کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهنمای مطالعه دروس عمومی کنکور ۱۴۰۰، قبولی با چند روش ساده

11 مرداد 1399 ساعت 11:59


یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان سال چهارم دبیرستان آمادگی برای کنکور است. کنکور 1400 آزمونی است که برای مطالعه و آمادگی زمان یک ساله را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. دانش آموزان در هر رشته تحصیلی و هر تخصص باید خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. در این میان مطالعه برای دروس عمومی از جمله مهم ترین مواردی است که همیشه دانش آموزان آن را جدی نمی گیرند در صورتیکه مطالعه مداوم دروس عمومی شانس قبولی در کنکور را برای دانش آموزان بیشتر می کند. حالا اگر شما هم هیچ وقت زمان و حوصله کافی برای وقت گذاشتن روی دروس عمومی را نداشته اید، پیشنهاد می کنیم تا در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا از اهمیت دروس عمومی کنکور اطلاع دقیق تری پیدا کنید.

برای مطالعه برنامه ریزی داشته باشیم
برنامه ریزی، اولین و آخرین نکته ای است که برای مطالعه کلیه دروس عمومی و تخصصی باید به آن توجه داشت. بیشتر داوطلبان کنکور همیشه یک اشتباه بزرگ را در طول مسیر مطالعه خود تکرار می کنند و آن چیزی نیست جز عدم برنامه ریزی!
برنامه ریزی نداشتن باعث می شود تا دانش آموزان زمان بندی کافی برای مطالعه درس های تخصصی خود نداشته باشند و در نهایت مطالعه دروس عمومی را به تعویق بیندازند. اما واقعا چطور می توان برنامه ریزی مدونی برای مطالعه انجام داد؟
 


تهیه لیست کامل از دروس، اولین قدم برای مشخص کردن مسیر مطالعه
اولین قدم برای برنامه ریزی تهیه لیست کامل دروس و کتاب های درسی است. در این مرحله اگر هر کدام از کتاب های عمومی و تخصصی خود را در اختیار ندارید، حتما کتاب خود را از بانک کتاب به صورت آنلاین تهیه کنید تا برنامه ریزی تحصیلی خود را با منابع درسی کامل انجام دهید.

دقت داشته باشید که بسیاری از دانش آموزان تنها به خرید کتاب های تست و کنکور دروس عمومی می پردازند اگر شما هم همچنین برنامه ای در نظر دارید، حتما برای خرید کتب درسی اقدام کنید چرا که هیچ چیز جای منابع اصلی کتب درسی را پر نمی کند.

هدف گذاری هفتگی و فصلی، برای هدف های کوتاه مدت و بلند مدت
دومین قدم هدفگذاری فصلی برای مطالعه است. برای مثال شما می توانید زمان مطالعه خود را به چهار بخش تابستان، پاییز، زمستان و بهار تقسیم بندی کنید. در این شرایط شما به راحتی می توانید هدف مطالعه تحصیلی خود را تقسیم بندی کنید و برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه خود داشته باشید.

برای تست زدن عجله نکنیم، مباحث را مرور کنیم
سومین نکته ای که برای برنامه ریزی باید در نظر بگیرید زمان صحیح تست زنی است. پیشنهاد می کنیم تا به هیچ عنوان عجله ای بابت شروع تست زنی نداشته باشید. در مرحله اول تنها کافی است با خرید کتاب درسی عمومی و تخصصی فرایند مطالعه و مرور دروس خود را آغاز کنید. تست زنی می تواند از جمله اهدافی باشد که پس از عبور از هدف های تابستان باید به آن توجه کرد.
 

آیا باید دروس عمومی را در اولویت قرار دهیم؟
یکی از سوالاتی که در زمان مطالعه دروس عمومی به ذهن دانش آموزان می رسد این است که آیا در ابتدا باید دروس عمومی را کنار گذاشت یا اصلا ابتدا باید مطالعه دروس عمومی را به پایان رساند؟

توجه داشته باشید که قطعا اولویت اول و آخر هر دانش آموزی مطالعه دروس تخصصی مرتبط با رشته خود است اما اگر شما می خواهید برنامه ریزی هدفمندی برای مطالعه داشته باشید به هیچ عنوان نباید دروس عمومی را کنار بگذارید و یا آن را در اولویت خود قرار ندهید.

پیشنهاد می کنیم برای نظم بهتر در مطالعه حتما روش مطالعه موازی یعنی مطالعه دروس عمومی در کنار دروس تخصصی را در نظر بگیرید تا بتوانید با تمرکز و دقت بیشتری به مباحث دروس عمومی خود هم بپردازید.

کتاب های درست انتخاب کنید تا درست مطالعه کنیم
یکی دیگر از مهم ترین فرایندهایی که حتما باید به آن توجه کنید این است که منابع آموزشی مناسبی را انتخاب کنیم. انتخاب کتاب های کمک درسی برای تست زنی و مرور دروس در دوران کنکور حکم اکسیژن برای نفس کشیدن را دارد، پس حتما اکسیژن تازه و مناسبی برای تنفس در دوران مطالعه کنکوری خود انتخاب کنید.

حالا شاید بپرسید که اصلا چطور می توانیم کتاب های درست و مناسب برای تست زنی و مرور دروس را انتخاب کنیم.

این روزها و با توجه به اینترنتی شدن بانک کتاب ها و فروشگاه های فروش کتاب های کنکور و تست زنی، به راحتی می توانید با یک تماس با کارشناسان فروش کتاب ارتباط بگیرید. در این زمان کارشناسان سعی می کنند با توجه به تجربه و علمی که در حوزه کتاب های کمک درسی دارند شما را برای خرید کتاب مناسب راهنمایی کنند.
 

بانک کتاب مارکا، مرجع آنلاین فروش کتب کنکوری
بانک کتاب مارکا یکی از معتبر ترین و کامل ترین بانک های کتاب درسی و غیر درسی است. شما می توانید برای خرید انواع کتاب های کنکوری و یا حتی برای خرید کتاب ملت عشق، جز از کل و معروف ترین کتاب های عمومی و جذاب اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

در نظر داشته باشید که برای کسب اطلاعات جهت انتخاب و خرید کتاب مناسب هم می توانید با شماره تماس 66400400 تماس بگیرید تا کارشناسان مارکا کتاب راهنمای شما برای انتخاب کتاب باشند.


کد مطلب: 735654

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735654/راهنمای-مطالعه-دروس-عمومی-کنکور-۱۴۰۰-قبولی-چند-روش-ساده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com