جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶۴

روحانی: آمریکایی‌ها ۲۳بار درخواست مذاکره داده‌اند

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 735239
روحانی گفت: آمریکایی ها در این دو سال و سه ماه که از تحریم ها می گذرد، حداقل ۲۳ بار درخواست مذاکره داده اند اما ما نمایش نمی خواهیم و دنبال حل مساله هستیم.
روحانی: آمریکایی‌ها ۲۳بار درخواست مذاکره داده‌اند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) در نشست با تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی، گفت: همه تولیدات برای ما بسیار ارزشمند است و سال هم جهش تولید است و اساسا پایه اصلی حرکت جامعه و تامین نیاز جامعه، اشتغال در جامعه، صادرات به دست آوردن بازارهای هدف و یافتن جایگاه تولیدی در منطقه و جهان تولید است. شرکت‌های پتروشیمی و فولادی هم بار سنگین تولید و هم صادرات غیرنفتی را بر دوش دارند و تامین ارز مورد نیاز در بازار نیما و ایجاد اشتغال لازم برای نسل جوان و تحصیلکرده، در این دو بخش صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه محصولات ما می‌تواند از نظر کیفیت با محصولات سطح جهان رقابت کند، خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی و فولاد ما، جزو صنایع پیشرفته دنیا است طبیعی است که از لحاظ کیفیت اگر نتوانیم رقابت کنیم نمی‌توانیم بازار پایداری را در اختیار داشته باشیم. خوشبختانه زنجیره ما در فولاد یک قدم جلوتر است اما زنجیره در پتروشیمی باید یک قدم فراتر از آنچه تا امروز بوده بردارد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: البته آن تقسیم بندی که در محصولات اصلی پتروشیمی انجام می‌گیرد و اسم برده می‌شود آن محصولات را امروز بدست می آوریم اما باید محصولات تا مصرف نهایی برای مصرف کننده تولید شود. امروز بخشی از محصولات پتروشیمی، بخشی دیگری از پتروشیمی را تامین می‌کند و آن بخش هم بخش دیگر را تامین می‌کند.

 * باید به سمت تولید محصولات تا انتهای زنجیره مصرف برویم
رئیس جمهور تصریح کرد: باید به سمت تولید محصولات تا انتهای زنجیره برای مصرف کننده نهایی برویم. در برخی از جاها باید زنجیره پائین دستی را آماده کنیم.

وی ادامه داد: اگر پتروشیمی و فولاد را نداشتیم میلیارد‌ها دلار باید مصرف می‌کردیم تا این منابع را بدست تولیدکنندگان برسانیم اما امروز در بخش اعظمی از این محصولات بی نیاز هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جلوگیری از خام‌فروشی اقدام درستی است، گفت: (جلوگیری) از خام فروشی ثروت جامعه را بالا و اشتغال بوجود می‌آورد. وقتی یک محصول را خام عرضه می‌کنیم ارزش کمتری دارد اما امروز در پتروشیمی و فولاد از خام فروشی فاصله گرفته‌ایم.

* اهمیت صنعت‌های فولاد و پتروشیمی 
روحانی با اشاره به اهمیت صنعت‌های فولاد و پتروشیمی، گفت: ما در تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به دو برابر ظرفیت رسیدیم. هرچه تولید در قبل و بعد از انقلاب و در دولت‌های گذشته بوده، در این هفت سال معادل تولیدات آنها تولید و کار شده است که ارزشمند است. این کار شما(تولیدکنندگان) و شرکت‌های بزرگ و جوان‌های تحصیلکرده و کار مدیران و کارگران ما است.

رئیس جمهور افزود: همه دست به دست هم دادیم و تحول بزرگ را در فولاد و پتروشیمی ایجاد کردیم. ما یک تحول بزرگ را در پتروشیمی و فولاد ایجاد کردیم. گاهی در روزنامه‌ها می‌نویسند دولت باید اقداماتی که انجام می‌د‌هد بدهی آن را دولت بعد پرداخت کند این جواب ندارد چون وقتی ما به دولت آمدیم بدهی زیادی از دولت قبل را پرداخت کردیم و حالا هم دولت بعد، بدهی را پرداخت می‌کند.

*دو برابر شدن تولید بنزین در این دولت
وی با تاکید بر دو برابر شدن تولید بنزین در این دولت، اظهار داشت: در این دولت ۳۳ درصد محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یافته است. ما بخش عمده‌ای از گندم را قبلا می‌خریدیم اما الان برای نیاز و نان مردم خودکفا شده‌ایم. ما ۵ سال پشت سر هم در گندم خودکفا هستیم.

*مسئولین در کشور باید به فکر منافع ملی باشند
رئیس جمهور تصریح کرد: ما مسئولیت کشور را بر عهده داریم نه اینکه فقط مسئولیت دولت را برعهده داشته باشیم. رئیس جمهور یا دیگر مقامات که به ‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند مسئولیت‌ آنها، منافع ملی، اهداف ملی و نیازهای ملی است. دوران مسئولیت محدود است و ممکن است ۴ سال یا ۸ سال باشد ولی اساس مسئولیت حفظ کشور است.

روحانی با اشاره به اینکه مسئولین در کشور باید به فکر منافع ملی باشند، خاطر نشان کرد: ما الان در ۱۴ میلیارد دلار برای جهش دوم در پتروشیمی سرمایه گذاری کرده‌ایم و ۸ میلیارد هم برای جهش سوم  که سال ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد، سرمایه گذاری کرده‌ایم. 

*روحانی: در این دو سال بیش از ۲۳ بار از من تقاضای ملاقات برای مذاکره کردند
وی با بیان اینکه دوسال و سه ماه است در شدیدترین شرایط تحریمی هستیم، خاطر نشان کرد: آنها فکر می‌کردند پس از مدتی با آمریکایی ها تماس می‌گیریم همانطور که گفتند شماره تلفن دادیم اما در این دو سال اخیر بیش از ۲۳ بار از من تقاضای ملاقات برای مذاکره کرده اند.

 رئیس جمهور بیان داشت:  در سفر نیویرک در سال ۹۶، هشت بار از من تقاضای تماس (با آمریکا) کردند و در سال گذشته در سفر نیویورک تمام سران کشورهای غربی و اروپایی از ما خواستند (با آمریکا) مذاکره و ملاقات کنیم. ابایی از مذاکره نداریم اما دنبال نمایش نیستیم دنبال حل مساله هستیم.

وی تصریح کرد: تحریم آنها تروریسم اقتصادی بوده و در شرایط شیوع کرونا هم یک تروریسم دارویی را علیه ملت ایران اعمال کرده اند، اول باید کار خلافی را که شروع کرده اند خاتمه دهند و تحریم را بردارند. این نه یک پیش شرط بلکه یک واقعیت است.

روحانی تاکید کرد: ما در این دوساله و سه ماه همه مردم و تولید کنندگان در خط مقدم و صنعتگران فولاد و پتروشیمی هم در خط جلوی این مبارزه بودند. صادرکنندگان محصولات پتروشیمی و فولاد ، ارز خود را به موقع به کشور آوردند. مردم مطلع باشند اگر دولت می‌گوید در برابر تحریم می‌ایستم منوط به کمک همه است. 

*باید آب دریاها را به فلات قاره برسانیم
وی اظهار داشت: باید آب دریاها را به فلات قاره برسانیم و الحمد الله امسال سدهای فراوانی را به افتتاح رساندیم و تا آخر سال هم به افتتاح می‌رسانیم. تا اوایل سال آینده هم ۹ سد علاوه بر آنچه قول داده بودیم می‌سازیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به تعهدات خود متعهد است، خطاب به تولید کنندگان فولاد و پتروشیمی بیان داشت: هر جا بین بنگاه و کشور دو راهی ایجاد شد، منافع کشور را در نظر بگیرید. بازار سرمایه بهتر از بازار پولی است و رقم درشت‌تری به شما می‌دهد.  اینجا می خواهم به عنوان رییس‌جمهوری ملت ایران از این عزیزان برای اینکه کار بزرگی را انجام دادند در این ۲ سال و سه ماه انجام دادند، تشکر و سپاسگزاری کنم. من مطمئن هستم امسال و سال آینده هم با همان قدرت و شهامت و تولید بیشتر کار ادامه می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدان غربی غیرقابل اعتماد هستند..
Iran, Islamic Republic of
سلاح های داعش درمدت 10 سال ساخت چه کشورهایی است؟ آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی و با کمک های مالی کشورهای عربی تحت امر رژیم جنایتکارآل سعود!
مردم خود قاضی هستند و می توانند به خوبی این موضوع را درک کنند.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی، مذاکره شما با آمریکا، کشورهای اروپایی و... تاکنون حل مساله نبوده است چون اونها همکاری نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
رادیو بین المللی چین : جامعه جهانی باید تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کند
Iran, Islamic Republic of
ترامپ، مایک پمپئو، پنتاگون، وزیر خارجه امریکا به درخواست بنیامین نتانیاهو و با کمک مالی عربستان سعودی عامل اصلی حمله تروریستی به سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و... درفرودگاه بغداد هستند.
Iran, Islamic Republic of
ورشکستگان برجام و سیاستمداران منفعل که بعد از سیلی عین‌الاسد آمریکا، پیام‌های آرام‌بخش و حتی مذاکره مجدد برای هیئت حاکمه آمریکا می‌فرستادند بدانند در انتقام شهید آسمانی سردار حاج قاسم سلیمانی، این آغاز راه بوده و ولی‌امر مسلمین فرمودند: ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.
Iran, Islamic Republic of
چرا سلبریتی‌ها علیه آمریکا که با دو جنگنده خود برای هموطنان آن‌ها در آسمان کشور سوریه مزاحمت ایجاد کرده و موجب زخمی شدن آنان شدند توئیت نمی‌زنند؟ خودشان را به چند نخ سیگار فروخته‌اند؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان طوری از مجلس یازدهم سخن می‌گویند که انگار باید غول چراغ جادو ‌باشد و قرار است آرزوهای اقتصادی بر باد داده مجلس دهم و دولت تدبیر را یک شبه تحقق بخشد.
Iran, Islamic Republic of
آقایی به نام محبعلی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته اگر برجام به طور کامل از دست برود ایران با مخاطرات عظیمی مواجه می‌شود! لطف کنند چند مخاطره عظیم را نام ببرند. مگر برجام هنوز زنده است؟! اصلا امثال ایشان در چه فضایی سیر می‌کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
سناتور آمریکایی تت کروز آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را مانند اسلاف خود به گور خواهد برد. امام راحل و امام حاضرمان فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و روز به روز شاهد بالندگی نظام هستیم و صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا را می‌شنویم.
United States
فلاتِ قاره یا ایوان خشکی[۱]

به سطح شیب‌دار ملایم بستر آب‌های کم‌عمق دریاها گفته می‌شود
آب دریاها را به فلات قاره برسانیم یعنی چه؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی: مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی هرگز لغو نمی‌شود
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام نرخ مرغ به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید
111
Iran, Islamic Republic of
اگر مرغ پخته از این حرفها خندید تعجب نکنید .
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه اسرائیل جنایتکار شماره یک با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک هزاران بارعلیه مردم ایران دست به اقدامات تروریستی می زده است.
طلبکار شدن یک بدهکار! کره‌ جنوبی اموال ۸۴ میلیون ایرانی را بلوکه می‌کند و شاکی هم می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
طلبکار شدن یک بدهکار!
کره‌ جنوبی اموال ۸۴ میلیون ایرانی را بلوکه می‌کند و شاکی هم می‌شود!
کره جنوبی به جای اینکه ترتیباتی اتخاذ کند تا اموال بلوکه ۸۴ میلیون ایرانی را بازگرداند، با دعوت از سفیر ایران به تصمیم تهران برای شکایت از کره جنوبی از طریق مراجع رسمی بین‌المللی، معترض شده است!
Iran, Islamic Republic of
نرخ مرغ به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید/.
Iran, Islamic Republic of
محکومیت اقدام جنگنده‌ آمریکا علیه هواپیمای ماهان در سطوح بین‌المللی پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
نرخ گوشت 100 تا 110 هزار تومان نتیجه توافق هسته ای با آمریکا و اروپا و... بوده است
Iran, Islamic Republic of
پراید 80 تا 90 میلیون تومان نتیجه توافق هسته ای با آمریکا و اروپا و... بوده است
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی مردم و کشور نتیجه توافق هسته ای با آمریکا و اروپا و... بوده است
Iran, Islamic Republic of
گرانی ها درکشور نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و... بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا که ازسال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن است ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس توجهی نکرده است و نمی کند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
اروپایی که ازسال1357 تاکنون با ملت ایران دشمن است و هم حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین و هم حامیان اصلی رژیم صدام دیکتاتور بود ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس توجهی نکرده است و نمی کند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
اروپایی که درجنگ تحمیلی هشت ساله به دشمن ما انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی داده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس توجهی نکرده و نمی کند همه جانبه با کشورهای اروپایی گفت وگو، مذاکره، ملاقات، دیدار و همکاری می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی تجاوزگری‌های مستمر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
رژیم صهیونیستی ازسال 1974 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی در فلسطین، نوارغزه، لبنان و منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
مقابل آمریکا، در کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم
مقابل اسرائیل، در کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم
Iran, Islamic Republic of
جنگنده‌های متعرض به هواپیمای ایرانی از پایگاهی در اردن برخاسته بودند
اردن شریک جرم اقدام تروریستی آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دختر ۱۴ ساله/ قانون جنگل حقوق بشر آمریکایی کجاست
Iran, Islamic Republic of
اقدامات تروریستی آمریکایی ها علیه ملت ایران باید متوقف شود
Iran, Islamic Republic of
برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دختر ۱۴ ساله/ قانون جنگل شورای حقوق بشرسازمان ملل کجاست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
تشکر از رهبر کره شمالی
Iran, Islamic Republic of
رهبر کره شمالی: هسته‌ای بودن، بقای کشور ما را تضمین کرد
Iran, Islamic Republic of
اجرا قانون جنگل حقوق بشر آمریکایی، نیرو‌های وابسته به آمریکا کارکنان برخی ادارات در الحسکه را اخراج کردند
United States
بهترین دکترین، دکترین موازنه ی قوا در منطقه است که فقط با دستیابی ایران به سلاح اتمی بدست میآید.....
Iran, Islamic Republic of
شهادت ۴ کودک یمنی در انفجار بمب خوشه‌ای ساخت آمریکا و اروپا در مأرب برای جامعه جهانی شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران با آمریکا و اروپا از ابتدا غیرقانونی است چون به خاطر آمریکا و اروپا خودشان بمب اتمی و انواع سلاح های ممنوعه بمب های خوشه ای و سلاح های شیمیایی در اختیار دارند
آمریکا و اروپا حق صلاحیت مذاکره در باره صلح آمیز هسته ای ایران را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
همه راه‌ها برای طرح شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا باز است...
Iran, Islamic Republic of
اول بار درخواست مذاکرعه را کدام دولت داشت این مهمه
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2011 تاکنون به همراه داعش با کمک مالی عربستان سعودی و امارات درسایه سکوت سازمان های بین المللی، هزاران نفر مردم ایران را قتل عام کرده است.
دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هم تاکنون سکوت کرده اند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ بکارگیری ماهواره نور برای اولین بار
Iran, Islamic Republic of
مجامع بین المللی نسبت به ماجرای تعرض به هواپیمای مسافری ماهان سکوت نکنند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه روحانی، ظریف و عراقچی ازسال 1392 تاکنون هیچ گونه از حق وحقوق مردم ایران و کشور دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش دفاع و حمایت نکردند و نمی کنند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک درسال 2001 به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان به صورت غیرقانونی وارد افغانستان و سراسر منطقه خاورمیانه شدند ...
Iran, Islamic Republic of
ما ازسال 1357 تاکنون آمریکا را مانند رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
Iran, Islamic Republic of
باید پاسخ حقوقی و نظامی لازم به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان داده شود
Iran, Islamic Republic of
عملکرد و رفتار دولت روحانی تاکنون ثابت کرد که مشکلات مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به ترامپ و تحریم های آمریکا نداشته است و ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در هر جایی باشند مخل امنیت آن منطقه است...
Iran, Islamic Republic of
حمایت رسمی غرب از تروریست‌های تکفیری!
Iran, Islamic Republic of
50 درصد آمریکایی ها، کشورهای اروپایی و صهیونیست ها عامل اصلی قتل عام مسلمانان هستند.
50 درصد کشورهای اسلامی عامل اصلی قتل عام مسلمانان هستند.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره قبلی هم با آمریکا و کشورهای اروپایی و... نمایشی بوده است؟!!!
توافق هسته ای و برجام هم نمایشی بوده است؟!!!
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم فکری برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن پول ملی کشور بکند. اینکه نمی‌شود به واسطه ناکارآمدی دولت هر روز ارزش ریال در کشور پایین بیاید و مشکلات مردم بیشتر بشود.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور پس از 7 سال همچنان حل همه مشکلات را به آینده موکول می‌کنند! دیگر کی؟ .
Iran, Islamic Republic of
اعلام 25 میلیون کرونایی توسط رئیس‌جمهور و تکذیب آن از سوی وزارت بهداشت چه معنی و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا این به اصطلاح سلبریتی‌ها برای عدم برخورد با اشرار هشتگ می‌زنند ولی برای کسانی که جان خود را برای حفظ و آبادانی نظام و کشور فدا می‌کنند سکوت اختیار می‌کنند. .
Iran, Islamic Republic of
جنایتکاران بین‌المللی چون ترامپ و نتانیاهو با همراهی سلبریتی‌های خودفروخته همگی نگران اعدام 3 سارق مسلح آشوبگر شدند! کسانی که دستشان تا مرفق به خون هزاران نفر آلوده است. بسی تاسف به حال کسانی که با دشمنان قسم‌خورده ملت در یک مسیر گام برمی‌دارند!
Iran, Islamic Republic of
کشورهای غربی جنایتکار شماره یک ازسال 1945 تاکنون بزرگترین کننده حقوق بشر در جهان هستند..
Iran, Islamic Republic of
.......
Denmark
حسن روحانی اولین نفر درکشور بود درخواست مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی کرده است نتیجه مذاکره مردم ایران را تاکنون گرفتار کرده است..
Iran, Islamic Republic of
کسی حق ندارد دیگر از مذاکره و برجام دفاع و حمایت کند به خاطر که مذاکره و برجام عامل اصلی قتل عام و ترور مردم ایران بوده است.