پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶
آفتاب یزد:

عملکرد روحانی برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 735114
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در گزارشی نوشت:عملکرد دولت روحانی برای بسیاری گران تمام شده است از جمله برای مردم و سفره معیشت‌شان اما نوع گرانی برای خود اصلاح‌طلبان متفاوت است.
عملکرد روحانی برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد
به گزارش جهان نيوز، شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد اصلاح‌طلبانی که دو دوره با حمایت‌های خود حسن روحانی ِ کمتر شناخته شده را راهی پاستور کردند حالا برسر همان تصمیم یعنی حمایت از روحانی در پایین‌ترین سطح محبوبیت خود در طول 23 سال اخیر باشند.

عملکرد دولت روحانی برای بسیاری گران تمام شده است از جمله برای مردم و سفره معیشت‌شان اما نوع گرانی برای خود اصلاح‌طلبان متفاوت است. جریانی که در طول بیش از دو دهه همواره به سرمایه اجتماعی و حمایت‌های مردمی خود می‌بالید حالا در وضعیت متفاوتی است.

حدود یک ماه پیش محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا داد، خروج عارف از نهادی که در همه انتخابات‌های اخیر از جمله مجلس 94، ریاست جمهوری و شورای شهر 96 عملکرد موفقی داشت در واقع حاکی از این بود که حالا شرایط فرق کرده است.

در همین راستا جدیدترین خبر این است که رئیس دوره شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان دیگر مکانیزمی که به طور گسترده در سراسر کشور فعال بود نیز استعفا داده است تا عملا دو نهاد و مکانیزم اصلی جریان اصلاحات به بن بست برسد!

حزب اراده ملت ایران روز پنج‌شنبه هفته گذشته طی بیانیه‌ای جدیدترین مواضع سیاسی خود را منتشر و در بیانیه خود تاکیدکرد که دیگر امیدی که در پیوستن به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان داشته بر باد رفته است. در بخشی از این بیانیه آمده بود که حزب در پنج سال اخیر موکدا پیگیر شکل‌گیری مکانیسم نقد درون جریانی و آسیب‌شناسی اصلاح‌طلبان بود ولی چون گذشته فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و هر بار به بهانه‌ای از این مسئولیت مهم و ضروری برای بازسازی جریان اصلاحات غفلت و کوتاهی شد.

حالا روشن شده دبیرکل این حزب یعنی حکیمی پور از ریاست دوره‌ای جبهه هماهنگی نیز استعفا داده است.

داریوش قنبری درباره شرایط این روزهای اصلاح‌طلبان به «آفتاب یزد» گفت: قطعا اصلاح‌طلبان تشکیلاتی را برای ایجاد وحدت در میان خود خلق خواهند کرد اما این نیز واقعیتی است که در شرایط فعلی تشکل‌های اصلاح‌طلب پراکنده هستند و به لحاظ قانونی در شرایط مناسبی قرار ندارند اما مشکلی نیست که قابل حل نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متأسفانه دولت فعلی به علت سرگرم شدن به مذاکرات هسته‌ای، از بسیاری امورغفلت کرد .
Iran, Islamic Republic of
گرانی چند صد درصدی قیمت فولاد و مصالح ساختمانی را چه کسی باید پاسخ دهد؟! چرا کسی پاسخگو نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
اداره برق در هر دوره مبلغ 50 تومان کمتر یا بیشتر تحت عنوان بدهی قبلی از مشترکین دریافت می‌کند که در مقایسه با چندین میلیون مشترک برق رقم درشتی می‌شود. این کار چه توجیه شرعی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین آستان قدس رضوی درخواست می‌شود فکری به حال کارکنان شرکتی شاغل در این آستان مقدس در مورد همسان‌سازی حقوق‌ها داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
....
...