کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرشتگان کدام اعمال انسان را می‌نویسند؟

فارس , 6 مرداد 1399 ساعت 10:07

اعمال جوارحی، شامل هر آنچه انسان با اعضا و جوارحش انجام می‏‌دهد مثل دیدن، شنیدن، چشیدن و امثال آن است. لذا سخن‏‌های بندگان هم نوشته می‌‏شود، چه سخن آشکار باشد و چه آهسته.


به گزارش جهان نیوز، مرحوم ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود، به موضوع «صحبت‌های در گوشی هم نوشته می‌شود» پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

اعمال جوارحی، شامل هر آنچه انسان با اعضا و جوارحش انجام می‏‌دهد مثل دیدن، شنیدن، چشیدن و امثال آن است. لذا سخن‏‌های بندگان هم نوشته می‌‏شود، چه سخن آشکار باشد و چه آهسته. برای فرشتگان الهی تفاوتی نیست بین سخنی که انسان جهراً بگوید یا سرّاً؛ هر دو نوشته می‏‌شود:

«أَمْ یَحْسَبُونَ أَنَّا لاَ نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْوَاهُمْ»؛ این‏‌ها گمان می‌‏کنند که اسرار و نجوایشان را ما نمی‏‌شنویم. منظور، سخنی است که در گوشی، آهسته و به طور سری می‏‌گویند.
«بَلَى وَ رُسُلُنَا لَدَیْهِمْ یَکْتُبُونَ»[۱]؛ آری فرستادگان ما نزد آنها هستند و می‌‏نویسند.
بالاتر از نوشتن اعمال، ‏حتّی اندیشه‏‌های من، شما و آنچه در فکر ما می‏‌گذرد هم نوشته می‏‌شود؛ اگرچه به زبان جاری نکنیم و به عمل منجر نشود؛

«إِنَّ رُسُلَنَا یَکْتُبُونَ مَا تَمْکُرُونَ»[۲]؛ فرستادگان ما آنچه را در درون شماست، می‌‏نویسند. «تَمْکُرُونَ» به معنای مکر کردن است؛ یعنی نقشه‏‌ها و حیله‏‌های شیطانی که در درون شماست و هنوز جامه عمل نپوشانده است هم، نوشته می‌‏شود.

[۱]. سوره ‌مبارکه زخرف، آیۀ ۸۰
[۲]. سوره ‌مبارکه یونس، آیۀ ۲۱
 


کد مطلب: 735158

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735158/فرشتگان-کدام-اعمال-انسان-می-نویسند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com