جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

الخزعلی: آمریکا به فکر غارت نفت عراق است

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 735574
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تأکید بر اینکه آمریکا هیچ گاه به ملت عراق اهمیتی نداده، گفت که فقط نفت عراق برای واشنگتن اهمیت دارد.
الخزعلی: آمریکا به فکر غارت نفت عراق است
به گزارش جهان نيوز، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق بار دیگر از اقدامات منفی ایالات متحده آمریکا علیه ملت عراق انتقاد کرد.

الخزعلی در جریان سخنرانی به مناسبت عید قربان گفت: «آمریکا قصد دارد از نیازمندیهای ملت ما در راستای تحقق اهداف خود استفاده کند».

شبکه خبری العهد به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد، آمریکا هیچ گاه به ملت عراق اهمیتی نداده است.

وی بر این باور است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند که چگنه بر نفت عراق تسلط یابد و اینکه شرکت الکتریک چگونه بیاید و بتواند (با عراق) قرارداد برقی ببندد.

الخزعلی در ادامه از دولت عراق خواست که توافقی را تکمیل کند که دولت پیشین عراق با شرکت زیمنس آلمان منعقد کرده بود.

این مسئول عراقی با تأکید بر اینکه تکمیل این توافق، «یک تصمیم حاکمیتی است»، گفت: «آیا دولت می‌تواند تسلیم فشارهای آمریکا نشود؟»

وی ضمن انتقاد از مذاکرات بغداد با اربیل برای خرید برق، تصریح کرد: «مشخص است که مبالغ زیادی صرف واردات برق از کردستان می‌شود که سه برابر هزینه واردات برق از جمهوری اسلامی ایران است».

دبیر کل عصائب در بخش دیگری از سخنرانی خود به مسئله تظاهراتهای اخیر در عراق پرداخت و گفت: «برخی رسانه‌هایی که از خارج پول دریافت می‌کنند، جوانان را به سمت بدبینی و ناامیدی سوق دادند».

الخزعلی خاطر نشان کرد: «این رسانه‌ها به صورت آشکار، به درگیری تشویق می‌کردند.

طرحهای خطرناکی وجود داشت مبنی بر بهره‌برداری از تظاهرات».

وی در پایان خاطر نشان کرد که تظاهرات در عراق پس از تظاهرات کسانی آغاز شد که مدارک دانشگاهی داشتند؛ زیرا دولت به مشکلات آنان رسیدگی نکرده و وضعیت را وخیم کرده بود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امروز بزرگترین دشمن آمریکا ملت خودش است.
Iran, Islamic Republic of
الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم