پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

پیشنهاد ۱۵میلیارد دلاری اعراب برای توقف مقاومت

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 735229
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیشنهاد رشوه ۱۵میلیارددلاری در مقابل توقف مقاومت پرده برداشت.
پیشنهاد ۱۵میلیارد دلاری اعراب برای توقف مقاومت
به گزارش جهان نيوز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فاش کرد 2 ماه پیش به این گروه پیشنهاد شد در چارچوب معامله قرن، 15 میلیارد دلار را به‌عنوان کمک در مقابل توقف کامل فعالیت‌های مقاومت دریافت کند که این پیشنهاد را رد کرده است.

هنیه که با پایگاه قطری "لوسیل" گفتگو می‌کرد خبر داد، طرف‌هایی به حماس پیشنهاد کردند 15 میلیارد دلار به‌عنوان پروژه‌های زیربنایی در نوار غزه هزینه کند و در مقابل این گروه از مقاومت دست بردارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه در این زمینه گفت: به حماس پیشنهاد شد سلاح را کنار گذارد و تمام نیروهایش را در نیروهای پلیس ادغام کند، در حالی که اداره نوار غزه به‌شکل مجزا در اختیارش قرار می‌گیرد اما در عین حال از مقاومت و قدس چشم‌پوشی کند.

اسماعیل هنیه تأکید کرد جنبش حماس هرگز معامله ترامپ یا هر پیشنهاد دیگری را در این زمینه نخواهد پذیرفت.

وی که هم‌اکنون در قطر اقامت دارد تأکید کرد از نقش قطر در نزدیک کردن دیدگاه‌های فلسطینی استقبال می‌کند و این کشور با توجه به روابط خوبی که با تمامی طرف‌های فلسطینی دارد می‌تواند نقشی بی‌طرفانه را در گفتگو بین جنبش‌های فتح و حماس ایفا کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خبر داد کنگره مردمی فلسطینی با حضور ابومازن به‌زودی در نوار غزه برگزار خواهد شد.

هنیه در عین حال خبر داد نتایج انتخابات ریاست جمهوری پیشِ‌روی آمریکا تأثیرات خود را بر مسئله فلسطین خواهد داشت و در صورت تغییر در کاخ سفید تأثیراتی بر معامله ترامپ و بحران روابط در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به وجود خواهد آمد.

او خبر داد قطر طی 10 سال گذشته یک‌میلیارد دلار به نوار غزه کمک کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حالا شاید با ۵۰ ملیارد دلار بشود کاری کرد!!!