شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۱۱۵
ورود رسمی مدعیان اعتدالگرایی به تعطیلی عزاداری‌های محرم

مدیر مسئول روزنامه جمهوری: در برگزاری مراسم محرم، هیچیک از اصول مبارزه با کرونا را نمی‌توان رعایت کرد/ به خاطر یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد/ بسیاری از مردم قربانی کرونا خواهند شد/ پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 735061
پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد.
مدیر مسئول روزنامه جمهوری: در برگزاری مراسم محرم، هیچیک از اصول مبارزه با کرونا را نمی‌توان رعایت کرد/ به خاطر یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد/ بسیاری از مردم قربانی کرونا خواهند شد/ پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود
گروه سیاسی جهان نيوز: در آستانه نزدیکی به محرم و ایام اربعین، موج تخریب عزاداری ها و مقابله با این سنت بسیار مهم و استراتژیک مذهبی از خارج کشور آغاز و با بازیگری عده ای در داخل کشور به اوج خود می رسد.

به گزارش جهان نيوز، در سالهای قبل یکبار نذری دادن برای امام حسین(ع) را زیر سوال می بردند و گاهی نیز به اشغال ریختن در مسیر پیاده روی اربعین گیر دادند!

 نکته جالب اینکه عملیات تخریبی علیه محرم و عزاداری ها به صورت خیلی شفاف علاوه بر برخی سلبریتی ها توسط برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب، اعتدالی و حتی برخی از مسئولین دولت تدبیر و امید نیز اتفاق افتاده است.
 
در همین حال سرمقاله مسیح مهاجری، از افراد مدعی اعتدالگرایی و حامی دولت حسن روحانی، می تواند آغاز یک موج جدید تخریب علیه محرم و امام حسین (ع) باشد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، خطاب به رئیس جمهور نوشته است: تعارف با این و آن را کنار بگذارید. در برگزاری مراسم محرم، هیچیک از اصول مبارزه با کرونا را نمی‌توان رعایت کرد.به خاطر یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

در یادداشت مسیح مهاجری آمده است: دیروز رئیس‌جمهور روحانی، جمع‌بندی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عزاداری محرم را اینگونه اعلام کرد: برگزاری عزاداری‌های محرم حتماً و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعاً. اگر جمع کردن میان عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. این واقعیت را تجربه دو سه ماه گذشته در زمینه برگزاری عروسی‌ها، مجالس ختم، مسافرت‌ها، حضور در مساجد، نماز‌های جمعه، رستوران‌ها، تالارها، سفر‌های درون‌شهری و برون‌شهری با مترو، اتوبوس و هواپیما، رفع محدودیت از پاساژها، بازار‌ها و... به اثبات رسانده است. اینکه مهار کرونا بعد از موفقیت‌های اولیه از کنترل ستاد ملی مقابله با کرونا خارج شد و مرگ و میر‌های روزانه از ۳۴ نفر در پنجم خرداد به بالای ۲۲۰ نفر در تیرماه رسید به دلیل همین رفع محدودیت‌ها بود.

این روحانی حامی دولت تدبیر و امید در ادامه نوشت: این روز‌ها از یکطرف مسئولین وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند به شهر‌های زیارتی سفر نکنند، در تجمعات حاضر نشوند، مراسم عروسی برگزار نکنند، برای افراد فوت‌شده مراسم تشییع و تدفین و عزاداری جمعی برگزار نکنند و از طرف دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد مراسم عرفه هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و در محرم و صفر هم عزاداری‌های پرشور داشته باشیم البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی! همین سخن را هنگام برداشتن محدودیت‌های کرونائی در خردادماه از آقای رئیس‌جمهور و سایر مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا بار‌ها شنیدیم، ولی نتیجه عملی آن این شد که کنترل و مهار کرونا از اختیار ستاد خارج شد و آمار ابتلاء و مرگ و میر به رقم‌های بی‌سابقه رسید بطوری که مسئولین بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی اکنون از کمبود تخت، فرسوده شدن کادر درمانی و سایر مشکلات مربوط به درمان بیماران کرونائی سخن می‌گویند و اعلام خطر می‌کنند.

