جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

پمپئو: ما «لانه جاسوسی» چین را تعطیل کردیم!

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 735543
وزیر خارجه آمریکا با اتخاذ موضعی خصمانه علیه پکن، علاوه بر آنکه حزب کمونیست چین را «تهدید اصلی عصر ما» قلمداد کرد، کنسولگری این کشور در شهر هیوستن تگزاس را «لانه جاسوسی» خواند!
پمپئو: ما «لانه جاسوسی» چین را تعطیل کردیم!
به گزارش جهان نيوز، به نقل از راشاتودی، در کشمکش دیپلماتیک روزهای اخیر میان واشنگتن- پکن، «مایک پمپئو» روز پنج شنبه در جریان یک نشست مجلس سنای آمریکا موضعی به شدت خصمانه علیه چین اتخاذ کرد.

وی در نشست مزبور حزب کمونیست چین را «تهدید اصلی عصر ما» و کنسولگری چین در شهر هیوستن ایالت تگزاس را که به دستور مقامات واشنگتن تعطیل شده، یک «لانه جاسوسی» خواند.

مایک پمپئو همچنین موفقیت آمریکا در تشکیل ائتلافی برای مقابله با نفوذ چین در عرصه جهانی را ستود و مدعی شد که «دیپلماسی قدرتمند آمریکا باعث بیداری بین المللی نسبت به تهدید حزب کمونیست چین شده است». وی همچنین با اذعان به اینکه چین از حمایت فراوانی در جامعه بین الملل برخوردار است، نسبت به شمار کشورهایی که از سیاستهای پکن پشتیبانی می کنند، ابزار تعجب و در عین حال نگرانی کرد.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی همچنین کوشید که تعطیلی کنسولگری چین در هیوستن تگزاس را- که اقدامی تنش زا در روابط میان دو کشور و عامل اقدام متقابل پکن بود- با ادعای اینکه این مکان دیپلماتیک یک «لانه جاسوسی» بود، توجیه کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به صراحت اعلام کرد که واشنگتن از حزب کمونیست چین می خواهد «به همان شیوه ای در عرصه جهانی مشارکت داشته باشد که آمریکا از سایر کشورها می خواهد!» وی در ادامه اظهارات قلدرمآبانه خود به پکن هشدار داد که در صورت عدم پیروی از یک چنین سیاستی، واشنگتن «در اطمینان یافتن از اینکه نه تنها آمریکا بلکه سایر کشورهای جهان به شیوه ای عمل خواهند کرد که همواره حافظ مردم آمریکا باشد، بسیار سرسختانه عمل خواهد کرد».

به رغم سیاستهای زورگویانه آمریکا، چین احتمالاً به هیچکدام از تقاضاهای مذکور واشنگتن وقعی نخواهد گذاشت. پیش از این نیز، «لیو شیائومینگ» سفیر چین در لندن دولت آمریکا را متهم کرد که برای یافتن قربانی جدید برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به دنبال راه اندازی یک جنگ سرد جدید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسناد حملات پهپادی آمریکا و اسرائِیل به مقرهای الحشد الشعبی، موجود است
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - Friday 31 / 07 July / 2020
جنگنده‌های سعودی استان‌های «مأرب» و «الجوف» یمن را بمباران کردند
شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۰ هزار و ۲۲۳ نفر رسید
Iran, Islamic Republic of
رهبر انصارالله تعطیلی مناسک حج از سوی عربستان را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
اقدام سعودی در خصوص محدودیت حج جنایت علیه اسلام است
United States
اوه..... ببین چی شده که آمریکا هم از ایرانیها اینجور ادبیات را یاد گرفته اند!!!! لانه ی جاسوسی!!!