌کند

13 مرداد 1399 ساعت 9:24

علي صوفي عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌‌طلبان معتقد است که تکرار دولت خاتمی، راه حل مشکل اقتصادی کشور است.


گروه سیاسی جهان نیوز: علي صوفي عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌‌طلبان معتقد است که تکرار دولت خاتمی، راه حل مشکل اقتصادی کشور است.

به گزارش جهان نیوز، علي صوفي طی یادداشتی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترين چالش‌هاي پيش‌روي دولت مستقر در چند ماه باقي مانده و البته در ادامه راه، دولت سيزدهم چه خواهد بود؟، نوشته است:  مهم‌ترين چالشي كه رييس‌جمهوري فعلي درگير آن است، مساله اقتصادي به ‌ويژه معيشت مردم، بحث تورم، گراني و تحريم‌هاست. البته كنار اينها كرونا هم هست؛ منتها با وجود اينكه كرونا بحران و مساله حاكميت است اما مردم چندان در اين رابطه تقصيري را متوجه حاكميت يا رييس‌جمهوري نمي‌دانند. اما در رابطه با گراني و تورم بالعكس كاملا رييس‌جمهوري را مقصر مي‌دانند بنابراين جامعه در اين باره ناراضي است و اين نارضايتي را به‌ صورت حضور خياباني و خشونت‌بار هم نشان داده است. طبعا تنش‌هاي بين‌المللي باعث بروز تحريم شده و تحريم فزاينده و شديد كه مهم‌ترين منبع درآمدي ما يعني صادرات نفت را به چالش جدي كشيده در بروز چنين وضعيتي تاثيرگذار بوده است. كل حاكميت اما در بروز چنين وضعيتي سهيم است، دولت راه‌هايي بلد است ولي نتوانسته سياست‌هايي كه دلش مي‌خواست را در عرصه بين‌المللي اجرا كند. همه اينها باعث بروز مسائل اقتصادي امروز شده است. كنار آن سياستي كه دولت بعد از انتخابات ۹۶ اتخاذ كرد، پشت پا زدن به تعهداتي بود كه به مردم داده بود. سياست‌هايي كه آقاي روحاني پيش گرفت، سياست آزادسازي و رهاسازي قيمت‌ها بود كه يك‌باره هم انجام شد. الان هم از ليبراليسم هم جلوتر افتاده و قيمت‌ها روزانه افزايش پيدا مي‌كند. 

این عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌‌طلبان همچنین در پاسخ به این سوال که «چه كسي يا كساني مي‌توانند گزينه مطلوب و مقبولي براي حل اين چالش‌ها باشند يا به بياني ديگر چه گزينه‌هايي را براي انتخابات دوره سيزدهم مي‌توان مطرح كرد كه در جايگاه رييس قوه مجريه توانايي حل اين چالش‌ها را داشته‌باشند» نیز نوشته است: اصلاح‌طلبان و اصولگرايان پيشينه‌اي دارند كه نمي‌توانند تنها شعار دهند. آن عملكرد محدود كننده يا سرمايه ماست. با تكيه بر عملكرد ۸ ساله آقاي خاتمي مي‌توانيم به مردم اين اميد را بدهيم كه با اتخاذ سياست‌هاي عقلايي و منطقي بتوانيم، اوضاع را آرام كنيم. آقاي خاتمي در همان دوره ۸ ساله توانست بر اوضاع مسلط شود و هنوز كه هنوز است، طلايي‌ترين دوران اقتصادي و معيشتي مردم همان دوران است. اگر اجازه بدهند كه اصلاح‌طلبان يك چهره اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار با تجربه و كارآمد را به صحنه بياورند با برنامه‌اي قابل‌ قبول مي‌توانند كشور را از اين بحران نجات دهند.


کد مطلب: 735846

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735846/كل-حاكميت-وضعیت-فعلی-کشور-سهيم-تکرار-دولت-خاتمی-راه-حل-مشکل-اقتصادی-اگر-اجازه-بدهند-يك-اصلاح-طلب-رئیس-جمهور-شود-بحران-نجات-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com