کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا مانع شور حسینی برای تشرف به کربلا در روز عرفه نشد +عکس

فارس , 7 مرداد 1399 ساعت 8:44

با وجود تأکید استاندار کربلا برای عدم پذیرش زائر در روز عرفه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، جمعی از عاشقان حسینی از شهرهای مختلف عراق، پیاده در حال حرکت به کربلا هستند تا در روز عرفه خود را به حرم ارباب برسانند.


به گزارش جهان نیوز، در آستانه روز عرفه، جمعی از مردم شهرهای مختلف عراق حرکت کرده تا خود را در این روز بافضیلت به کربلا و حرم سیدالهشدا (ع) برسانند.
 


این امر در حالی است که امسال به دلیل شیوع کرونا، شهرهای مقدس عراق همچون کربلا قرنطینه است و استاندار کربلا از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی به این شهر خبر داده و قرار بود فقط مردم کربلا برای زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شوند.
 

اما با توجه به فضیلت زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه و تأکید معصومان به زیارت اباعبدالله (ع) در این روز، جمعی از مردم عراق به صورت خودجوش و دسته‌جمعی از شهرهای مختلف با پای پیاده حرکت کرده تا در روز عرفه به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شوند.

با توجه به تعداد زائران، مسؤولان دولتی توانایی کنترل زائران و جلوگیری از حرکت آنها را ندارند و به گفته یکی از زائران سیدالشهدا (ع)، حرکت به سمت حرم ارباب و زیارت سیدالشهدا (ع) در روز عرفه برای بسیاری از مردم عراق امری واجب به شمار می‌رود؛ به همین دلیل در هر شرایطی در روز عرفه خود را به کربلا می‌رسانند.

در ادامه تصاویری از حرکت مردم عراقه به سمت کربلا برای حضور در حرم حسینی همزمان با روز عرفه را مشاهده می‌کنید:
 
 
 


کد مطلب: 735258

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735258/کرونا-مانع-شور-حسینی-تشرف-کربلا-روز-عرفه-نشد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com