کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش پمپئو در ترور سردار سلیمانی

5 مرداد 1399 ساعت 21:07

روزنامه گاردین در سرمقاله ای از نقش وزیر خارجه آمریکا در ترور سردار سلیمانی در ماه ژانویه سال جاری میلادی پرده برداشت.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه گاردین امروز یکشنبه در سرمقاله ای به قلم «سایمون تیسدال» (Simon Tisdall) از نقش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ترور سردار سلیمانی در ماه ژانویه سال جاری میلادی پرده برداشت.

«سایمون تیسدال» در این خصوص نوشت: پمپئو با گفتن این سخن که ژنرال قاسم سلیمانی تهدید فوری برای منافع ایالات متحده بود، ترور وی را توجیه کرد؛ این در حالیست که «اگنس کالامارد» ( Agnès Callamard) بازرس سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی با غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام کرد که هیچ مدرک و سندی برای اثبات این ادعای پمپئو وجود ندارد.

در ادامه این افشاگری آمده است: پمپئو با نفوذترین مشاور ترامپ و جانشین احتمالی او، چهره بی پرده، مهاجم و دروغگوی آمریکاست. پمپئو و همکاران تندرو وی، هر کاری که از دستشان برمی آمد برای جلوگیری از بازنگه داشتن خطوط تماس انگلیس و هم‌پیمانان اروپایی‌اش با ایران پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام) به انجام رساندند.

این سرمقاله می افزاید: آن ها (پمپئو و مقامات تندروی همکارش) ظاهرا اکنون به همراه (رژیم) اسرائیل به جنگ پنهان خرابکارانه علیه تهران روی آورده اند و در صورتیکه این اقداماتشان به جنگ منجر شود، از انگلیس هم انتظار حمایت دارند.


کد مطلب: 735115

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/735115/نقش-پمپئو-ترور-سردار-سلیمانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com