پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بهترین و ارزان ترین سیم کارت‌های ترکیه را از کجا بخریم؟

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 735086
حتی حیاتی‌تر از آب؛ خرید سیم کارت در ترکیه
 هنوز نرسیده دلتان برای خانواده‌تان تنگ شده؟ دلتان می‌خواهد با گربه‌ی خانگی‌تان خوش و بش کنید یا می خواهید سفارشات لازم را مبنی برآب دادن گل‌ها و عوض کردن آب ماهی‌ها بدهید! نگران نباشید از همان فرودگاه  هنوز عرقتان خشک نشده، می‌توانید سیم کارتی انتخاب کنید و بخرید که با اینترنت فعال به شما اجازه‌ی همه‌ی این کارها را بدهد. اما یک پیشنهاد هیجان انگیزتر مخصوصا برای افرادی که همیشه قبل از سفر منظم و مرتب همه چیز را آماده می کنند و با برنامه ریزی کارها را پیش می‌برند، دارم: خرید سیم کارت ترکیه در ایران، از طریق پین تاتی! کافی است با ما تماس بگیرید.

شرایط و مراحل خرید  سیم کارت ترک تلکام
  • ارسال کپی پاسپورت به شماره واتساپ پین تاتی
    واریز وجه سیم کارت به حساب پین تاتی (اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید هم زمان با تحویل سیم کارت درب منزل وجه سیم کارت را پرداخت نمایید.)

    تایید و پر کردن فرم تحویل سیم کارت
    نکته: با توجه به قوانین اپراتورهای همراه ترکیه، فعال‌سازی سیم‌کارت، تنها پس از ورود به کشور ترکیه و درج شدن مهر ورود در پاسپورت  امکان‌پذیر است. بلافاصله پس از ورود و مهر شدن پاسپورت‌تان توسط افسر اداره گذرنامه یک عکس از صفحه مهر شده گرفته و با اینترنت فرودگاه از طریق واتساپ، عکس را برای پین تاتی بفرستید تا ظرف مدت ۲ ساعت سیم‌کارت شما فعال شود.
 چرا بهتر است از تهران سیم کارت ترکیه را بخریم
حتما شما هم خبر دارید نوشیدن آب یا حتا چای در فرودگاه‌های دنیا گران است چه برسد به خرید سیم‌کارت. تصور کنید شما تازه از راه رسیده اید! کلی چمدان و لوازم همراهتان هست و از پرواز خسته‌اید! می‌خواهید به شهر برسید اما نه نقشه دارید، نه خطوط مترو را می‌شناسید و نه می‌توانید با برنامه‌هایی مثل اوبر با قیمت مناسب جلوی در هتلتان برسید! چون همه‌ی این کارها به اینترنت نیاز دارد! خرید سیم کارت در تهران به شما پیشنهاد می‌شود چون:
  • از فرودگاه تهران سیم کارت خود را فعال می‌کنید. این کار به شما کمک می کند در فرودگاه استانبول از لحظه‌ی ورود به اینترنت دسترسی داشته باشید.

    به دلیل ناآشنا بودن اکثر فروشندگان ترک به زبان انگلیسی، به ندرت ممکن است بتوانند طرح‌های مناسب را به شما معرفی کنند.

    همیشه در یک فرودگاه غریبه خصوصا شهرهای توریستی امکان فریب خوردن توریست به دلیل عدم آگاهی وجود دارد.

    با قیمتی مناسب پرداخت خود را انجام می دهید و گرفتار قیمت های بالای فرودگاه نمی‌شوید.

    در بدو ورود شاید ارز لیر نداشته باشید و در فرودگاه مجبور به مبادله دلار به لیر شوید که چون نرخ مبادله در فرودگاه پایین است، ضرر می‌کنید.
    در هر مرحله از فعال سازی سیم کارت و استفاده از آن اگر به مشکلی برخوردید، کارشناسان پین تاتی می‌توانند کمکتان کنند.
 
خرید سیم کارت ترک تلکام در ایران
 

فروشگاه‌های خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول کاملا مدرن و بسیار بزرگ است، یک فرودگاه زیادی مجلل برای رسیدن به رویاهای توی سر کشور ترکیه که قرار است جاه‌طلبی‌های زیادی را در خصوص تعداد سالیانه مسافر پاسخگو باشد و به عبارت خودمانی‌تر روی دست فرودگاه لندن بلند شود!

اگر موفق نشدید قبل از رسیدن به استانبول سیم کارت خود را تهیه کنید، چمدان‌ها را تحویل بگیرید، به سمت سالن خروجی بروید و به سمت راست و یا چپ بپیچید! به هرحال فرقی نمی‌کند چون چند فروشگاه فروش سیم کارت که بسته های متفاوت را ارائه می‌دهند، پیش روی شماست. اگر به سمت راست بروید، روبه‌روی برگر کینگ،WIFIST و Njoy  که سیم کارت‌های Telekom و  وودافون را به فروش می‌رسانند، منتظر شما هستند. NJOY گزینه خوبی برای خرید کارت اعتباری ترکیه است و همان  سیم‌کارت‌هایی را ارائه می‌دهد که پین تاتی در تهران در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت در فرودگاه اگر به سمت چپ بروید، مغازه‌های اصلی اینترنت سیار ترکیه را خواهید دید: ترک‌سل
 
فروشگاه ان‌جوی و بسته‌های متنوع
شرکت ان جوی، تنها سیم کارت‌های ترک تلکام را در 6 بسته و طرح پیشنهادی آماده فروش دارد که به نظر می‌رسد رنج قیمتی مطلوبی دارد و نیازهای مسافران را در سفر پوشش می‌دهد. هرچند شاید بسته پیامک و یا حتا مکالمه داخلی آن چیز جذابی نباشد:
ان‌جوی همیشه تعداد زیادی سیم کارت و طرح و بسته برای گردشگران در اختیار دارد.  اما دو نکته را هیچ وقت فراموش نکنید:
  • همه بسته‌ها برای ۳۰ روز و فقط در ترکیه معتبر هستند.
    پرداخت‌ها را به لیر انجام دهید چون نرخ مبادله ارز آن‌ها کم است.
    مراقب باشید قیمت سیم کارت در این فروشگاه و فروشگاه‌های مرکز شهر فرقی نداشته باشد.
 
فروشگاه  WIFIST، فروشنده بسته پیشنهادی وودافون است
  • ۱۸۵ لیر یا۳۳ دلار: whatsapp آزاد، ۱۵۰۰ دقیقه اینترنت رایگان، ۱۵۰۰ دقیقه تماس و ۱۰۰ پیامک.
شاید شما هم مثل من تعجب کردید که کسی اینترنت را به جای گیگابایت به دقیقه محاسبه کند! این یعنی شما می‌توانید 25 ساعت بدون محدودیت دیتا از اینترنت استفاده کنید! کمی عجیب و غیرقابل باور است! برای همین خرید همچین سیم کارتی انتخاب من نخواهد بود!
 
  • قیمت خرید این سیم کارت در فرودگاه حداقل 50 لیر گران‌تر از شهر است و پیشنهاد نمی‌شود.
    همه بسته‌ها برای ۳۰ روز و فقط در ترکیه معتبر هستند.
 خرید سیم کارت ودافون اروپا در استانبول
سیم کارت ودافون اروپا که همیشه پیشنهادات جذابی در این قاره دارد، درترکیه چندان چنگی به دل نمی‌زند. قیمت سرسام اور سیم کارت آن در منطقه ترکیه، آن را به انتخابی نه چندان دلچسب تبدیل می‌کند. ارزان‌ترین سیم‌کارت این شرکت چیزی در حدود 340 لیرو یا 60 دلار است! بیایید باهم فراموشش کنیم J

خرید سیم کارت ترک‌سل در فرودگاه استانبول
این شرکت ۵  نوع طرح فعال بر روی سیم کارت را  برای توریست‌ها فراهم کرده است. در فروشگاه Turkcell در فرودگاه استانبول با این بسته‌ها روبه‌رو خواهید شد که چون زبان ترکی بلد نیستید کاملا گیج خواهید شد! چون برای راه اندازی سیم کارت و انتخاب بسته مورد نیاز شما احتیاج به توضیحات کاملی است که مانع بزرگی به نام حرف زدن به زبان مشترک دارد!
  • همه بسته‌ها فقط برای ۳۰ روز در ترکیه معتبر هستند.
 بهترین سیم کارت ترکیه در سال ۲۰۲۰
شاید شما هم الآن احساس کنید سردرگم شده‌اید؛ با چمدانی رها در فرودگاه استانبول شبیه به کسی که با کلی قطعه ناشناخته پازل روبه‌روست و نمی‌داند کدامشان، بهترین قطعه برای انتخاب است!

اما برای این‌که کارتان راحت‌تر شود بهتان می‌گویم که شاید بهترین سیم کارت برای خریدن ترک تلکام است که نسبت به چیزی که می‌پردازید و چیزی که می‌گیرید تعادل بهتری برقرار است.

نکات تکمیلی در خصوص خرید سیم کارت در ترکیه:
 
  • بخشی از ترکیه در قاره اروپا واقع شده است اما جزو اتحادیه اروپا نیست. بنابراین از رومینگ رایگان سیم کارت‌های اروپایی در این منطقه خبری نیست.

    قیمت سیم کارت‌های ان‌جوی در تمام شهر یکسان است. چون گاهی فروشگاه‌های رسمی ان جوی معمولا بیش از حد شلوغ می‌شود می‌توانید فروشگاه های محلی را برای خرید انتخاب کنید.

    سیم کارت‌های دیگر ترک در فرودگاه کمی گران‌تر هستند؛ بنابراین بهتراست اگر غذا روی گاز ندارید وعجله‌ای در کار نیست، صبر کنید تا به شهر برسید.

    مکالمه‌های رایگانی که در بسته‌های سیم کارت ها دارید شامل مکالمه با خارج از کشور نمی‌شود.

    نکته مهم اینکه در تمام مراحل خرید سیم کارت قبل از سفر به ترکیه روی کمک پین تاتی حساب کنید.
مرجع : رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *