کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عزاداری محرم آمیخته با جان مردم است

برنا , 7 مرداد 1399 ساعت 10:20

نماینده مردم خمینی‌‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مراسم مذهبی و عزاداری اباعبدالله آمیخته با جان مردم است و بحث‌های جناحی در این مراسم جایی ندارد.


به گزارش جهان نیوز، «محمدتقی نقدعلی»، نماینده مردم خمینی‌شهر، در واکنش به نقدهای وارده نسبت به انتقادات وارده به تصمیم ستاد ملی مبارزه کرونا جهت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا موضع به حقی گرفته و تصمیم به جایی را اتخاذ کرده علت آن هم این است که نباید در تصمیم‌گیری‌ها تک بُعدی فکر کنیم.

نماینده مردم خمینی‌‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بیانات مقام معظم رهبری را درخصوص شب های قدر مرور کنید مشاهده می‌کنید که ایشان در بحث دعا و نیایش و نیاز مردم به آن تاکید کردند. لذا تصمیم گیرندگان باید در تصمیماتشان این موضوع مد نظر قرار دهند.

نقدعلی ضمن تاکید بر تاثیرات روحی دعا و نیایش تصریح کرد: توسل و ارتباط معنوی با اهل بیت جزو نیازهای ضروری است به عبارت دیگر همانطور که رعایت پروتکل‌ها به نوعی درمان و پیشگیری است و جلوی ابتلا را می گیرد، دعا، نیایش و توسل این بدی‌ها را دفع می کند و لذا قطعا قابل جمع است. همانطور که فعالیت های اجتماعی را با رعایت پروتکل‌ها انجام می دهیم برگزاری مراسمات مذهبی هم یکی از فعالیت‌های مهم اجتماعی و فعالیت‌های مهم عقیدتی و مذهبی، است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم هیچ منافات و مقابله‌ای با کرونا ندارد کمااینکه مطالبه عمومی هم است. همچنین این را هم مدنظر داشته باشیم که امروز جامعه ما، یک جامعه ایمانی است و این یک مطالبه عمومی است که اگر دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده این مورد را مدنظر قرار ندهند، نشان از عدم اهمیت به نظر مردم خواهد بود.

 
نقدعلی در پاسخ به اینکه اینگونه مسائل مذهبی جای برخوردها و انتقام‌جویی‌های جناحی است؟ خاطرنشان کرد: بحث مراسم مذهبی و عزاداری اباعبدالله آمیخته با جان مردم است و بحث‌های جناحی در این مراسم جایی ندارد. در مراسم محرم می‌بینید که اصولگرا، اصلاح‌طلب، معتدل، میانه‌رو و حتی مسیحیان کشور هم توسل دارند و در این مراسمات حضور پیدا می کنند. لذا اینکه برگزاری مراسمات مذهبی را حمل بر مسائل جناحی کردند، بی‌انصافی است.


کد مطلب: 735281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735281/عزاداری-محرم-آمیخته-جان-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com