پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳۹
در واکنش به اظهارات نماینده‌ آمریکا در امور افغانستان مطرح شد؛

موسوی: هیچ صداقتی در گفتار و کردار ‌آمریکایی‌ها وجود ندارد

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 735208
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ گونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: گفت و گوهای بین الافغانی باید با محوریت دولت افغانستان باشد و ما هرگونه دخالت خارجی را در این باره مردود می‌دانیم.
موسوی: هیچ صداقتی در گفتار و کردار ‌آمریکایی‌ها وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه،  امروز-دوشنبه- در نشست خبری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اصحاب رسانه برگزار شد، فرارسیدن عید قربان و روز عرفه را به ملت ایران و عموم مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت:‌ سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد را در پیش رو داریم. آخرین حربه صدامیان، اقدام وطن‌فروشان بود که در روزهای پایانی جنگ با تجهیزاتی که دشمن متجاوز به آنها داده بود، به کشور حمله کردند.  

وی با بیان اینکه مردم آن خطه دلاوری‌هایی از خود نشان دادند که در تاریخ ثبت شده است، افزود: منافقین تروریست‌های پیر و فرتوتی هستند و کاری پیش نمی‌برند ولی در آن موقع هم که جوان بوده و با حمایت خارجی‌ها سازوبرگی داشتند، کاری نمی‌توانستند بکنند.  

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اظهارداشت: منافقین در میان مردم منفور هستند. آنها به نوکری متجاوز تن دادند و این وطن‌فروشی هیچ گاه از خاطره ملت ایران فراموش نمی‌شود. مردم ایران حمایت دشمنان از این گروهک منفور را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.  

موسوی با مرور تحولات دیپلماتیک طی یکی دو هفته گذشته اظهارداشت: وزیر امور خارجه سفری به مسکو داشت و علاوه بر دیدار با همتای روس خود، یک ساعت هم از طریق تلفن امن با آقای پوتین درخصوص مهمترین دغدغه‌های دو کشور گفت‌وگو کرد. ایشان قبل از سفر به مسکو، سفر فشرده و پرباری هم در بغداد و هم اقلیم کردستان عراق داشتند.  
وی افزود: مذاکرات در جو مثبت، صمیمی و عالی برگزار شد که منتج به سفر نخست‌وزیر عراق به تهران در راس یک هیات بلندپایه شد. آقای عراقچی هم سفری به افغانستان داشتند و ضمن دیدار با مقامات این کشور، در کنفرانسی هم حضور یافتند.

هیچ گونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها وجود ندارد/ گفت و گوهای بین الافغانی باید با محوریت دولت افغانستان باشد
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا درباره ادعای زلمای خلیل‌زاد نماینده‌ آمریکا در امور افغانستان مبنی بر اینکه ایران در فرایند صلح افغانستان همکاری نمی کند، ‌اظهارداشت: هیچ گونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها در خصوص منطقه ما به ویژه همکاری در افغانستان وجود ندارد و ما حضور آنها در منطقه موجب بی‌ثباتی و ناامنی به ویژه در افغانستان می‌دانیم.

موسوی تاکید کرد: آنچه برای ایران مهم است گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است که باید با محوریت دولت کابل باشد و ما هرگونه دخالت خارجی را در این باره مردود می‌دانیم. البته جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌هایی دارد که از این ظرفیتها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان استفاده می‌کنیم.

 وی افزود: آمریکا بعد از شکست‌هایی که در منطقه و افغانستان داشت، به گفت‌وگو با برخی از گروه‌ها روی آورد که این گفت و گوها برای نجات از شکست بوده و از روی خیرخواهی و صلح برای ملت افغاستان نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی بیان کرد: آمریکایی‌ها انواع و اقسام راهزنی‌ها را امتحان می‌کنند. آنها از راهزنی دریایی به راهزنی هوایی رسیده‌اند. اقدام خطرناک آنها علیه هواپیمای ایران در آسمان سوریه اقدام خطرناک و تهدید تروریستی بود که خلاف موازین بین‌المللی است.

 اقدام لازم را برای پشیمان کردن ‌آمریکا انجام می‌دهیم
این دیپلمات ارشد با بیان اینکه وزارت خارجه با کمک ستاد کل نیروهای مسلح، قوه قضاییه و سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات لازم را برای پشیمان کردن آمریکا در این اقدام انجام می‌دهد، یادآور شد: ایران از طریق نمایندگی خود در سازمان ملل اقداماتی را شروع کرده و اقدامات دیگر هم در دست اقدام است.

 موسوی گفت: وقتی گزارش کامل به ما برسد اقدامات حقوقی دیگری و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد. ضمن اینکه اقدام متقضی در پاسخ به این رفتار خصمانه را خواهیم داد.

 آمریکا به هدف خود در ادامه تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌رسد
وی همچنین درباره ادعای پمپئو مبنی بر تضمین تداوم تحریم‌های تسلیحاتی ایران عنوان کرد: آمریکایی‌ها از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکردند. فشارهای زیادی به همه کشورها هم در سطح شورای امنیت و هم منطقه‌ای آوردند. ولی هم به دوستان و هم اعضای شورای امنیت گفته‌ایم این مسئله قابل قبول نیست که ایران تحت فشار آمریکا از حق قانونی خود که در قطعنامه ۲۲۳۱ هم آمده، محروم ‌شود.

موسوی اضافه کرد: تا آنجایی که رایزنی داشته و با دوستان خود تماس برقرار کرده‌ایم، رسیدن به این هدف از سوی آمریکا را بعید می‌دانیم و احتمال نمی‌دهیم کشورهای دیگر به خواسته‌های قلدرمابانه و نامشروع آمریکا تن بدهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: امیدواریم فشارهای آمریکا متوقف شود و متوجه شوند که کار عبث و بیهوده‌ای را انجام می‌دهند. ایران هم تلاش‌های خود را خواهد کرد تا به حق قانونی و مشروع خود برسد.

وی همچنین درباره ارزیابی ایران از برنامه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا اظهار داشت: این موضوع مسئله داخلی آمریکا است و ارتباط مستقیمی به ایران ندارد. ایران از چهار دهه گذشته، همه دولت‌ها را با گرایش‌های مختلفی آزموده است. ملت ایران حافظه تاریخی قوی دارد و در حافظه خود سپرده که چه در دولت‌های دموکرات و چه در دولت‌های جمهوریخواه شاهد اقدامات خصمانه علیه ایران بودیم.  

برای ایران رفتار و عملکرد دولت آمریکا اهمیت دارد
با بیان اینکه برای ایران مهم نیست که چه دولتی با چه گرایشی بر سرکار می‌آید، تصریح کرد: در انتخابات هر حرفی زده می‌شود. ما به عملکرد نگاه می‌کنیم و متناسب با شرایط، واکنش‌های مقتضی را در آن زمان خواهیم داشت. ما حساب ویژه‌ای مبنی بر اینکه چه دولتی بر سرکار باشد، نکردیم.  

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که چه تمهیدی اندیشیده شده تا فرانسه اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به رسانه‌ها ندهد، گفت: فرانسه تکنولوژی خوانش این هواپیما را داشت. خوانش جعبه سیاه طبق اصول و ضوابطی و با حضور همه کشورهای ذینفع انجام می‌شود و فکر نمی‌کنم آنها دست به این اقدام بزنند. آنها موظف هستند اطلاعات را استخراج کرده و در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهند.  

موسوی درباره پیامی که ظریف برای رییس جمهور روسیه به مسکو برد، هم گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود و همانطور که ملاحظه کردید، در سفر الکاظمی به تهران هم وزیر خارجه حضور نداشت. ما رایزنی‌های مستمری با مقامات روسی داریم و با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و تحولات پیش رو لازم بود این سفر انجام و پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور روسیه انتقال داده شود.  

وی با اشاره به محورهای رایزنی ظریف در مسکو بیان کرد: یک بخش رایزنی‌ها در مورد فشار آمریکایی‌ها برای ادامه محدودیت‌های تسلیحاتی بود که لازم بود در این باره گفت‌وگو شود. علاوه بر این بحث تمدید قراردادی که از ۲۰ سال قبل با روسیه داشتیم، هم در این سفر مطرح شد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این قرارداد ۱۰ ساله اسفند ۷۹ امضا شد و در ادامه دو بار در بازه‌های زمانی پنج ساله تمدید شد. در این سفر گفت و گوهایی شد تا قرارداد طویل المدت تر بین دو کشور داشته باشیم و با اصلاحاتی این قرارداد را تمدید کنیم.

موسوی درباره لغو سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان و اینکه آیا او حامل پیامی از ریاض به تهران بوده است، گفت: در مورد سفر الکاظمی به عربستان به اطلاعاتی که دولت عراق منتشر کرده، اکتفا می‌کنم. وقتی مقامات یک کشور به کشور دیگر می‌روند علاوه بر مسائل دوجانبه، در خصوص مسائل منطقه‌ای هم صحبت می‌شود. مسائل منطقه‌ای، برخی ناسازگاری‌ها و سوءتفاهم‌ها هم می‌تواند محور چنین گفت‌وگوهایی باشد.  

وی گفت: منطقه و همسایگان اولویت اصلی‌ و نخست ما هستند و ما می خواهیم روابط متوازن و متقابلی با کشورهای مختلف از جمله عربستان داشته باشیم. کشورهای مختلف در مقاطع مختلف اعلام آمادگی کردند که دیدگاه‌های دو کشور را به یکدیگر نزدیک کنند که اگر این مسئله رخ دهد ما آماده هستیم تا کار با حسن نیت پیش برود.

