جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش رئیسی به تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 735198
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین الملل است و به هیچ وجه قابل گذشت نیست، گفت: دادستانی کل و معاونت بین الملل قوه قضاییه شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.
واکنش رئیسی به تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه راهکار پایان شرارت‌های آمریکا در منطقه اخراج آن‌ها از منطقه است، گفت: تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین الملل است و به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد تا دادستانی کل و معاونت بین الملل قوه قضاییه شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.
 
وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هیچ اخلالی در نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و ریالی کشور را برنمی تابیم و برخورد می‌کنیم؛ اما رسیدگی به پرونده‌های متعدد تخلفات ارزی واردکنندگان، ارز‌های صادراتی، ارز‌های مداخله‌ای و یا دلالان کف خیابان چاره مشکلات بازار ارز نیست.

آیت الله رییسی تصریح کرد: برخورد‌های پلیسی و قضایی ضروری است، اما ساماندهی بازار ارز نیازمند مدیریت توسط دولت است و دولت باید با جدیت نسبت به مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها اقدام کند.
 
رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از دیوان عالی کشور به خاطر آراء اخیر صادره در بازگرداندن منابع طبیعی که در سفر دیروز مورد تقدیر مردم لواسان نیز بوده است، خطاب به مسئولان قضایی گفت: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز ملاحظه این و آن را نکنید، اما اولویت را در برخورد‌ها به دانه درشت‌ها و تخلفات بزرگتر اختصاص دهید. هیچ دری به روی قاضی بسته نیست؛ قاطع، قانونمند و با رعایت اولویت‌ها برخورد کنید. اگر متخلفین در هر پست و مقامی که باشند جدیت و بی رودربایستی بودن مقامات قضایی را ببینند خاضع خواهند شد.
 
وی ادامه داد: مسئولان اجرایی هم نسبت به تخلفات در ساخت و ساز‌ها حساس باشند تا تخلف پا نگیرد و راه برای قانونمداران باز باشد و برای قانونشکنان سد شود.

مشروح خبر متعاقبا منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *