سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۳۶

میرلوحی: باید راه مخالفت با مقامات بالای نظام هموار شود!

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 735834
در تمام دنیا این مساله بسیار آسان است. در میدان تقسیم استانبول من نیم ساعت ایستادم و در آن زمان ۱۰ گروه آمدند، پلاکاردهایشان را نشان دادند، عکس‌های‌شان را گرفتند و رفتند و تمام شد. ما اجازه این حرکت‌ها را به مردم ندادیم و این مسائل انباشته شده است و هنوز هم از جمع‌ شدن ۲۰۰ نفر در یک محل می‌ترسیم حتی در مورد روز کارگر.
میرلوحی: باید راه مخالفت با مقامات بالای نظام هموار شود!
به گزارش جهان نيوز، محمود میرلوحی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا بازنشر داد؛ پیرامون اصرار شورای شهر تهران به تعیین محل تجمعات اعتراضی گفته است: ببینید در تمام دنیا این مساله بسیار آسان است. در میدان تقسیم استانبول من نیم ساعت ایستادم و در آن زمان ۱۰ گروه آمدند، پلاکاردهایشان را نشان دادند، عکس‌های‌شان را گرفتند و رفتند و تمام شد. ما اجازه این حرکت‌ها را به مردم ندادیم و این مسائل انباشته شده است و هنوز هم از جمع‌ شدن ۲۰۰ نفر در یک محل می‌ترسیم حتی در مورد روز کارگر.

او همچنین می‌افزاید: من در هند دانشجو بودم و هر وقت دلم می‌خواست ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا دانشجو را جمع می‌کردیم و می‌رفتیم آنجا، ما ۳ روز اعتصاب کردیم در ایندیاگیت، نه باتومی بود و نه کسی گفت چرا نشسته‌اید، ما اینها را دیده‌ایم. اما الان با فضای مجازی همه حرف خود را راحت می‌زنند اما اگر لازم شد، می‌آیند و اعتراض‌شان را می‌کنند. در امریکا سر جورج فلوید افراد آمدند و اعلام نظر کردند. به نظرم این باید حل شود و نباید بیشتر از ۴۰ سال در برابر این اصل قانون اساسی مقاومت شود، قانونی که به مردم این حق را داده است. بعد اینکه طبق همین اصل هم قرار نیست که مردم به خیابان بیایند که موافقت خودشان را اعلام کنند، قرار است مخالفت کنند، مخالفت‌شان هم این نیست که بیایند با یک بخشدار جزء مخالفت کنند، نخیر، قرار است بیایند و با مقامات عالیرتبه مخالفت کنند. همین در تمام دنیا رایج است، هم مخالفت و هم مخالفت با مقامات بالا! لذا باید راه این امر طبق قانون باز شود.

*البته اظهارات میرلوحی بعنوان یک رجل سیاسی که در جریان انتخابات مجلس یازدهم و با تحریم انتخابات، از فرایند دموکراسی خارج شده؛ دیگر نباید برای دموکراسی‌خواهان و کسانی که به اعتراض مدنی می‌اندیشند، مسموع باشد.

مع‌الوصف علت اصرار میرلوحی و دوستان رادیکال شده او در سازمان اصلاحات بر "تجمعات اعتراضی" کاملا مشخص است و رخدادهایی مثل دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد؛ دو نتیجه کوچک از همین اصرارها بود.

اظهارات میرلوحی در بحث تجمعات نیز حاوی اطلاعات غلط زیادی است.

مثل تظاهرات دانشجویان در هند که میرلوحی توضیح نداده اگر یک کلمه شعار علیه حاکمیت هند یا نخست‌وزیر این کشور داده می‌شد؛ چه اتفاقی رخ می‌داد؟! تجربه واکنش نظامی حکومت هند به تظاهرات و تجمع در ایالت آسام و یا واکنش امنیتی دولت ترکیه به تجمعات شکل گرفته پیرامون مخالفت با اردوغان؛ نمونه‌ای از تعارضاتی است که میرلوحی برای صحیح جلوه‌دادن حرف‌هایش به آنها اشاره نمی‌کند.

قضاوت عجیب میرلوحی که درباره تابستان داغ آمریکا و حواشی قتل جورج فلوید می‌گوید: " افراد آمدند و اعلام نظر کردند" نیز به شدت قابل تأمل است!

تظاهراتی غیر قانونی که هفته‌ها به طول انجامیده؛ نیروهای نظامی وارد عرصه برخورد با مردم شده‌اند، ترامپ از زیر زمین کاخ سفید مردم را به برخورد با سگ‌های وحشی تهدید کرده است، ‌ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و حتی در برخی مناطق آمریکا به لحاظ نمادین اعلام خودمختاری شد!

اظهارات میرلوحی مبنی بر اینکه "مردم باید مخالفتشان را اعلام کنند و این مخالفت هم باید با مقامات بالا باشد و این مقوله در تمام دنیا رایج است" هم یک دروغ فتنه‌گرانه بیشتر نیست.

خانم "هانا آرنت" در کتاب "انقلاب" توضیح می‌دهد که تظاهرات و تجمع در قانون اساسی آمریکا هرگز به معنی مخالفت با حکومت و یا ردّ مقامات نیست بلکه به معنی رساندن صدای اعتراض به گوش مقامات حاکمیت آمریکا با روشی غیر از سیاست‌ورزی مرسوم است.

بیشتر بخوانید:
اصولگرایان شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کنند!
دغدغه دلسوزان این است که نظام رویکردش را اصلاح کند!

درست است که اروپا پای قولش نماند اما باید همین مقدار برجام را قدر بدانیم!

فلذاست که باید گفت چپ ایرانی عملا ۴۰ سال است با به رخ کشیدن تظاهرات قانونی در آمریکا و نگفتن واقعیت‌ها؛ افکار عمومی را سر کار گذاشته است و از گفتن واقعیت ماجرا ابا می‌کند.

پر واضح است که شمشیر کشیدن علیه حکومت و مخالفت خیابانی با مقامات ارشد یک کشور به معنی شورش و اغتشاش است و هیچ حکومتی در جهان هم بخاطر امنیت مردم و حفظ حاکمیت نمی‌تواند با کیک و آبمیوه به استقبال شورشیان برود.

در اینجا لازم به توضیح است که مردم عزیز ما باید بدانند که اولا مشکلات فعلی تماما دستکند امثال آقای میرلوحی و دوستان ایشان در دولت، مجلس دهم و شورای شهر هستند. (مشکلاتی که برخی معتقدند عامدانه ایجاد شده است)

و ثانیا راه حل این مشکلات نیز نه تجمع و اغتشاش که مورد اصرار میرلوحی و شهردار تهران قرار دارد [۲] بلکه "صندوق رأی" و کنار زدن افراد ناکارآمد و اغتشاش‌دوست از مناصب اجرایی کشور است.

میرلوحی پیش از این به دلیل اتهام زدن به شهردار سابق تهران به شلّاق و حبس محکوم شده بود.

او یکی از طلایه‌داران تحریم انتخابات و خروج اصلاح‌طلبان از فرایند دموکراسی در ایران نیز هست.

ما در مجموعه وبلاگ مشرق بارها تأکید کرده‌ایم که تقلای کمیته X و اعضای آن بر تقدیس خشونت و تأکید بر ضرورت تجمع خیابانی در کنار این خشونت‌ورزی؛ ضرورت تأملات امنیتی را طلب می‌کند.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه که تا حالا اغتشاش فتنه و مخالفت نمی کردید و فشار نمی آوردید! رافت اسلامی خیلی بهتون چسبیده نه؟؟؟
شرق
Iran, Islamic Republic of
شش دوره ریاست جمهوری دست شما ها بوده

شما یه مورد از موافقتتون با مقامات بالا رو بگید

بعد بگید راه مخالفت

اگه یه ذره به توصیه های رهبری عمل میکردید وضع مملکت هزار برابر بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
در تمام این شش دوره بیشترین ... فتنه های سیاسی اجتماعی رو...داشتیم
Iran, Islamic Republic of
امنیتی ترین کابینه دولت اصلاحات دوم داشت که آماده بود تا با جریانهای اعتراضی که خود عامل آن بود مسالمت آمیز برخورد کنه . عجیب بود که سلبریتیهای حامی همین دولت هم حامی معترضین هستند این در حالی بود که امثال آقایان حجاریان و بهزاد نبوی که خود ید طولایی در این سمتها دارند نیز از پشتیبانهای دول اصلاحات میباشند .
Iran, Islamic Republic of
تو هند به خاطر خوردن گوشت گاو ملت رو چه جور میزنند و اعتراضهای کشمیر و تو اعتراضهای ترکیه قبرستان مخالفین اردوغان رو فراموش نمی کنیم‌
Iran, Islamic Republic of
این همه سال مردم را با اعمال خود آزار دادید و با خسارت به جان و مال مردم هر کاری کردید..
Iran, Islamic Republic of
مردم ما هنوز دموکراسی را یاد نگرفته اند!!
و فرق بین اعتراض و تجمع مصالحت آمیز را با وطن فروشی و برهم زدن نظم عمومی را یاد نگرفته اند!!
.
Iran, Islamic Republic of
...
Sweden
.... زهی خیال باطل. اصلا وجود اینها در شورای شهر در دانشگاهها و حتی در دولت و بعضا مجمع تشخیص و حتی در مجلس خبرگان ضرر دارد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ضرر دارد !!!!!؟
سم مهلك است !!!
Iran, Islamic Republic of
من با میرلوحی و شخصیتش و داستاناش کاری ندارم
آقا مردم خواسته به حق دارند. معیشت شون دیگه دچار مشکل شده. اینطور که نمیشه. وقتی مسئولین اجرائی ارزش پول ملی براشون مهم نیست بهرحال میطلبه مردم اعتراض شون رو به گوش دولتی ها برسونند
اما اعتراض تبدیل به آشوب و آتیش کشیدن بانک و اموال عمومی نشه. که این موارد به صلاح کشور نیست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور که از همفکران شما هستند منتقدان را با لقبهای بی شمار مستفیذ می کنند. .
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
در ترکیه گربه عوامل کودتا هم اعدام شدند چرا مثل ترکیه عوامل فتنه سال 77و88و 96و98 که باند خاتمی و موسوی بودند اعدام نمی شن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
رافت اسلامي !!!!!!
اين رافت اسلامي تا كجا ادامه دارد ؟؟.
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورت مخالفت با روحانی هست مراقب باش خیلیها اعصاب منتقد نداره چه برسد مخالف!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما هر وقت از این کارها کرده ایم دشمنان نظام نفوذ کرده اند...
Iran, Islamic Republic of
تا کنون کشور را امثال شماها به بی ثباطی کشاندند ، فتنه های سال88 ، قبل و بعد از آن را امثال شماها به پا کردید و تا مرز نابودی کشور کشانید و در اخر مردم ولایتمدار و انقلابی آنچنان مشتی را بردهانتان زدند که در تاریخ ، یوم ا... نام گرفت و فتنه های یتان را خاموش کردند..
هادی
Iran, Islamic Republic of
فدای یک تار موی 250 هزارشهیدی که برای حفظ نظام شهید شدند تا شما بمانید ..
Iran, Islamic Republic of
دوباره رفتن تو كار مخالف نمايي اصل نظام شمائيد كيا بهترين حال و هول را بر سر سفره انقلاب كردند و كيا فقط تركش ها و زجر برايشون باقي ماند واقعا شما خيلي زرنگ هستيد
Iran, Islamic Republic of
در دوره خودتون هم اینرا قبول داشتید
Iran, Islamic Republic of
در مجلس بشدت شكست خوردند.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
به جای کلمه زرنگ، کلمه دیگری رو بیان کنید!
محسن
Iran, Islamic Republic of
....
United States
این سخنان میرلوحی بوی خوبی نمیدهد.
Iran, Islamic Republic of
.
آدرس غلط ندهید شما که تحمل حرف مخالف ندارید ژست نگیرید و برای تبرئه خودنظام رازیر سوال نبرید
Iran, Islamic Republic of
اقای میرلوحی انچیزی که درترکیه وهنددیدی اغتشاش وشورش واتش سوزی وغارت اموال،وحمله به بسیج وپادگانها با اسلحه گرم نبوده،بلکه تظاهرات ارام برابر پروتکلهای ان کشور بوده
United States
...
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران بدانند خدا پشت ملت ایران است شما اگر فکر می کنید در جنگ با خدا پیروز هستید سخت در اشتباهید مجلس و قوه قضائیه به لطف خدا درست شد انشاءالله قوه مجریه هم با دست یاری خدا به زودی زود درست خواهد شد
حق شناس
Iran, Islamic Republic of
...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
باید مثل دولت فرانسه با معترضین برخورد میکردیم تا بفهمی که ما با معترضین کاری نداریم اقای میرلوحی؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
یک عده مثل اینکه در کره مریخ زندگی می‌کنند گاه گاهی یک سری هم به زمین میزنند تمام تحلیلهایشان آن ور کره زمین است.
Iran, Islamic Republic of
براي شواري شهر تهران بسيار متاسفم...
پورمحمد
Iran, Islamic Republic of
این کی هست؟.....آنهمه شهید دادیم اینها بیایند معرکه بگیرند؟
بخدا قسم مماشات با اینها انقلاب را نابود می کند.