کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چالش‌های ترامپ کمتر از ۱۰۰ روز مانده به انتخابات

باشگاه خبرنگاران , 7 مرداد 1399 ساعت 10:08

در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز تا برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده، رئیس‌جمهور این کشور با چالش‎‌هایی سیاسی بسیاری مواجه شده است.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باقی مانده، با دشواری‌های سیاسی مواجه شده است. این در حالی است که شمار زیادی از آمریکایی‌ها می‌گویند این کشور در مقایسه با همه دوران‌های قبلی در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در حال حرکت در مسیر اشتباهی است.

بدین ترتیب، رئیس جمهور کنونی آمریکا در شرایط دشواری برای انتخاب مجدد در مقابل جو بایدن نامزد دموکرات‌ها قرار گرفته است.

نظرسنجی‌های جدید آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی نورک نیز نشان می‌دهد میزان تأیید عملکرد ترامپ در ارتباط با همه‌گیری کووید-۱۹ به شدت کاهش یافته و تنها ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها از رویکرد او در این باره حمایت می‌کنند. حتی جایگاه ترامپ در بخش اقتصادی طی دو ماه گذشته با کاهش مواجه بوده است.

هافینگتن پست در ادامه نوشت: این مشکلات سیاسی سبب ایجاد یک تغییر ناگهانی در کاخ سفید در فصل تابستان و همچنین در کارزار انتخاباتی ترامپ شد. ترامپ پس از آن که ماه‌ها را صرف کم اهمیت نشان دادن این همه گیری و نادیده گرفتن ظهور مجدد این ویروس در چندین ایالت کرد، همین هفته گذشته هشدار داد احتمالا اوضاع رو به وخامت خواهد گذاشت و بهتر نخواهد شد.

او پس از آن که بار‌ها اهمیت استفاده از ماسک به منظور محدود کردن روند گسترش این ویروس را کاهش داد، اکنون از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا از ماسک استفاده کنند. رئیس جمهور آمریکا پس از تأکید در ارتباط با این موضوع که او می‌تواند در ماه اوت یک مجمع حزبی بزرگ را برگزار کند، در نهایت اعلام کرد از تلاش برای برگزاری چنین نشستی دست برداشته است.

چشم‌انداز‌ها درباره انتخاب مجدد ترامپ با شیوه مدیریت کرونا ربط دارد
هافینگتن پست افزود: تغییر رویکرد ناگهانی ترامپ بر واقعیات مرتبط با شرایطی تأکید دارد که او طی سه ماه مانده تا برگزاری انتخابات با آن مواجه است. حتی در حالی که او در تلاش برای متمرکز کردن رقابت خود با بایدن بر سر موضوعات چالش‌زای فرهنگی و ارسال پیام «قانون و نظم» است, اما چشم‌انداز‌ها در ارتباط با انتخاب مجدد ترامپ با شیوه مدیریت همه‌گیری کرونا ربط دارد و این که آیا رأی‌دهندگان بر این باورند که کشورشان تحت رهبری او بار دیگر در مسیر درست قرار خواهد گرفت یا خیر.

نظرسنجی ‌ای‌پی و نورک به صورتی واضح نشان‌دهنده چالش‌های پیش روی ترامپ است: از هر ۱۰ آمریکایی هشت نفر می‌گویند این کشور در حال حرکت در مسیری اشتباه است. این رقم بیشتر از هر زمانی در دوران ریاست جمهوری ترامپ است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تنها ۳۸ درصد از آمریکایی می‌گویند اقتصاد ملی در شرایط خوبی قرار دارد. این رقم در ماه ژانویه (دی-بهمن) -قبل از آن که شیوع این همه‌گیری سبب تضعیف بیشتر ابعاد زندگی روزمره شود- ۶۷ درصد بود.

ستاد انتخاباتی بایدن مشتاق است تا ماه‌های پایانی مانده به برگزاری انتخابات بر روی خود ترامپ متمرکز بماند و مطمئن است که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می‌تواند پیروز شود، اگر که این رقابت یک همه‌پرسی در مورد این موضوع باشد که آیا رهبر فعلی در طول چهار سال ریاست جمهوری‌اش موفق بوده است یا خیر.

