جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

محبوبیت بالای فائوچی حسادت ترامپ را برانگیخت

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 735371
رئیس‌جمهور آمریکا میزان بالای تائید عملکرد مدیر مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور از سوی شهروندان آمریکایی را به چالش کشید.
محبوبیت بالای فائوچی حسادت ترامپ را برانگیخت
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ تائید عملکرد بالاتر آنتونی فائوچی، مدیر مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به خودش را زیر سوال برد.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در جریان نشست مطبوعاتی کاخ سفید نتوانست حسادت خود را پنهان کند و گفت: جالب است. او تائید عملکرد بسیار خوبی را کسب کرده و من خوشم می‌آید. اما به یاد داشته باشید او برای این دولت کار می‌کند، او با ما همکاری می‌کند. در اکثر موارد ما تقریبا به همه توصیه‌های او و دیگران عمل کردیم.

ترامپ که این روز‌های میزان محبوبیت خود را در میان شهروندان آمریکایی رو به افول می‌بینید، باز هم تلاش کرد تا به نحوی محبوبیت بالای فائوچی را به چالش بکشد. او در ادامه با تعجب گفت: او محبوبیت بالای دارد، اما با توجه به همه گیری ویروس کرونا چرا من رتبه بالایی ندارم!

اختلافات فائوچی و ترامپ از ابتدای تشکیل کمیته بحران کرونا کاملا مشهود بوده است. فائوچی که نقشی کلیدی در ستاد مقابله با کرونا در آمریکا را بر عهده دارد، اخیرا در مصاحبه خود با شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است: «ادعا‌های خوشبینانه و امیدبخشی که ترامپ و دولتش مطرح می‌کنند با اطلاعاتی که من دارم همخوانی ندارد.»

دونالد ترامپ نیز به تازگی در مصاحبه‌ای از ظرفیت بالای تست کرونا در کشورش و بی‌سابقه بودن آن در دنیا گفته است و اذعان داشته در هفته گذشته آمریکا روز‌های کرونایی سختی را پشت سر گذاشته، اما «در کل کشور عملکردی بسیار عالی از خود به جا گذاشته است»! اما فائوچی در این مصاحبه اظهاراتی خلاف ترامپ داشته و از تعداد بالای مبتلایان و وضع قرمز در برخی ایالت‌های آمریکا ابراز نگرانی شدید کرده است.

نتایج یک نظرسنجی در ۱۵ ژوئیه نشان داد ۶۷ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند به اظهارات ترامپ درباره کرونا اعتماد ندارند، این در حالی است که ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند حرف‌های فائوچی برای آن‌ها باورپذیرتر از رئیس جمهورشان است.

میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های سرنوشت ساز منتهی به انتخابات نوامبر افت بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند که بخش مهمی از آن به مدیریت ناکارآمد بحران کرونا از سوی دولت او برمی گردد. شبکه خبری سی ان ان اخیرا اعلام کرد با این میزان محبوبیت هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا موفق به ابقای دوباره در کاخ سفید نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *