کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین

8 مرداد 1399 ساعت 10:38


آموزش آنلاین در عصر تکنولوژی یکی از کاربردی ترین خدمات آموزش می‌باشد. از آنجایی که کلاس‌های آنلاین دارای انعطاف‌پذیری بالا و کاربردهای گوناگونی دارند لذا رومیت با فراهم نمودن این بستر با استفاده از نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن تمامی خدمات برگزاری کلاس، وبینار، سمینار و... را ارائه می‌دهد. اولین مرحله برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب یک نرم افزار کلاس آنلاین خوب است مقصود از نرم افزار کلاس آنلاین، نصب آن روی سرور است که این خدمات را سرویس دهنده‌های کلاس آنلاین اجاره می‌دهند.

ویژگی‌های بهترین نرم افزار کلاس آنلاین
شاید از خود بپرسید یک نرم افزار کلاس آنلاین خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح است که یک نرم‌افزار کلاس آنلاین خوب کاربر پسند است. به عبارت دیگر برای معلمان و دانشجویان فضای کاربری ساده و ایده آل دارد همچنین دارای یک سری ویژگی است که در زیر آنها را نام خواهیم برد:

- مصرف کمتر اینترنت

- کیفیت بالای تصاویر و صدا

- امکاناتی مانند ضبط فیلم‌ها با کیفیت عالی

- سیستم پشتیبانی خوب 

- نیاز به نصب نرم افزار ندارد

- اشتراک گذاری صفحه نمایش

- دارای امکانی به نام نظرسنجی گزینه‌‌ای

- امکان تعامل دو طرفه دانش‌آموزان و اساتید

- تخته الکترونیکی اشتراکی 

- کدهای نرم افزار قابل ویرایش هستند

- امکان اس ام اس جهت یادآوری به دانش آموزان

- دارا بودن امکان API جهت اتصال LMS

- امکانات حرفه‌ای و ویژه

- ساخت کلاس در کوتاه‌ترین زمان ممکن

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان
هنگامی که مدرسه یا مجموعه‌ای تصمیم به برگزاری کلاس آنلاین می‌گیرد به بهینه بودن هزینه آن فکر می‌کند. بنابراین اولین موردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند برگزاری کلاس در شبکه‌های اجتماعی است. اولین نکته این است که شبکه اجتماعی برای برگزاری کلاس آنلاین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. دومین نکته این است که کاربرد شبکه اجتماعی تنها برای برقراری ارتباط تصویری  و یا متنی است و هیچ کدام همزمان دیگری را پوشش نمی‌دهد همچنین شبکه اجتماعی امکاناتی مانند تخته وایتبرد تعامل دوجانبه و سایر امکانات ذکر شده را ارائه نمی‌دهد.

از آنجایی که نرم افزارهای کلاس آنلاین دارای انواع مختلف می‌باشد هم‌چنین نیاز به مقدماتی پیش مانند نیروی متخصص، دانش فنی و سرور و ... می‌باشند بسیار مناسب تر از شبکه‌های اجتماعی هستند.

بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین در ایران
بعد از سال‌ها تجربه در زمینه برگزاری کلاس آنلاین تصمیم گرفتیم نرم‌افزارهای کلاس آنلاین را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم و در آخر بهترین نرم افزار کلاس آنلاین را معرفی کنیم.

 
معرفی نرم افزار بیگ بلو باتن
از نرم افزارهای پرطرفدار برگزاری کلاس آنلاین نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن است. این نرم افزار دارای امکاناتی است که در سایر نرم افزارهای کلاس آنلاین کمتر یافت می‌شود. با ما همراه باشید با معرفی امکانات نرم افزار بیگ بلوباتن

امکانات خاص نرم افزار کلاس آنلاین رومیت

· امنیت و ارتباط تصویری رمزگذاری شده
برای برگزاری کلاس آنلاین امنیت اطلاعات حرف اول را می‌زند بنابراین  با استفاده از سیستم احراز هویت و پرتکل‌های امنیتی رومیت باعث می‌شود از انتخاب خود راضی باشید.

· ارتباط تصویری با تعداد زیادی دوربین
ارتباط تصویری در نرم افزارهای کلاس آنلاین حرف اول را می‌زند بنابراین شما می‌توانید با تعداد زیادی دوربین ارتباط تصویری داشته باشید و از این مزیت استفاده کنید.

· تحت وب بودن کلاس آنلاین
از مزیت‌های کلاس آنلاین بیگ بلوباتن تحت وب بودن و تسریع در برگزاری کلاس آنلاین است بنابراین شما با یک کلیک و استفاده از مرورگرهای رایج مانند کروم، سافاری و موزیلا و... می‌توانید وارد کلاس شوید.

دیگر ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن

- ارائه محتوای چند رسانه ای (Multimedia)

- اتاق استراحت

- اشتراک گذاری صفحه نمایش

- وایتبرد و تخته الکترونیک

- ضبط کلاس

- پلتفرم کلاس آنلاین تحت وب

- چت متنی

- قابلیت استفاده از تلفن همراه

- امکان ارسال اس ام اس یادآور قبل از شروع کلاس

- قابلیت اجازه گرفتن

- قابلیت نظر سنجی

-اجازه گرفتن دانشجویان

نرم افزار کلاس آنلاین Adobe Connect
از جمله نرم افزارهای پرطرفدار در ایران که مورد توجه است نرم افزار ادوبی کانکت است. این نرم افزار در دنیا هم مورد توجه خاصی قرار گرفته است. از جمله امکانات این نرم افزار آپدیت شدن سالانه آن است.

امکانات نرم افزار کلاس آنلاین ادوبی کانکت
 
· مدیریت ظاهر کلاس
یکی از امکانات ادوبی کانکت امکان تغییر ظاهر کلاس است. با این امکان شما می‌توانید اتاق مجازی خود را طرح بندی نمایید و یا یک زمینه اضافه نمایید.

· امکانی برای نظرسنجی
از امکانات قابل توجه نرم افزار ادوب کانکت نظر سنجی است. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا معلم یک سوال طراحی نمایند و دانشجو به آن پاسخ دهد و در نهایت همه بتوانند درصد حاصل از نظرسنجی را ببینند.

· تخته الکترونیکی
با امکان تخته وایتبرد مجازی که جایگزین اصلی تخته سیاه است قادر خواهید بود با استفاده از یک تبلت یا لپ تاپ تاچ محتوای خود را بر روی خته تایپ کنید.

· امکان اشتراک‌گذاری صفحه دسکتاپ در کلاس
یکی از امکانات برای برگزاری کلاس آنلاین اشتراک گذاری دسکتاپ است بنابراین شما با اشتراک گذاری دسکتاپ قادر خواهید بود هر برنامه یا موردی روی دشکتاپ خود مشاهده می‌کنید بقیه هم مشاهده کنند.

· امکان ارسال پیام
با استفاده از این امکان دانش آموزان قادر خواهند بود نظرات خود را به صورت پیام ارسال کنند و مدس نظرات را بخواند یا پاسخ دهد.

· امکان اشتراک گذاری تصویر دوربین
با استفاده از این امکان قادر خواهید بود دوربین وبکم خود و یا دیگر اعضای کلاس را تا سقف دو نفر به اشتراک بگذارید.

· امکان ارائه مالتی مدیا  یا محتواهای چند رسانه ای
امکان بارگذاری و ارائه محتوای چندرسانه ای جهت اشتراک گذاری در نرم افزار ادوبی کانکت وجود دارد. شما با این امکان توانایی آپلود و  استفاده از آن برای برگزاری کلاس آنلاین دارید. این فایل‌ها می‌توانند در قالب World، Powerpoint و پی‌دی‌اف ارائه شوند.

· Breackroom یا اتاق استراحت
یکی دیگر از موارد مهم برای شرکت در کلاس آنلاین اتاق استراحت است شما با این امکان قادر خواهید بود کلاس را به کلاس‌های کوچکتر تقسیم کنید و اعضا را در این کلاس‌های زیر مجموعه تقسیم کنیم. از دیگر قابلیت‌های اتاق استراحت قابلیت مراجعه استاد به تمامی کلاس‌ها سر بزند و اتمام کلاس را بزنند.

· ضبط هنگام برگزاری کلاس
از دیگر امکانات مهم و پرکاربرد جهت برگزاری کلاس آنلاین امکان ضبط کلاس است. شما با شرکت در کلاس آنلاین قادر خواهید بود گزینه ضبط کلاس را فعال کنید و در موارد لازم استفاده کنید.

در نرم افزار ادوب امکانی وجود دارد که مدرس قادر خواهد بود ضبط را متوقف و کند و دوباره از سر بگیرد.

بیگ بلو باتن یا ادوبی کانکت؟
بعد از بررسی و تحقیقات لازم در مورد امکانات، قیمت و کیفیت نرم افزارهای کلاس آنلاین بین ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن لازم است یکی را انتخاب نمایید. در ادامه مقایسه کوچکی بین این دو انجام خواهیم داد.

محیط نرم افزارها
محیط نرم افزار کلاس آنلاین ادوبی کانکت پیچیده و شلوغ است اما بیگ بلوباتن بسیار ساده است.

قابلیت اتصال
یکی از امکانات ضروری برای نرم افزار کلاس آنلاین اتصال به LMS است که در نرم افزار بیگ بلوباتن قادر خواهید بود با استفاده از  API قادر خواهید بود به CMS متصل شوید اما ادوبی کانکت تنها قابلیت اتصال به دروپال را دارد.

دسترسی کاربران
 دسترسی به نرم افزار بیگ بلوباتن از طریق یک لینک امکان پذیر است اما در ادوبی کانکت با نرم افزار موبایل یا ویندوز می‌توانید به کلاس دسترسی داشته باشید.

بازپخش با نسخه موبایل
بیگ بلوباتن تنها قابلیت دسترسی به لینک بازپخش دارد در صورتی که در ادوبی کانکت امکان بازپخش در موبایل وجود ندارد یا لازم است نرم افزار نصب شود.

مدیریت سیستم
در بیگ بلوباتن یک فضای مدیریت کلاس و کاربران به زبان فارسی وجود دارد. اما در نرم افزار ادوب این امکان به صورت محدود و پیچیده وجود دارد.

زبان نرم افزار
زبان کلاس آنلاین بیگ بلوباتن کاملا فارسی است اما ادوبی زبان کاملا انگلیسی است. در پنل مدیریت هم زبان این نرم افزار فارسی است اما در ادوبی کانکت زبان کاملا انگلیسی است.

نتیجه
با توجه به مطالب ذکر شده مزایا و معایب دو نرم افزار را بررسی کردیم. و بر حسب سالیان سال تجربه، پلتفرم کلاس آنلاین رومیت را به شما پیشنهاد دادیم. در این مجموعه برای شما فرایند راه اندازی، آموزش و پشتیبانی انجام خواهد شد. در انتها توصیه می کنیم لذت یک گشت و گذار دلچسب در محیط کلاس آنلاین رایگان رومیت را از دست ندهید.

مشاوره رایگان با کارشناسان رومیت  02191090414 
اطلاعات تکمیلی، لیست قیمت ها و خرید کلاس آنلاین www.roomeet.ir


کد مطلب: 735391

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735391/بهترین-نرم-افزار-کلاس-آنلاین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com