کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجهز شدن نیروی هوافضای روسیه به جنگنده نسل پنجم «سوخو_۵۷»

8 مرداد 1399 ساعت 9:15

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد نیروی هوافضای این کشور به جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ مجهز می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد نیروی هوافضای این کشور به جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» مجهز می‌شود.

بر اساس گزارش پوتین، وزارت دفاع روسیه قصد دارد در راستای تقویت نیروی هوافضای این کشور ۷۶ فروند جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ را خریداری کند.

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در شهر «سوچی» این خبر را اعلام کرده است.

پایگاه روسی «کامرسانت» گزارش داد وزارت دفاع روسیه طی قراردادی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار با شرکت «سوخو» این جنگنده‌ها را خریداری می‌کند.

قرار است این جنگنده‌ها تا سال ۲۰۲۸ به ۳ هنگ هوایی روسیه اضافه شوند. پوتین پیش از این سوخو-۵۷ را پیشرفته‌ترین جنگنده جهان توصیف کرده بود.

تولید جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ با قابلیت پنهانکاری از اوایل سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در ژانویه سال ۲۰۱۰ با یک پرواز نمایشی رونمایی شد. پیشتر مقامات روسیه اعلام کردند این جنگنده از سال ۲۰۱۹ در نیروی هوایی روسیه بکار گرفته می‌شود. همچنین مدل‌های دیگری از جنگنده سوخو-۵۷ روسیه با موتور‌های پیشرفته‌تر تا سال ۲۰۲۵ در نیروی هوای روسیه بکار گرفته می‌شود.

سوخو-۵۷، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود کردن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر قابلیت‌های دفاع هوایی است. این جنگنده نخستین بار در ژانویه (دی) ۲۰۱۰ پرواز کرد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در شهر سوچی همچنین گفت تا سال ۲۰۲۷، وزارت دفاع این کشور ۱۶ هواپیمای نظامی جدید نیز خریداری خواهد کرد.

همچنین قرار است نیرو‌های مسلح روسیه تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۰ فروند بالگرد «Mi-۲۸NM» مجهز شوند.


کد مطلب: 735379

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735379/مجهز-شدن-نیروی-هوافضای-روسیه-جنگنده-نسل-پنجم-سوخو-۵۷

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com