کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداری میلیاردی با فروش خودرو‌های تصادفی

جوان , 9 مرداد 1399 ساعت 10:58

سه مرد فریبکار که با فریب خریداران خودرو، ماشین‌های تصادفی را پس از تعمیر به جای سالم به آن‌ها قالب می‌کردند، بازداشت شدند.


به گزارش جهان نیوز، اوایل خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از خریداران خودرو‌ها روی میز کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از شاکیان توضیح داد: مدتی بود که به دنبال خرید یک خودروی خارجی بودم و مدام سایت‌های فروش خودرو را بررسی می‌کردم. ششم خرداد ماه هنگام بررسی آگهی‌های فروش خودرو متوجه آگهی یک خودروی اپتیما شدم که فروشنده آن را به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان آگهی کرده بود. بعد از بررسی مشخصاتی که صاحب خودرو آن را اعلام کرده بود با شماره او تماس گرفتم و جزئیات بیشتری از مشخصات خودرو را سؤال کردم.


بعد از آن تصمیم به خرید گرفتم و با مالک خودرو قرار گذاشتم. شاکی ادامه داد: برای بازدید خودرو راهی محله یافت‌آباد شدم. وقتی در محل حاضر شدم چند نفر که لباس تعمیرکاران را به تن داشتند در حال بررسی خودرو بودند. آن‌ها وقتی متوجه شدند که من مشتری خودرو هستم درباره مزایای خودرو و قیمت مناسب آن تعریف کردند. پس از آن از فروشنده خواستم خودرو را به یک کارشناس رنگ نشان دهیم که مردی که لباس فرم مخصوصی به تن داشت نزدیک شد و خودش را کارشناس رنگ معرفی کرد. او بعد از بررسی خودرو گفت که خودرو بی‌رنگ است و در این باره به من اطمینان داد. من هم به حرف آن‌ها اعتماد کردم و با فروشنده راهی دفتر ثبت اسناد شدم و پول را به طور کامل پرداخت و خودرو را دریافت کردم. شاکی گفت: چند روز بعد از ماجرا خودرو را به یک کارشناس نشان دادم که گفت خودرو کاملاً دو رنگ و قبلاً در حادثه تصادف واژگون شده و فروشنده حداقل ۱۰۰ میلیون تومان سرم کلاه گذاشته است.

کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند، موفق شدند مخفیگاه اعضای باند را در دهکده المپیک شناسایی و ۱۹ تیرماه آن‌ها را بازداشت کنند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو خودروی النترا و پرشیای کاملاً تصادفی را که به عنوان خودروی بی‌رنگ در سایت آگهی شده بود هم کشف کردند. سه متهم که سینا، وحید و امیر نام داشتند در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی از خریداران خودرو اعتراف کردند و گفتند خودرو‌های تصادفی را به قیمت خیلی پایین می‌خریدیم و بعد از تعمیر به عنوان خودروی سالم در سایت‌های فروش خودروی آگهی کرده و به فروش می‌رساندیم. متهمان گفتند که با این شیوه موفق به کلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: در حال حاضر تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در جریان است. وی از کسانی که به این شیوه هدف کلاهبرداری اعضای این باند قرار گرفته‌اند درخواست کرد برای مطرح کردن شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


کد مطلب: 735504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735504/کلاهبرداری-میلیاردی-فروش-خودرو-های-تصادفی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com