کیت بدینگفیلد، معاون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، در سخنانی گفت: «مردم از یک دولت دودسته و در هم شکسته که قادر نیست کاری انجام دهد خسته شده اند.»
او همچنین گفت: «در حال حاضر برداشت مردم از ترامپ شامل نوعی آشفتگی سیاسی می‌شود.»

چند ماه گذشته به نفع کارزار انتخاباتی بایدن سپری شده است. او توانست سریعا حزب دموکرات را به روش‌هایی تقویت کند که هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، برای انجامش با دشواری‌هایی مواجه بود. تلاش بایدن برای کسب کمک‌های مالی -که در ابتدا یک نقطه ضعف برای او محسوب می‌شد- افزایش یافته است و این موضوع به ستاد انتخاباتی او اجازه می‌دهد تا زیرساخت‌هایش را تقویت و شروع به سرمایه‌گذاری در ایالت‌های پر چالش همانند تگزاس و جورجیا کند.

بایدن از واکنش‌ها به شیوه مدیریت کرونا از سوی ترامپ نفع می‌برد
بایدن همچنین از واکنش‌های مردم به شیوه مدیریت این همه‌گیری از سوی ترامپ سود برده است. برای مثال، سه آمریکایی از هر چهار آمریکایی از الزام مردم برای استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی -که ترامپ در ابتدا آن را رد کرده بود- حمایت می‌کنند.

یک آزمون دیگر در زمینه همه‌گیری برای رئیس جمهور در ماه‌های اوت و سپتامبر (مرداد، شهریور و مهر) خواهد بود، زیرا ترامپ و دولتش به صورتی تهاجمی در تلاش برای جلب نظر مردم برای بازگشایی مدارس هستند. این نظرسنجی نشان داد حدود یک سوم آمریکایی‌ها کاملا با این ایده مخالفند و این در حالی است که حدود نیمی از شهروندان آمریکایی می‌گویند یک سری اصلاحاتی باید در بخش زیرساختی انجام شود.

محدودیت‌هایی که این همه گیری بر توانایی نامزد‌ها برای سفر کردن و برگزاری تجمعات بزرگ گذاشته و این موضوع نیز بیشتر به نفع بایدن شده است. در حالی که تجمعات انتخاباتی ترامپ مملو از جمعیت بود بایدن زیاد در این زمینه مهارت نداشت. او در عوض چند ماه گذشته را صرف سخنرانی برای گروه‌های کوچک از میهمانان دعوت شده و روزنامه‌نگاران در نزدیکی خانه‌اش در دلاور کرد.

در حالی که ترامپ استدلال می‌کند بایدن توان و استقامت لازم برای حضور در یک مبارزه همه جانبه را ندارد, مشاوران بایدن می‌گویند رأی‌دهندگان می‌خواهند که رهبرانشان از همان دستورالعمل‌های بهداشت عمومی پیروی کنند که آن‌ها از دیگران می‌خواهند پیروی کنند.

در همین حال این مشاوران هشدار می‌دهند رقابت بایدن با ترامپ قبل از برگزاری انتخابات تنگاتنگ‌تر خواهد شد.

در مجموع ۳۸ درصد از آمریکایی عملکرد رئیس جمهور خود را در این سمت تأیید می‌کنند. این در حالی است که بیشتر جمهوری‌خواهان (۸۱ درصد)  عملکرد ترامپ را تأیید می‌کنند، اما تنها ۶۸ درصد از جمهوری‌خواهان شیوه مدیریت ترامپ را در ارتباط با همه‌گیری کرونا تأیید می‌کنند.

این در حالی است که ترامپ و مشاورانش نتایج این نظرسنجی‌ها برایشان مهم نیست و آن‌ها در این باره به نتایج نظرسنجی‌ها در سراسر تابستان سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کنند که نشان می‌داد کلینتون پیشتاز است، اما در روز برگزاری انتخابات نتیجه دیگری رقم خورد.


کد مطلب: 735279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735279/چالش-های-ترامپ-کمتر-۱۰۰-روز-مانده-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com