این یادداشت ادامه داده است: همین دیروز که آقای رئیس‌جمهور مجوز برگزاری عزاداری محرم را صادر کردند، وزارت بهداشت ۱۲ استان را در وضعیت قرمز و ۱۳ استان را در وضعیت هشدار اعلام کرد. به عبارت روشن‌تر، از ۳۱ استان کشور ۲۵ استان به صورت جدی درگیر کرونا هستند و اینطور نیست که بقیه استان‌ها کاملاً سفید و بی‌مشکل باشند. در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیس‌جمهور توصیه اکید می‌کند عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد. به‌ویژه آنکه در هوای گرم تابستان استفاده از ماسک و تحرکات مربوط به عزاداری، با توصیه‌های اعلام شده سازگاری ندارند.

مهاجری می افزاید: نتیجه این می‌شود که به خاطر انجام یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد و بسیاری از مردم قربانی کرونا خواهند شد. آنچه موجب تأسف شدید است اینست که ما به نام دین و با انجام کاری که مربوط به دین است، برخلاف خواست دین که حفاظت از جان را در اولویت اول قرار داده است عمل می‌کنیم. در فقه اسلام غیر از مواردی معدود، جان انسان خط قرمز است و حتی آن موارد معدود هم مربوط به حیات شرافتمندانه انسان هستند. بنابراین، هیچ امری بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان‌ها نیست و اموری از قبیل: مراسم عرفه و نماز عید قربان و عزاداری محرم و صفر که همه ما با جان و دل به آن عشق می‌ورزیم را می‌توان موقتاً تعطیل یا به صورت فردی برگزار کرد و در سال‌های بعد تمام آن‌ها را جبران نمود.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه خطاب به روحانی نوشته است: آقای رئیس‌جمهور! شما به عنوان فرمانده کل ستاد مقابله با کرونا مسئول جان مردم هستید. کاملاً روشن است که تصمیمات جدید ستاد، دقیقاً همان بلائی را به جان‌ها خواهد انداخت که لغو محدودیت‌های کرونائی با خود آورده است. به این واقعیت تلخ فکر کنید که با این تصمیمات، پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود. لطفاً تعارف با این و آن را کنار بگذارید و با ایجاد محدودیت‌های لازم به‌ویژه در زمینه تجمعات، کاری کنید که پائیز آینده مثل تمام پائیز‌ها رنگارنگ و پر از خاطره‌های شیرین برای مردم ایران باشد.

لازم به ذکر است براساس برآوردهای انجام شده، بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا توسط قشر مذهبی انجام شده و همچنین بالاترین حد استاندارد رعایت مسایل بهداشتی نیز تاکنون مربوط به مراسمات مذهبی کشور بوده است.

مساله قابل تامل نیز اینجاست در حالیکه قرار است پروتکل های بهداشتی خاص و بسیار سختی برای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم توسط وزارت بهداشت تدوین و ارئه بشود، مسیح مهاجری پیشاپیش و بدون آگاهی از این پروتکل ها که توسط کارشناسان هنوز قطعی نشده، دستور تعطیلی محرم را داده است.

تلخ تر از همه نیز آنجاست که درحالیکه در تمام دنیا توجه به مسایل معنوی و مذهبی افزایش یافته و به عنوان یک موضوع آرامش بخش موثر توسط کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مطرح می شود، در داخل ایران، مدیر مسئول روزنامه جمهوری، برگزاری مراسم عظیم و فوق العاده تاثیر گذار دهه اول محرم را غیر مستقیم ترس آور و دلهره آور جلوه داده اند.

به نظر می رسد که اینبار قرار است ترساندن مردم از مراسمات عزادری و ارائه آمارهای عجیب و غریب از احتمال ابتلا به کرونا در صورت حضور در عزادری دهه اول محرم، خط جدید رسانه ای و برنامه تخریب امسال عزاداری دهه اول محرم و هیات مذهبی کشور باشد.


