کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دیاباته بهترین گلزن لیگ برتر است؟

مهر , 7 مرداد 1399 ساعت 11:29

مهاجم تیم استقلال که در یک قدمی صدر جدول گلزنان برتر لیگ نوزدهم قرار دارد، از نظر آماری بهترین گلزن این مسابقات است.


به گزارش جهان نیوز، شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی تیم استقلال گلزنی‌های خود را مقابل پارس جنوبی هم ادامه داد تا با ۱۱ گل به یک قدمی صدر جدول گلزنان برتر لیگ نوزدهم رسیده باشد و یکی از امیدهای مسلم برای کسب عنوان آقای گلی مسابقات باشد.

دیاباته در حالی دومین گلزن برتر لیگ نوزدهم است که از نظر دقایق بازی از دیگر مهاجمانی که در کورس گلزنی قرار دارند به مراتب کمتر بازی کرده و از آن مهمتر این که به جز یک گل، سایر گلهای خود را در جریان بازی به ثمر رسانده است. در حالی که دیگر گلزنان برتر لیگ برتر عمدتا گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی زده‌اند.

دیاباته در این فصل بازیهای زیادی را به دلیل مصدومیت یا نا آمادگی بدنی از دست داده است. این مهاجم بلند قامت در ۸ بازی اصلا به میدان نرفت و در ۴ بازی هم به عنوان بازیکن جانشین در دقایق پایانی بازی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. در یک دیدار هم به دلیل مصدومیت ناچار شد در همان دقایق ابتدایی میدان را ترک کند.

مهاجم شماره ۷ آبی ها جمعا ۱۸ بار برای تیمش در این فصل به میدان رفته و ۱۲۵۵ دقیقه در میدان بوده است. این آمار نشان می‌دهد وی به ازای هر ۱۱۴ دقیقه حضور در میدان یک بار گلزنی کرده که این آماری جالب است و دیاباته را به عنوان گلزن ترین بازیکن مسابقات مطرح می کند.

نزدیک ترین بازیکن به دیاباته، عیسی آل کثیر است که به ازای هر ۱۵۵ دقیقه بازی یکبار گلزنی کرده و سومین بازیکن برتر نیز شهریار مغانلو مهاجم تیم پیکان و آقای گل فعلی مسابقات است. مقانلو که با ۱۲ گل در صدر جدول گلزنان برتر قرار دارد. این بازیکن به ازای هر ۱۶۷ دقیقه  بازی یکبار گلزنی کرده و از این نظر سومین گلزن برتر مسابقات است.


کد مطلب: 735293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735293/چرا-دیاباته-بهترین-گلزن-لیگ-برتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com