کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به زندگی و شهادت پدر علم موشکی ایران

میزان , 9 مرداد 1399 ساعت 17:06

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: کتاب «فاتح قدس» مجموعه خاطراتی از شهید حسن تهرانی مقدم است. این کتاب شهید بزرگوار را از زبان خانواده همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان مورد بررسی قرار داده می‌دهد.


به گزارش جهان نیوز، محمد حسین علیجان‌زاده روشن پیرامون مضمون کتاب «فاتح قدس» گفت: کتاب «فاتح قدس» مجموعه خاطراتی از شهید حسن تهرانی مقدم است. این کتاب شهید بزرگوار را از زبان خانواده همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان مورد بررسی قرار داده می‌دهد.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «فاتح قدس» شامل روایتی از زندگانی پدر موشکی ایران است، این اثر ابعادی از شخصیت شهید حسن تهرانی مقدم که تا به حال مطرح نشده بود نشان خواهد داد، شهید حسن تهرانی مقدم پس پایان حضورش در هشت سال دفاع مقدس به باشگاه صبا باتری و ابومسلم می‌رود و در آنجا فعالیت می‌کند، در عین حال او کوهنوردی ماهر و بسیار فعال بود، ولی هیچگاه تا زمانی که زنده بود نامی از موفقیت‌های او به میان نیامد.



علیجانزاده روشن پیرامون کتاب «فاتح قدس» ابراز کرد: کتاب «فاتح قدس» زوایای اخلاقی شهید حسن تهرانی مقدم را بیان و در عین حال سبک زندگی و حضور پرنگش در مباحث علمی و موشکی را به مخاطبان معرفی کرده است.

وی در مورد بخش‌های از کتاب «فاتح قدس» اظهار کرد: کتاب «فاتح قدس» ابعاد جدیدی از زندگی سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم که از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بوده را بیان می‌کند.

نویسنده کتاب «حاج احمد» علت لقب سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم با عنوان پدر موشکی ایران را مطرح و بیان کرد: سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود لذا خدمات ارزنده‌ای را در این حوزه ارائه نمود، او تقریباً ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه توان دفاعی کشور قرار داده لذا با عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت. کتاب «فاتح قدس» چهره ورزشی و فرهنگی این شهید بزرگوار را برای مخاطبان معرفی کرده و بخش‌های از زندگی وی که تا به حال مطرح نشده بود را به قلم کشیده است.

وی شیوه نگارش کتاب «فاتح قدس» را مطرح و بیان کرد: گردآوری مطالب و اطلاعات موجود در مطبوعات وجه تمایز کتاب «فاتح قدس» محسوب می‌شود، کتاب بر پایه خاطرات استوار شده لذا مستند و بدون دخل و تصرف به مخاطب ارائه شده است. کتاب ساده روان نوشته شده و به خاطراتی پرداخته که جذابیت فراوانی رابرای مخاطب دارد.

علیجانزاده روشن کتاب‌های نوشته شده در مورد شهید حسن تهرانی مقدم را نام برد و خاطرنشان کرد: تا به حال کتاب‌های زیادی در مورد شهید حسن تهرانی مقدم نوشته شده است کتاب‌های که از بُعد نظامی و تلاش‌های او درهشت سال دفاع مقدس سخن به میان آورده این کتاب‌های در قالب مجموعه یاد یادگاران و خط مقدم بیشتر دیده شده است.


کد مطلب: 735523

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735523/نگاهی-زندگی-شهادت-پدر-علم-موشکی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com