هوک حرف مفت زیاد می‌زند/آمریکایی‌ها به دوره گردی افتاده‌اند
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر برایان هوک به منطقه هم گفت: هوک حرف مفت زیاد می‌زند؛ او با توجه به شرایط داخلی آمریکا و براساس توهماتی که دارد، به دوره‌گردی افتاده که بر آنها حرجی نیست. حرف‌ آنها بویژه ادعایشان درباره ایستادن در کنار مردم ایران بی‌پایه و اساس است که نیازمند پاسخگویی هم نیست.

موسوی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل مردم ایران است، اظهار داشت: آیا رییس جمهور آمریکا با فشار حداکثری، تروریسم اقتصادی و بستن راه‌های قانونی برای انتقال دارو و تجهیزات برای کودکان صعب‌العلاج انجام داده، کنار مردم ایران است؟ وقتی کشوری با قلدری از توافق هسته‌ای خارج شده و ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهد، در کنار مردم ایران ایستادن است؟

این مقام ارشد در وزارت امور خارجه درباره پاسخ اروپایی‌ها به نامه ظریف هم گفت: درخصوص نامه‌ای که ظریف به بورل نوشت و درخواست  فعال شدن مکانیزم حل اختلاف در برجام، آنها فقط گفتند دریافت کردیم. من فکر نمی‌کنم پاسخ رسمی به نامه ایران داده باشند.

 کره ای‌ها اراده شخص ثالث را در روابط دو کشور دخالت ندهند
موسوی درباره تلاش‌های ایران برای بازپس‌گیری پول‌های خود از کره جنوبی اظهارداشت: در ملاقات‌هایی که در سطوح مختلف با مقامات کره‌ای داشته‌ایم، اقدام آنها را خلاف روابط دوستانه و سنتی بین دو کشور عنوان کردیم و از آنها خواستیم اراده شخص ثالث را در روابط دیرینه دو کشور دخالت ندهند.

وی تاکید کرد: بهانه‌ای که کره‌ای‌ها می‌آورند مبنی بر اینکه فشارها و تحریم‌های آمریکا مانع از پرداخت پول ایران می‌شود، از نظر ما مسموع نیست و انتظار داریم به تعهدات خود عمل کرده و اگر ادعای مستقل بودن دارند، به ملت ایران نشان دهند که تحت تاثیر کشورهای ثالث قرار نمی‌گیرند و پول ملت ایران را آزاد کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما دخالتی در روابط کشورها با یکدیگر را نداریم ولی خواست ما این است که بدون دخالت کشورهای ثالث، پول ملت ایران را که در شرایط کنونی برای مقابله با کرونا و کنترل عواقب آن هزینه می‌شود، آزاد کنند.

موسوی در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه اجازه حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهیم، بیان کرد: ما نه حضور نظامی داریم و نه می‌خواهیم تا ابد در جایی باشیم. حضور ایران در سوریه به درخواست دولت مشروع و قانونی این کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایران در سوریه مستشاری است، یادآور شد: موجودیت رژیم صهیونیستی هم برای ما و هم بسیاری از کشورهای منطقه، نامشروع و غیرقانونی است. آنها در جایگاهی نیستند که بگویند ایران در کجا و به چه نحوی حضور داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لبنان از آمریکا شکایت می‌کند
وزیر بهداشت لبنان گفت: این وزارتخانه به نمایندگی از مسافرین پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که از اقدام خصمانه دو جنگنده آمریکایی آسیب دیده‌اند به نهادها و سازمان های بین‌المللی شکایت می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد
ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 14:52

منابع محلی در مناطق مرزی سوریه با عراق از تحرکات مشکوک ائتلاف آمریکایی و شبه نظامیان کُرد در مناطق اطراف پایگاه «الجزیره» خبر دادند.
Iran, Islamic Republic of
حمله ناو نظامی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران
در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه ایران از سال 1367 تاکنون هنوز هم علیه آمریکا شکایت نکرده است نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
لبنان از آمریکا شکایت می‌کند/ دولت ایران از آمریکا شکایت نمی کند و تاکنون نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
کنگره آمریکا کمک 38 میلیارد دلاری به اسرائیل را تصویب کرد
سنا و مجلس نمایندگان آمریکا اختصاص 38 میلیارد دلار برای کمک دفاعی به اسرائیل را تصویب کردند.
Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا از تعرض به هواپیمای ماهان اخلال در روابط ایران، سوریه و لبنان بود
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آمریکا از تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان خدشه دار کردن روابط ایران، سوریه و لبنان بود.
Iran, Islamic Republic of
چرا جرم اوباما از ترامپ بیشتر است؟/تحریم‌هایی که اوباما وضع کرد و ترامپ از آن بهره‌برداری...!
در ژوئن سال 2010 باراک اوباما بلافاصله پس از صدور قعنامه شورای امنیت سازمان ملل قانون «سیسادا» یا قانون تحریم‌های جامع ایران را امضا کرد. این قانون تحریم‌های گسترده‌ای را بر بخش‌های گوناگونی در حوزه‌هایی همچون نفت و گاز را به ایران تحمیل می‌کرد. با این حال شاید موثرترین بند این قانون ماده 104 آن بود.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون درافغانستان چه غلطی می کند.
ناتو ازسال 2001 تاکنون درافغانستان چه غلطی می کند..
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران ازسال 1332 تاکنون تنها کشور درمنطقه است که آمریکا جنایتکار شماره یک مبارزه می کند
Iran, Islamic Republic of
تروریست‌های تحت حمایت اردوغان اموال مردم سوریه را غارت کردند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا می داند اقدام متجاوزانه اش درباره هواپیمای ایران بی پاسخ نمی ماند
Iran, Islamic Republic of
6 کشور اروپایی جنایتکار شماره یک ازسال 1357تاکنون به همراه آمریکا شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، اشرار، آشوبگران و اغتشاشات در ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
و این درحالی است که مدعیان حقوق بشر جنایتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به درخواست رژیم صهیونیستی و با کمک مالی عربستان سعودی دست به اقدامات تروریستی می زند.
Iran, Islamic Republic of
برای اولین‌بار آمار و اسامی ۱۵۰۳ شهید جنایت‌های منافقین مورد حمایت صدامآ مریکا، اروپا، عربستان سعودی و اسرائیل در سال ۶۷ منتشر شد
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل به دنبال جلوگیری از استقرار ایران در سوریه است
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل‌: پاسخ حزب‌الله لبنان قطعی است
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ضدایرانی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران این بار در کویت
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.
Iran, Islamic Republic of
سرویس‌های امنیتی منطقه با کمک مالی عربستان سعودی در حادثه تروریستی چابهار نقش داشتند.

سرویس‌های امنیتی منطقه با کمک مالی عربستان سعودی در حادثه تروریستی چابهار نقش داشتند.
Iran, Islamic Republic of
99 درصد عربستان سعودی عامل اصلی حادثه تروریستی تهران، اهواز، شرق کشور و چابهاراست.
تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان سگ دست نشانده عربستان سعودی درمنطقه و جهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه اسرائیل جنایتکار شماره یک با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک هزاران بار علیه ایران دست به اقدامات تروریستی زده است.
Iran, Islamic Republic of
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
فیلم همراهی القاعده با عربستان درتجاوز به یمن.
عربستان برای القاعده دریمن سلاح می فرستاد.
علنی شدن همراهی القاعده با عربستان دریمن+ فیلم
عربستان درجنگ یمن ازداعش و القاعده کمک گرفته.
آل سعود القاعده یک هدف را دنبال می کنند.
آل سعود و داعش یک هدف را دنبال می کنند.
آل سعود به علت جنایات جنگی دریمن و منطقه باید محاکمه شود.
ترامپ یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
ترامپ تاکنون حتی یک حرف درست نزده است.
Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشر خیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار در ازای دریافت پول سعودی، بر جنایت قتل «خاشقجی» سرپوش می گذارند
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی، امارات و پاکستان عامل اصلی حمله تروریستی به پایگاه سپاه نیکشهر هستند.....
Iran, Islamic Republic of
اگر حمایت های آمریکا جنایتکار شماره یک، کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک و کشورهای منطقه نبود، رژیم صدام دیکتاتور نمی توانست به ایران حمله کند..
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
روحانی: آمریکایی ها ۲۳بار درخواست مذاکره دادند....
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی آغاز کننده درگیری امروز بود
صهیونیست‌ها در انتظار مجازات باشند
Iran, Islamic Republic of
رادیو بین المللی چین : جامعه جهانی باید تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کند
Iran, Islamic Republic of
جنایات وحشیانه گروهگ تروریستی منافقین مورد حمایت کشورهای اروپایی به سرکردگی آمریکا ازسال 1357 تاکنون درترور هزاران نفر مردم کوچه و بازار، ازحافظه ملت ایران پاک نخواهد شد.....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدان غربی غیرقابل اعتماد هستند..ند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
هرملت و دولتی به آمریکا اعتماد کند ضربه خواهد خورد..
Iran, Islamic Republic of
من به شدت نگران برنامه هسته ای رژیم جعلی صهیونیستی هستم.
Iran, Islamic Republic of
لیبرمن: نصرالله ثابت کرده به حرفش عمل می‌کند
Iran, Islamic Republic of
تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه
mahshid
Iran, Islamic Republic of
....