جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۴
سروری:

منطق روحانی در تفکیک وزارت صمت بی‌معناست/ روحانی می‌خواهد مجلس را مجبور به تمکین از خواسته خود کند

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 735485
واقعاً با کدام منطق می‌توان پذیرفت کشوری که درگیر تحریم و نوسانات بسیار جدی مالی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت ندارد.
منطق روحانی در تفکیک وزارت صمت بی‌معناست/ روحانی می‌خواهد مجلس را مجبور به تمکین از خواسته خود کند
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با آنا درباره تعلل بیش از حد رئیس جمهور در معرفی وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی برای کسب رأی اعتماد و آسیب‌های این تعلل بیش از حد اظهار کرد: برای بی‌برنامه و ناکارآمد بودن دولت همین کافی است که یکی از مهمترین وزارتخانه‌هایی که ارتباط مستقیم با تولید دارد؛ یعنی هم بحث صادرات را و هم بحث واردات را مدیریت می‌کند، ماه‌هاست بدون وزیر اداره می‌شود.

سرگردانی در وزارت صمت!
وی افزود: عملاً در درون دولت ما شاهد یک نوع سرگردانی هستیم که با عدم معرفی وزیر صمت در این مدت طولانی، این سرگردانی به این وزارتخانه هم کشیده شده و منجر به تشدید مشکلات متعدد در بخش صنعت، صادارات و واردات شده و همچنین برخی مشکلات در امورات مردم به وجود آمده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: واقعاً با کدام منطق می‌توان پذیرفت کشوری که درگیر تحریم است، نوسانات بسیار جدی مالی دارد، هرروز بی‌ثباتی در حوزه اقتصادی شدت می‌یابد و موج ویرانی یا فروریختگی را در اقتصاد شاهد است؛ یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کلیدی آن بدون وزیر اداره می‌شود.

دولت درصدد تمکین مجلس است
سروری با بیان این مطلب که وزارت صمت نقش مهمی در تنظیم بازار دارد، عنوان کرد: اما متأسفانه دولت روحانی به این نیاز مهم ابراز بی‌تفاوتی می‌کند و چون خودش را فراقانونی می‌داند و احساس می‌کند آنچه را که می‌خواست تحقق نیافته است، می‌خواهد با این ازهم‌گسیختگی و ازهم‌پاشیدگی وزارت صمت، مجلس را مجبور به تمکین از خواسته خودش کند.

وی با طرح این سؤال که اساساً من نمی‌دانم رئیس جمهور با کدام منطق درصدد تفکیک وزارتخانه‌هاست، ادامه داد: از دولت روحانی چند ماهی بیشتر از عمرش باقی نمانده؛ بنابراین وقتی برای آن نمانده که بخواهد انرژی و ظرفیت خود را برروی تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صمت بگذارد؛ زیرا اگر وارد فرآیند تشکیل یک وزارتخانه جدید شود دوباره باید وزیر، معاون و ساختمان‌های انتخاب شوند و تشکیلات استانی به راه بیفتند؛ پس اگر بخواهد این تفکیک را انجام دهد، عمر دولت به پایان رسیده است.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه عقل اجرایی می‌گوید دولت نباید چنین خواسته‌ای داشته باشد، یادآور شد: چون شخص رئیس جمهور می‌داند توان حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد، امروز چنین رفتارهای غیرقابل توجیه را از خود بروز می‌دهد و به یک شکلی می‌خواهد وانمود کند که او قانون است و او فقط می‌تواند قانون را تفسیر کند و یا او تنها مرجعی است که می‌تواند بگوید کجا قانون شکل گرفته یا شکل نگرفته است و یا او فقط می‌تواند برای مجلس مشخص کند که چه اقدامی باید انجام دهد.

دولت گروکشی می‌کند!
سروری ضمن بیان این مطلب که هر اقدام رئیس جمهور چه مثبت چه منفی بازتاب و اثر ملی خواهد داشت، بر انتخاب هرچه سریع‌تر وزیر صمت و معرفی آن به مجلس برای کسب رأی اعتماد تأکید کرد.

به گفته او؛ رئیس جمهور موضوع تشکیل وزارت بازرگانی را باید در یک فضای دیگری دنبال کند و آن را نباید به موضوع انتخاب وزیر صمت دخالت دهد، اما متأسفانه او دست به گروکشی زده و با این گروکشی می‌خواهد مجلس را مجبور به تمکین از خواسته‌اش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت منتظر جو بایدن هست ،؟!!
Iran, Islamic Republic of
شما بگوئید کارنامه این مجلس انقلابی در این سه ماه چه بوده است.؟!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دو ماه از عمر مجلس گذشته نه سه ماه
Iran, Islamic Republic of
بهترین تاکتیک حمله است..
ناشناس
United States
....
ناشناس
United States
.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم خود مجلس آقای بذرپاش رو وزیر صنعت ومعدن کنه
Iran, Islamic Republic of
.......
محمد
Romania
از نماینده سلفی گیرتون مازنی چه خبر
Netherlands
"از دولت روحانی چند ماهی بیشتر از عمرش باقی نمانده؛ بنابراین وقتی برای آن نمانده که بخواهد انرژی و ظرفیت خود را برروی تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صمت بگذارد؛ "
اگر برای خودش فایده ندارد برای حامیان ظاهر و باطن بصورت سرمایه گذاری آینده فایده دارد حاج آقا
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
چرا مجلس انقلابی که چشم امید ملت است نسبت به ناکارآمدی دولت تدبیر و امید که ملت را تحت انحنا فشارهای مادی و معنوی قرارداده است مماشات می نماید..یا رومی روم یا زنگی زنگ .ملت منتظرند..
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دولت هفت سال بهمراه مجلس قبل که عملا وکیل الدوله بودن هیچ انتقادی نکنین یه وقت فقط از مجلس تازه در عرض دو ماه انتظار تغییر اساسی در کهکشان راه شیری دارن چقدر خنده دار و مسخره است
Iran, Islamic Republic of
با سلام کاملا موافقم با نظر اقای سروری
United States
قالیباف اجازه ی چنین حرکتی را به روحانی نخواهد داد.... ایشان استاد لوله کردن و حمله ی گازانبری است.....
.
Iran, Islamic Republic of
.......
Ukraine
این کم کاری مجلس هست که فعلا دولت هر جور خواسته رفتار کرده، ترمز دولت را باید میکشید تا اینجور نشه.
Iran, Islamic Republic of
این روزها خواهد گذشت و در تاریخ ثبت خواهد شد ...
محمدایوب
Romania
این دولت وقتی مجلس کاری نکند یک قدم عقب برود او چندقدم جلو میاید!!!
همینطوره ...
Iran, Islamic Republic of
نه با نظر شما کاری دارم نه با نظر روحانی منطقی ترین نظر را باید بررسی کرد که همان نظر مقام معظم رهبری است که در طی چند سال گذشته یکی بر بخش تعاون تاکید کردند دیگری بر بخش معدن.....