سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ترکیه: یونان فرزند فاسد اروپاست

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب: 735015
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی آتش زدن پرچم این کشور در یونان را محکوم کرد و یونان را فرزند فاسد اروپا خواند.
ترکیه: یونان فرزند فاسد اروپاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، «حامی آکسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی آتش زدن پرچم این کشور در یونان را محکوم کرد.

در این ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از یونان، مقامات این کشور را متهم کرد که با تحریک کردن معترضان به آنان اجازه داده اند که پرچم ترکیه را در اعتراضات اخیر آتش بزنند.

اعتراضات ضد ترکیه در یونان که علیه تبدیل «موزه ایاصوفیه» به مسجد صورت گرفته، طی چند روز گذشته در برخی شهرهای یونان جریان داشته و معترضان شعارهایی را علیه رهبران ترکیه سردادند.

در واکنش به این اعتراضات، آکسوی گفته است که یونان دشمنی خود را علیه اسلام و ترکیه در جریان برگزاری نماز در مسجد ایاصوفیه نشان داد و این کشور فرزند فاسد اروپاست.

این دیپلمات ترکیه‌ای گفت: یونان باید از خواب بیزانس بیدار شود و به نابرابری نسبت به مسلمانان پایان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین خطاب به یونان گفته است که آتن لازم است تا از سرنوشت دشمنان ترکیه عبرت بگیرد.

این مقام ترکیه در عین حال برگزاری نمازجماعت در مسجد ایاصوفیه را موضوع داخلی و در صلاحیت آنکارا عنوان کرده که هیچ کشور خارجی حق اظهارات مداخله جویانه درباره آن را ندارد.

با تبدیل موزه ایاصوفیه استانبول به مسجد، روز گذشته پس از ۸۶ سال در این محل نماز جمعه برگزار شد.

این در حالی است که تصمیم ترکیه برای تبدیل ایاصوفیه به مسجد با انتقادهای زیادی روبرو شده و از جمله پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، آن را دردناک خوانده است.

گروه‌های اسلام‌گرا و دست راستی در ترکیه از بازگشت ایاصوفیه به وضعیت مسجد استقبال کرده‌اند. اما منتقدان سکولار و چپ‌گرای اردوغان با این کار مخالفند.
برچسب ها: ترکیه یونان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *