کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتفاقی عجیب در قهرمانی های پرسپولیس

خبر ورزشی , 8 مرداد 1399 ساعت 11:22

پرسپولیس طی 4 سال گذشته با ۵ مدیر متفاوت به موفقیت‌ رسیده اند تا بار دیگر ثابت شود آمد و رفت مدیران کوچک‌ترین تأثیری بر موفقیت تیم‌های ایرانی ندارد و همه زحمات بر دوش اعضای کادر فنی و بازیکنان است.


به گزارش جهان نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد برای چهارمین بار پیاپی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر برسد و از این حیث، یکسری رکوردها را جابه‌جا کند. سرخپوشان پایتخت، موفقیت بزرگی را به نام خود سند زدند و این افتخار تا مدت‌ها در کارنامه باشگاه باقی می‌ماند، اما این افتخارات سریالی، پیرامون خود مسائل جالبی هم دارد. در واقع سرخپوشان پایتخت در این سال‌ها با ۵ مدیر متفاوت به این موفقیت‌ها رسیدند تا بار دیگر ثابت شود آمد و رفت مدیران کوچک‌ترین تأثیری بر موفقیت تیم‌های ایرانی ندارد و همه زحمات بر دوش اعضای کادر فنی و بازیکنان است. پرسپولیس بهترین نمونه برای اثبات این فرضیه بود زیرا در شرایطی که هرگز ثبات مدیریتی نداشت و بارها صندلی مدیریتی باشگاه، وضعیت اقتصادی، اسپانسرها و اعضای هیئت مدیره تغییر کردند، یک روند موفقیت ثابت را در پیش داشت و همواره قهرمان شد.

آن‌ها در فصل شانزدهم با علی‌اکبر طاهری که مدل مدیریتی بسته داشت، قهرمان شدند. طاهری به لحاظ اقتصادی، گام‌های بزرگی برای باشگاه برداشت و مشکلات مالی پرسپولیس را تا حد زیادی با روی آوردن به اسپانسرهای دولتی- خصوصی از بین برد. سپس در فصل هفدهم، حمیدرضا گرشاسبی در جشن قهرمانی حاضر شد. مدل کاری او کاملاً با طاهری تفاوت داشت و زاویه مخالف مدیر پیشین بود. گرشاسبی با رویکرد مذاکره توانست طلبکاران و بازیکنان را راضی نگه دارد، اما در تسویه حساب با برانکو کاملاً ناکام بود. در جشن قهرمانی لیگ هجدهم، ایرج عرب مدیرعامل باشگاه بود. مدیری پرحاشیه که خواسته یا ناخواسته دردسرهای زیادی برای باشگاه به وجود آورد و اتفاقات زیادی در تیم تجربه کرد. او در زمان قهرمانی سرخپوشان، مدیر باشگاه بود و سپس با برانکو ایوانکوویچ خداحافظی کرد. برخی هنوز هم معتقدند این عرب بود که باعث جدایی برانکو شد. عرب که رفت، محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل شد، اما هیچ جامی نگرفت و دردسرهای پرسپولیس را صد چندان کرد. در زمان او، قرارداد پرحاشیه با کارگزار اسپانسر امضا شد و گابریل کالدرون پس از کسب قهرمانی در نیم فصل، مجبور شد تهران را ترک کند. انصاری‌فرد پس از رقم زدن یکسری مسائل باورنکردنی، از پرسپولیس رفت و از آن زمان تا امروز، مهدی رسول‌پناه مدیریت بر باشگاه را بر عهده دارد. شکل مدیریتی رسول‌پناه با بقیه مدیرانی که تا به حال دیده‌ایم، تفاوت عجیبی دارد. او کمتر در محل باشگاه حاضر می‌شود، کمتر تن به مصاحبه می‌دهد، بعد از هر مصاحبه اش، باید توضیحاتی در مورد حرف‌هایی که زده، در ارگان خبری باشگاه منتشر کند، هرگز در جلب رضایت هواداران، بازیکنان و مربیان موفق نبوده و با اعلام ارسال دفاعیه و شکایت از برانکو در دادگاه عالی ورزش، برگ دیگری از مدیریت بر پرسپولیس را نشان داد. سرخپوشان ۵ مدیر متفاوت را تجربه کردند و همواره موفق بودند.


کد مطلب: 735402

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735402/اتفاقی-عجیب-قهرمانی-های-پرسپولیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com