گفتنی است، برابر برخی گزارش های منتشر شده توسط برخی نمایندگان مجلس، مبنی بر گزارش وزارت بهداشت در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، درآلودگی کرونا، حمل و نقل ۲۶% و اماکن عمومی ۲۵% و اماکن مذهبی کمتر از یک درصد دخیل بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
می توان رعایت کرد هم مردم رعایت می کنند به شعور مردم توهین نکنید انقدر شعور سیاسی و دینی مردم زیاده که امسال هم با شکوهتر از سالهای قبل برگزار خواهند شد . نمی دونم چرا ایشان نگران چی هستند
Iran, Islamic Republic of
این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است

اونوقت این بابا میگه عزاداری مستحبه

بله مستحبه ولی مستحبات هم درجه بندی دارند
Iran, Islamic Republic of
برخی بیش از آنکه نگران انتشار کرونا باشند از برگزاری مراسم محرم ترس دارند
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
اگر نگران کرونا هستن باید طرح ترافیک را لغو کنند شلوغی مترو و اتوبوس باعث شیوع بیشتر کرونا شده است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
طرح ترافیک برای شهرداری درآمد زیادی دارد و به همین علت آنرا دوباره اجرا کردند که باعث شیوع بیشتر کرونا شد.
Iran, Islamic Republic of
در زمان رضا شاه که قرار بر ممنوعیت مراسمات عزاداری محرم شد آیت لله حائری یزدی دستور به برگزاری این آیین مهم دینی را دادند و فرمودند عزاداری سیدالشهدا مستحبی است که هزاران واجب با آن اقامه میشود
رر
Iran, Islamic Republic of
همين حرفها باعث شد بين مسلمانان اختلاف بيافتد!؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم این آقا ملبس به لباس روحانیت چرا اینطوری حرف می زند؟ .
Iran, Islamic Republic of
هر کی هست حرف منطقی میزند‌.
Iran, Islamic Republic of
...
دانیال
Iran, Islamic Republic of
مراسم عزاداری محرم و صفر امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با شکوهتر از سالهای قبل برگزار خواهد شد.
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین ع امسال با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی پر شور تر برگزار میشود و نذورات امام حسین هم در قالب بسته های خشک غذائی یا غذای گرم فقط بین نیازمندان و مستضعفین تقسیم می شود.
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Iran, Islamic Republic of
عربستان بخاطر حفظ جان مسلمانان ايام حج را تعطيل كرده!شما ديگه كي هستيد!؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
عربستان چند سال پیش عمدا پنج هزار حاجی را قتل و عام کرد حالا میگی عربستان بخاطر حفظ جان مسلمانان حج را تعطیل کرده!
.......
حفظ جان مردم؟ آنهم توسط آل سقوط؟
رر
Iran, Islamic Republic of
راست مي گويد شعور مردم خيلي زياد است...
محسن
Iran, Islamic Republic of
این آقا از بس غصه مردم را خورده دارد از دست می رود!!!
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
مردم با شعورند و متدین
اما برادر من
ویروس کرونا متدین و کافر سرش نمیشه
من اگر دانسته یا ندانسته مبتلا باشم و برم مجلس روضه اهل بیت،نه تنها ثوابی نمیبرم بلکه حق الناس گردن من میفته به خاطر ابتلای دیگران و خطرات بعضا منجر به فوت یک مسلمان دیگه.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
دیگه از حج مهمتره مگه
Iran, Islamic Republic of
تو بگیر بخواب که بعد از اینهمه وقت نفهمیدی دشمن با اسلام حسینی مشکل داره و کاری به اسلام یزیدی نداره و تازه از این اسلام یزیدی خوششم میاد
Iran, Islamic Republic of
تو هم برو یه ذره ادب یاد بگیر که امام حسین ع خوشش بیاد.
Iran, Islamic Republic of
براساس برآوردهای انجام شده، بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا توسط قشر مذهبی انجام شده و همچنین بالاترین حد استاندارد رعایت مسایل بهداشتی نیز تاکنون مربوط به مراسمات مذهبی کشور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت دشمن با اسلام انقلابی و دشمن ظالمان مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
و...
رر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در حدیث داریم که در صورت خطرجانی ،حج تعطیل است ولی برای زیارت ابا عبدالله به خطر افتادن جان هم، مهم نیست.
Iran, Islamic Republic of
شلوغش نکنید با رعایت بهداشت جان در خطر نمی افته....
Iran, Islamic Republic of
شما برو دلت خوش باشه......
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه ها هرجا تجمع هست کرونا هم هست
دبیر
Iran, Islamic Republic of
آقاجان کرونا جان فرد را فقط به خطر نمی اندازد حداقل موجب بیماری ۱۰ نفردیگر می شود وجان آنها را به خطر می اندازد اگر حفظ جان آنقدر مهم نبود اینقدر دراحادیث درباب سلامتی روایت وتوصیه نداشتیم آنچه که شما شنیدی درباب زیارت درشرایط خاص است.
Iran, Islamic Republic of
احادیث رو باید مراجع بررسی و تفسیر کنند نه شما ، در حالی که مراجع تقلید حج رو برای افراد مستطیع واجب می دانند در حالی که درخصوص زیارت امام حسین علیه السلام قائل به وجوب نیستند.
Iran, Islamic Republic of
با این توجیهات جلوی مراسم محرم و صفر رو بگیرید
Iran, Islamic Republic of
نرود میخ آهنین در سنگ!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً قائل به وجوب هستند
برای افراد فقیر حد اقل سالی یکبار و بر ماموریت حداقل سالی دوبار واجب است
جهت اطلاع بیشتر به کتاب کامل الزیارات ابن قولویه مراجعه کنید از معتبرترین کتب حدیثی است
Iran, Islamic Republic of
اول متن رو خوب بخون بعد بگو قائل به وجوب هستن. توی متن نوشته شده "مراجع".
مهدی
United Arab Emirates
مرجع ،روایات اهل بیت علیهم السلام است
مراجع عظام تقلید هم بر مبنای احادیث ، احکام را تبیین و توضیح میدهند.
Iran, Islamic Republic of
برادر من احادیث نیاز به بررسی و تفسیر دارد، از لحاظ سند، از لحاظ تفسیر، از لحاظ شان صدور،... و فقط مراجع تقلید و علمای بزرگ قادر به استنباط احکام و تعیین وجوب یا استحباب هستند.
اشتباهی مثبت زدم.....
Iran, Islamic Republic of
داداش اینا حدیث رو قبول ندارند
جانم فدای حسین ع
Iran, Islamic Republic of
من نشنیده ام با رنح و محنت بروید مراسم حج!! در صورت تمکن مالی!!
ولی دیده ام و خوانده ام و شنیده ام امام حسین ع چیزی دیگریست.
هم مراسم برگزار میکنیم هم سالم خواهیم ماند به لطف الهی.
Iran, Islamic Republic of
بله مهمتره
حسینی
بله حج هم مدیون حسین علیه السلام است
حج با شعائر حسینی زنده مانده....
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چطور تمام پاساژها و فروشگاههای زنجیره ایه بزرگ و تمام مترو و اتوبوسها با آن همه جمعیت در هم فشرده مشکل انتقال ویروس نیست اما یهو محرم و عزاداری ها میشه مشکل . تازه اونم هیاتهایی که بیشتر از همه رعایت میکنن
Iran, Islamic Republic of
مشکل امثال تو هستند که فقط و فقط به تعطیلی دستگاه اباعبدالله فکر میکنن
دبیر
Iran, Islamic Republic of
مگر نام حسین علیه السلام را ما شیعیان مطرح کرده ایم که بخواهد تعطیل شود . مراسم محرم تعطیل شودیا نشود حسین علیه السلام عزیز شده خداست بحث سر نوع وشیوه برگزاری مراسم است وحفظ جان شیعیان ومحبان اهل بیت علیهم السلام است واین روزهایی که درآن قرار داریم لطفا زود درمورد دیگران قضاوت نکنید .
Iran, Islamic Republic of
مثلاتفکر این ..... ها که منفی دادن چی هست
Iran, Islamic Republic of
یه سری به پاساژها و بازارها بزن و اونوقت میفهمی پروتکل بهداشتی چقدر داره رعایت میشه و الان فقط محرم براتون حساسیت ایجاد نکنه
Iran, Islamic Republic of
یه کلام بگید با امام حسین مشکل دارید و خودتون و ما رو خلاص کنید!
Iran, Islamic Republic of
آیا در پاساژها ومراکز ورزشی وخرید واماکن عمومی مثل اتوبوس کسی نظارت بر انجام پروتکلهای بهداشتی دارد که اینجا این اقا اینقدر !!!!!!!!! درد مسئولیت سراغش اومده ؟! در ضمن محرم مستحب نیست ،واجب است.میبینیم که زیارت ان حضرت حتی در صورت خطر جانی نباید تعطیل شود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
موسوی تبریزی، روحانی اصلاح طلب:
ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد!!!!/ کرونا ادامه داشت عزاداری محرم و عاشورا هم تعطیل شود!!!!!

اینو اردیبهشت گفته بود// ذات این اصلاح طلبا و اعتدالی ها همینه
Iran, Islamic Republic of
تمام بدبختیمون فاصله گرفتن از همین اهل بیته والا هر وقت تمام فروشگاههای زنجیره ای رو تعطیل کردن و تمام بازارها رو هم تعطیل کردن بعدا بیان و درباره محرم نظر بدن
Iran, Islamic Republic of
آقای ما ابا عبدالله الحسین علیه السلام ،برای همیشه خطی در تاریخ کشید که حق وباطل را جدا کرد.هر نفاقی در برخورد با این خط ،خودبه خود ،آشکار میشود.یاد وقتی افتادم که ده میلیون ایرانی مسافر به خارج از کشور را نمیدیدند ،ولی برای دو ،سه میلیون زائر عتبات وحج را ،هزاران راه حل برای خرج کردن هزینه اش در جاهای دیگر داده میشد!
Iran, Islamic Republic of
در برخی موارد تصمیم گیری درست واقعا دشوار است
تشخیص اولویت چیست و شیوه رعایت آن چیست ممکن است در طول زمان مشخص گردد
ولی بهر حال بهتر است روش‌های نوینی ایجاد شود تا بتوان هم سلامت انسانها و هم برگزاری مراسمات مهم ارزشی را داشت با کمترین آسیب به هر دو
چون نه انسان سالم بدون معنویت معنا دارد و نه معنویت بدون انسان
United States
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان برنامة مزخرف «عصر جدید» با آن همه هیجانات و جنب و جوش‌های بعضی شرکت‌کنندگانش و «دورهمی» را برگزار کرد، ولی نمی‌توان مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان را که آرامش‌بخش دل‌هاست برگزار کرد..؟!
Iran, Islamic Republic of
در مورد مزخرف بودن عصر جدید و دورهمی با شما موافقم. فقط با اون قسمت کامنت
محمد
Iran, Islamic Republic of

ما به امید خدا محرم رو رو با تمام قوا ورشور و با رعایت تمامی پروتکل ها برگزار می کنیم .
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
یه عده کلا ؛ با اسلام و تشیع مشکل دارن
Iran, Islamic Republic of
اینکه مهار کرونا بعد از موفقیت‌های اولیه از کنترل ستاد ملی مقابله با کرونا خارج شد و مرگ و میر‌های روزانه از ۳۴ نفر در پنجم خرداد به بالای ۲۲۰ نفر در تیرماه رسید به دلیل همین رفع محدودیت‌ها بود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدا همه ما را هدایت کند
Germany
من حتی یک ذره ابشان را قبول ندارم ،ولی در مورد عزا داری ورعایت پروتکل حرفهای وافعی زده ،دوستان دعا گنید سرو کارتان به بیمارسنان نکشد .
دبیر
Iran, Islamic Republic of
چقدر ناراحت کننده است وقتی برخی پیام ها را می خوانیم چقدر ما معرفتمان کم است که فکر می کنیم این ماهستیم که نام حسین علیه السلام را زنده کرده ایم حسین وراه اوتوسط خدا تضمین شده است وما فقط وفقط وسیله ایم. .
Iran, Islamic Republic of
بله من هم معتقدم معرفت برخی از ما کم است... اگر نه یادمان می‌آمد که چه کسی امیرالمومنین را 25 سال خانه نشین کرد و چه کسی امام حسین را تنها گذاشت...
بله همین مردم... اگر مردم وسط میدان نباشند و به موقع وظیفه خود را انجام ندهند قطعا اهل بیت تنها خواهند ماند
.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب مهاجری مگرشما پزشک متخصص ویا ویروس شناس هستی ،شماکارخودت رابکن ..
Iran, Islamic Republic of
جناب مهاجری چرا برای تعطیلی مترو واتوبوس وبازار دستوری نمیفرمایید،مگر عزاداری بدای سالار شهیدان،درحسینیه ومسجد،تراکم ان ازمترو بیشتراست
111
Iran, Islamic Republic of
اگه مراسم محرم وصفر برگزاربشه آمار خیلی بلا میره به نظر من باید از صحبتهای وزیر بهداشت بهره ببریم
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم چرا قشر مذهبی جامعه (خدم من هم مدذهبی هستم به شدت) اگر گفته ای بر خلاف اعتقادات مان باشد فوری موضع می گیریم. این بنده خدا می گه در مراسمات محرم نمی توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد درست مثل مراسمات عروسی، عزا که در تالارها برگزار می شود. چون نمی توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد مسابقات فوتبال در سراسر جهان بدون تماشاچی برگزار می شود. سینما ها تعطیل است و ...
به نظر من که درست می گه. چون من خودم در همین ایام در مراسمات مذهبی شرکت می کنم و می بینم که رعایت نمی شود هر چقدر هم که بخواهی رعایت کنی باز نمی شود.
با گوش کردن کوچکترین روضه ماسک ات خیس می شه و دیگه قابل استفاده نیست. حتی اگر روضه هم گوش نکنی در مکانی باشی که جمعیت زیادی حضور دارند عرق می کنی و ماسک زود خراب می شود. من فکر می کنم اگر می خواهیم مراسم برگزار کنیم باید از هیئت های کوچک با جمعیت های کم کار انجام شود.
خداوند ما را از شر این ویروس نجات دهد.
Iran, Islamic Republic of
باور به اراده اهل بیت و رفع بلایا توسط خود ایشان را باور دارید یا خیر؟

اینکه ما موظف به رعایت اصول بهداشتی هستیم سر جای خودش...
اما اراده خداوند و توسل به اهل بیت نباید فراموش شود...
Iran, Islamic Republic of
بله که اعتقاد دارم....
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
حرف شما متین و کاملا درست باور به اهل بیت باور قلبی همه ما است ولی ایا مگر خود اهل بیت دچار بیماری نمی شدند؟ مگر بعضی از امامان ما با سم به شهادت نرسیدن ؟ آیا پیامبر (ص) و ائمه (ع) رعایت نکات بهداشتی را نمی کردند ؟ !!!!!! اگر این ویروس در زمان حیات شخص پیامبر(ص) اتفاق می افتاد توصیه حضرت به مردم چه بود ؟ و خود ایشان چه نکاتی را رعایت می کردند ؟آیا میگفتند چون من نبی خداوند هستم محفوظ از این ویروس خواهم بود ؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه بر خلاف شما نگران دین و دینداری هستند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا چرا شما به اونایی که الان تو رستوران پاساژ و کیش و ... راه می رن افاضه کلام نمی کنید..
دستگاه امام حسین ع تعطیل برندار نیست اخووی..
Iran, Islamic Republic of
آقا سلامتی مردم بازیچه سیاسی کاری های شما نیست
می دونید اگر برگزاری هیئت ها، امسال موجب گسترش کرونا بشه، چقدر روی نگرش مردم برای برگزاری و تعظیم شعائر دینی تاثیر منفی میگذاره؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما دلت به حال اعتقادات مردم سوخته؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
عطر تن تو با نفس خاک چه کرده است
که امروز پر از بوی بهشتند جوانها
...
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر یک نفر هم جونش رو بخاطر حضور در مراسم عزای محرم و این بیماری از دست بده، قطعا امام حسین راضی نیست که این مراسم برگزار بشه. .
کیشوند
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که نگران سلامتی مردم هستند و حرفهای این آقا رو از سر دلسوزی می دونند لطفا یه سفر تشریف بیارند کیش تا ببینند همین مسوولین تدبیر و امید چطور بدون هیچ نگرانی آزادی کامل به مسافرین که روزانه حدود سه تا چهار هزار نفر به کیش سفر می کنند داده اند اما جالب اینجاست که فقط مساجد و حسینیه ها تعطیل می شود!!!!!!!!!!!!
اصلاحاتی پشیمان
... کمی در خودت تامل کن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشی غالب اصلاح طلبان در سالهای بعد از انقلاب، زاویه دار با اصول و ارزش های انقلاب اسلامی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
حتما دستورالعمل بهداشتی باید در برگزاری مراسم دهه محرم رعایت شود اما مخالفان برگزاری مراسم همان کسانی هستند که علیرغم وجود بیماری در برخی از استانها به دروغ انتقال بیماری از قم را در بوق و کرنا کردند و پرواز هواپیمای شرکت ماهان به چین را عامل آن می دانستند.آنها برای بدنام کردن چند طلبه چینی تلاش کردند.این جریان رسانه دارد و بازی با افکار عمومی را بلد است.
Iran, Islamic Republic of
شما خودتان رازیاد ناراحت نکنید.
علی اصغر کوثری
Iran, Islamic Republic of
هیاتها و عزاداری ها پایگاه حفظ و گسترش انگیزهای دیتی و انقلابی جامعه است و اگر از این زاویه نگاه کنیم؛ نمی توانیم بگوییم مثل سایر مستحبات است، خیر عزاداریها پایگاه حفظ قدرت نظام اسلامی است، اگر انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل سیلهای عظیم بنیان کن مشکلات و فشارها و توطئه های داخلی و خارجی بایستد؛ به برکت همین عزاداریهاست، گریه بر امام حسین علیه السلام، به توده جامعه قدرت ایستادگی می دهد. لذا نباید به عزاداریها نگاه خرد کرد؛ خیر با نگاه کلان عزاداریها موجب گسترش اسلام است، چون به طور دائمی انگیزهای مقاومت را تقویت می کند.
Iran, Islamic Republic of
هرگز از رونق بازار غمت کم نشود
بگذارید فقط ماه محرم برسد
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
در این یه مورد حق با ایشونه!
Iran, Islamic Republic of
پاساژها به اون شلوغی باز باشه ولی مراسمات محرم با رعایت فاصله اشکال داره!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داداش توی محرم هیجان و شور نمیزاره که فاصله ها رعایت شه
Iran, Islamic Republic of
همه جا باید پروتکل های بهداشتی اجرا بشه. اگر پاساژ بازه برای اینه که ممر درامد یه عده هست. یا مترو برای حمل و نقل و رفتن سر کاره. یا باید کشور رو مدتی تغطیل کنن که پول این کار رو ندارن یا باید مردم رعایت کنن و بی مورد بیرون نرن. حالا چون یه جاهایی از اجبار یا بی توجهی باز هست دلیل نمیشه بقیه تجمعات هم دایر بشن. اگر کسی از بی توجهی به بازار بره یا مراسم عزاداری یا هر کار دیگه و بیمار بشه و بیماری رو به چن نفر دیگه منتقل کنه و اونها هم به همین ترتیب و در این زنجیره کسی بمیره، اون شخص مسووله.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بجای توهین کردن منطقی و زمینی بیاین پاسخ بدین، دنبال معجزه نباشین و گرنه اینهمه بیکاری تورم دلار 25000 تومانی و اینهمه اختلاس و حقوق کارگر 80 دلار در ماه در این مملکت اتفاق نمی افتاد
Iran, Islamic Republic of
...
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
آقایان چرا مراکز اصلی شیوع کرونا را فراموش کردند:
مترو-اتوبوس-پاساژها-بازار وسایر اجتماعات .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حرف درست جواب ندارد
Iran, Islamic Republic of
راه کار بده و این قدر مردم رانترسان مسجد ما از اول باز بوده و به یاری خدا باز است وموردی هم نداشتیم البته با رعایت بهداشت
Iran, Islamic Republic of
ما در بحث کرونا خیلی از نیروهای ارزشی،جانبازان عزیز و ریش سفیدان عرصه ایثار رو از دست دادیم ما ملت شهادتیم ولی در زمانی هستیم که باید قبول کنیم خیلی از مردم رعایت بهداشت رو نمی کنند و نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی از ترافیک و کنسرت و،،،،،بدتر میشه
رویا
Iran, Islamic Republic of
از وقتی که کرونا اومده همش این غربزده ها میخوان همه چیز رو گردن مذهب بندازند....
Iran, Islamic Republic of
........
.
Iran, Islamic Republic of
در شیراز متاسفانه اصلا رعایت بهداشتی را مردم سرسری میگیرند ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
. خدای بدترازکروناها راازسرملت دورکن .....
حامد
United States
ببینید ما شیعه ها باید تکلیفمون رو با خودمون روشن کنیم اگه معتقدیم که تمام کائنات به علت وجود مبارک پنج تن آفریده شده ( فرازی از حدیث کساء) پس بدونید که ویروس پاشو توی خیمه اباعبدالله علیه السلام نمیزاره
والسلام
Iran, Islamic Republic of
...